י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל המתיחות בגבול

במשמרת של לפיד: השגרירות נסגרה עד להודעה חדשה

שגרירות ישראל לאוקראינה נסגרת עד להודעה חדשה וזאת בשל קיצוץ חד בשכר עובדי השגרירות. ההחלטה על הסגירה לאחר שבאוצר ביטלו תוספת סיכון שקיבלו עובדי השגרירות בחודשים האחרונים

במשמרת של לפיד: השגרירות נסגרה עד להודעה חדשה
יאיר לפיד צילום: Oliver Fitoussi/Flash90

ועד עובדי משרד החוץ החריף בצהריים (שני) את מאבקו והורה לסגור את שגרירות ישראל באוקראינה "עד להודעה חדשה".

המהלך הדרמטי ננקט חרף המתיחות בין רוסיה לאוקראינה וזאת משתי סיבות עיקריות. האחת היא קיצוץ חד בשכר עובדי השגרירות, לאחר שבמשרד האוצר ביטלו תוספת סיכון שקיבלו עובדי השגרירות בחודשים האחרונים בשל האירועים באוקראינה. וסיבה נוספת המהווה עילה להפסקת פעילות השגרירות היא לדברי הוועד היעדר נוהל פינוי חירום לצוות השגרירות.

כדי להבין: שכרם החודש של עובדי השגרירות יהיה נמוך ב-50%, בשל החלטת משרד האוצר לקצץ באופן רטרואקטיבי שנה אחורה את התוספת של 4% בחודש לשכר בגין שירות תחת איום ביטחוני. מדובר בתוספת לשכר הניתנת על פי מידת האיום הנשקפת בשירות עובדי המדינה בחו"ל.

בתגובה פרסם ועד עובדי משרד החוץ הודעה ובה תקפו את האוצר וקראו לשר החוץ יאיר לפיד לעמוד מאחורי מילותיו ולהתערב במשבר, לדבריהם "הצעת האוצר לפרוס את הקיצוץ היא עזות-מצח. הגענו לרגע עצוב שבו נאלצים לעצור פעילות בעיצומה של המערכה בשל אטימות והתעמרות האוצר. השגרירות בקייב לא תספק שירות לציבור עד להפסקת ההתעמרות של האוצר בשליחי המדינה. אנו קוראים לשר החוץ לפיד לעמוד בהבטחתו ולפתור את המשבר".

יאיר פרומר חבר בוועד תקף בשיחה עם 'גלובס' את שר החוץ יאיר לפיד ואמר: "כבר שבעה חודשים אנו פונים בכל דרך אפשרית לשר החוץ לפיד, וכלום לא נעשה. זה המשבר הביטחוני-מדיני החמור ביותר מאז המלחמה הקרה, והשליחים שם לא קיבלו משכורת ולמעשה נזרקים לכלבים". 

בשלב הזה טרם התקבלה תגובת משרד החוץ לדברים.

שגרירות יאיר לפיד משרד החוץ משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד