י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
גנץ התערב ובנט הרגיע

סוער בקבינט; בר-לב לרמטכ"ל: "לא מתכוון להתווכח איתך עכשיו"

"אלימות מתנחלים": השר לביטחון פנים עמר בר-לב התעמת עם הרמטכ"ל אביב כוכבי בעניין הסמכויות של חיילי צה"ל באזור יהודה ושומרון לפעול נגד מתיישבים שתוקפים פלסטינים. גנץ תמך בכוכבי ורה"מ בנט ניסה להרגיע את הרוחות | "אני לא מתכוון להתווכח איתך, אתה טועה"

סוער בקבינט; בר-לב לרמטכ"ל: "לא מתכוון להתווכח איתך עכשיו"
עמר בר לב//אביב כוכבי צילום: פלאש 90

השר לביטחון פנים עמר בר-לב התעמת עם הרמטכ"ל אביב כוכבי במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני אתמול (ראשון) בדיון שנגע בסמכויות של חיילי צה"ל באיו"ש וביכולתם לפעול נגד מתיישבים שתוקפים פלסטינים.

הוויכוח בין השניים פרץ במהלך דיון על סוגיית הפשיעה בחברה הערבית. אך על פי הדיווח ב'וואלה', לקראת סיום הסקירה העלה השר בר-לב גם את סוגיית ההתקפות מצד גורמי ימין נגד פלסטינים באיו"ש. לפי גורמים שהשתתפו בישיבה, בר-לב אמר שהנושא לא עלה בסקירות של צה"ל בישיבות קודמות של הקבינט והדגיש שיש לדון בו.

בר-לב טען כי מדובר בשטח שבאחריות הצבא והריבון הוא אלוף פיקוד מרכז וכי אין למשטרה מספיק כוח אדם במחוז שומרון ויהודה והוסיף כי לחיילי צה"ל באזור יש סמכויות של שוטר כלפי אזרחים ישראלים בשטחים והם יכולים לעכב ישראלים שמעורבים באלימות עד הרגע שמגיעה משטרה לשטח.

בר לב טען: "הסמכות הזו לא באה מספיק לידי ביטוי", אך הרמטכ"ל כוכבי התערב ואמר כי "זה לא נכון. אין דבר כזה". כוכבי אף נימק את דבריו עם ציטוט מתוך מסמך מדיניות של היועץ המשפטי לממשלה מ-1998 כדי להדגיש שקיימת העדפה ששוטרים יפעלו מול אזרחים ישראלים בשטחים ולא חיילים.

בר-לב השיב: "הרמטכ"ל, אני לא מתכוון להתווכח איתך עכשיו, אבל אתה פשוט טועה. אתה מצטט דברים חלקיים ולא נכונים". אבל שר הביטחון בני גנץ התייצב לצד הרמטכ"ל ואמר כי יש ניסיון לתגבר את המשטרה על ידי חיילים כדי לפנות שוטרים לפעילות בשטחים. "צריך שוטרים שיעצרו ושיחקרו. החיילים הם לא תחליף", אמר.

ראש הממשלה נפתלי בנט הרגיע את הרוחות והטיל על ראש המטה לביטחון לאומי איל חולתא לעבוד יחד עם היועץ המשפטי לממשלה כדי להבהיר את סוגיית הסמכויות בנושא.

עמר בר לב אביב כוכבי נפתלי בנט אלימות מתנחלים אלימות פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד