ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

היום יוכיח הדי.אן.איי: החרדית מאשדוד היא הילדה שנעדרת כבר 19 שנה?

סוף לתעלומה? במשטרה דרוכים לקראת קבלת תוצאות בדיקת ה-DNA של חרדית בת 29 מאשדוד • האם היא הילדה אלכסנדרה ברנדט שנעלמה לפני 19 שנים או שאחות הנעדרת ואמה - שחזרו בתשובה במהלך השנים - רק נתקלו במקרה באישה הדומה דמיון נדיר? • גורמים במשטרה: הסיכוי נמוך

אלכסנדרה ברנדט
אלכסנדרה ברנדט

סוף לתעלומה המסתורית?

הבוקר (ג) צפויות להתקבל תוצאות בדיקת המעבדה של ה-DNA של הצעירה החרדית בת ה-29 מאשדוד, אשר נבחנת האפשרות כי היא אלכסנדרה ברנדט מרמת גן, הילדה הנעדרת כבר 19 שנים. התוצאות יעניקו את התשובה: האם נפתרה התעלומה או שאחותה ואימה של הנעדרת רק נתקלו במקרה באישה הדומה דמיון נדיר לאלכסנדרה שנעלמה. גורמים במשטרה מעריכים, כי הסיכוי לכך נמוך.

הפרשה התעוררה מחדש לאחר ששוטר ממשטרת אשדוד הוזעק באחרונה לאירוע מצמרר: אישה דתיה טענה כי האישה החרדית שמולה היא אחותה, אלכסנדרה ברנדט, שנעלמה ב-24 בנובמבר 1994. השוטר שמע את שתי הגרסאות. מחד, את זו של האישה הטוענת כי מולה עומדת אחותה אלכסנדרה (סשה), ומצד שני את זו שטענה כי אינה סשה האחות הנעדרת מזה כמעט 20 שנה.

הדילמה של השוטר ארכה מספר דקות, ולאחר סדרה של התייעצויות במשטרת מרחב לכיש הוחלט לבצע בדיקת רקמות. האישה החרדית הסכימה לבדיקת DNA. הדגימה נלקחה למעבדת הזיהוי הפלילי במטה הארצי, שם מנסים החוקרים להשוות אותה לדגימה של אחותה של אלכסנדרה.

תחילת הפרשה ב-24 בנובמבר שנת 1994, עת יצאה אלכסנדרה ברנדט מבית הספר לצד אחותה ברמת גן. אלכסנדרה, שהייתה אז בת 10 בלבד, נראתה לאחרונה בגן ציבורי בעיר, ובמהלך השנים נחקרו בני אדם רבים, כולל בני משפחתה, שעלו ארצה רק שנתיים לפני ההיעלמות המסתורית ונבדק החשד כי הילדה נחטפה לחו"ל. היעדרותה של הילדה זעזעה את המדינה, ולמרות אלפי פעולות חקירה שבוצעו במהלך 19 השנים האחרונות, כולל התגייסות של חוקרים פרטיים, בניסיון לאתר קצה חוט שיוביל את החוקרים אל הילדה או למה שעלה בגורלה - נותר התיק כתעלומה בלתי מפוענחת.

הוריה של הילדה התגרשו מאז, האם חזרה בתשובה התחתנה שוב וילדה 4 בנות, כאשר החלום למצוא את הבת האבודה לא הרפה ממנה.

הבת השנייה יוליה שינתה את שמה לטליה והפכה כמו אמה לאישה דתייה. בכל השנים ארוכות שחלפו מאז לא החמיצה הזדמנות לנסות ולמצוא את אחותה.
נעדרת DNA אלכסנדרה ברנדט משטרה בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד