י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אוסם לא מוותרת

לאחר המתקפה של ליברמן: החברות בולמות התייקרות

מנכ"ל סנו הודיע לשרי האוצר והכלכלה כי החברה "תיזום ותבצע כבר בימים הקרובים הוזלות נרחבות", למרות עליית מחירי חומרי הגלם וההובלה ו"ללא בחינת השפעת ההוזלות על התוצאות העסקיות העתידיות של החברה". חברת שטראוס גם היא מסרה לממשלה: "לא הודענו שבכוונתנו להעלות מחירים"

לאחר המתקפה של ליברמן: החברות בולמות התייקרות
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט - פלאש 90

עליית המחירים נבלמה: לאחר המכתב ששיגרו שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי לחברות והיבואנים שהודיעו על העלאות מחירים ולאחר המתקפה היום של ליברמן בישיבת הסיעה, החברות לוקחות צעד אחורה ובולמות את ההתייקרות לעת עתה, והערב הודיעה חברת 'סנו' כי "תהיה קשובה לרחשי הציבור" ותיזום הוזלות מחירים בימים הקרובים.

בהודעה שפרסמה החברה נאמר: כי "חרף עליית מחירי חומרי הגלם ועלויות ההובלה תיזום ותבצע סנו כבר בימים הקרובים הוזלות מחירים נרחבות. זאת, ללא בחינה כלכלית של הנושא והשפעתו על התוצאות העסקיות העתידיות של החברה. סנו תמשיך לשרת את ציבור לקוחותיה ולספק את מוצריה האיכותיים במחירים השווים לכל נפש כפי שפעלה ופועלת מזה עשרות שנים"

מוקדם יותר פנתה חברת שטראוס לשרים וטענה כי בניגוד לטענתם לא העלתה מחירים מזה עשור, והדבר יהיה בבחינת מוצא אחרון עבורה.

במכתב שפרסם נשיא ומנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה תקף את השרים ליברמן וברביבאי: "הופתענו מאוד לקרוא אמש את מכתבכם. לצערי, נושא הפנייה והתוכן המרכזי של מכתבכם אינו מדויק וחוטא למציאות.

למען הסר ספק חשוב לי להדגיש, כי שטראוס לא העלתה את מחירם של מוצריה בישראל - בין אם בתקופה הנוכחית ובין אם בעשור האחרון, ואף הפחיתה מחירי מוצרים מסוימים בתקופה זו".

בר דעה ממשיך וכותב: "יתרה מכך, בניגוד לרושם שאולי נוצר, שטראוס לא הודיעה בחודשים האחרונים כי בכוונתה להעלות מחירים בישראל. אמירה זאת המיוחסת לנו במכתבכם לצערי אינה נכונה. אני מנצל הזדמנות זאת על מנת לציין בפניכם באופן ברור כי שטראוס ממשיכה לדבוק בקו בו נהגה בעשור האחרון לפיו העלאת מחיר הינה ותמשיך להיות המוצא האחרון".

לסיום עוקץ גיורא את שולחי המכתב והבהיר: "בקשתי מכם - אנא שימרו על סביבה שמכבדת ותומכת ביכולתן של חברות תעשייתיות לפעול ולשגשג במדינה. ברצוננו להמשיך להשקיע, לייצר ולספק מזון ומשקאות מצוינים לציבור בישראל וכן לפעול בסביבה שמעודדת צמיחה המושתתת על אמון".

כזכור, במכתב חריף ששלחו השרים למנכ״לי ונשיאי חברות המזון והייבוא הגדולות בארץ תקפו השרים במכתבם את החברות במשק וכתבו כי "הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה".

השרים ציינו כי גם על החברות חלה האחריות הלאומית בתקופה מאתגרת זו, בהתחשב במצבן הכלכלי וברווחיהן. עוד ציינו השרים כי עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה.

 

שטראוס חברת סנו שר האוצר משרד הכלכלה יוקר המחיה העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד