כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נתוני המשפחה הישראלית

בדיקת הלמ"ס מעלה: סוד ההצלחה של קשר זוגי

הלמ"ס פרסמה נתונים לרגל יום המשפחה: האחוז הגבוה ביותר של משפחות שכוללות זוגות עם ילדים עד גיל 17 היה בבית שמש. מספר הנפשות הממוצע למשפחה עולה ככל שרמת הדתיות גבוהה יותר וגם - על מה הסכימו גם הגברים וגם הנשים?

בדיקת הלמ"ס מעלה: סוד ההצלחה של קשר זוגי
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) נתונים על "משפחות בישראל" לרגל יום המשפחה המצוין בישראל ביום ל' בשבט.

מהנתונים עולה כי בשנת 2020 היו בישראל כ-2.17 מיליון משפחות, לעומת כ-1.83 מיליון לפני כעשור, בשנת 2011. המשפחה הישראלית כוללת בממוצע 3.73 נפשות, ללא שינוי בעשור האחרון. מגורים במסגרת משפחתית הם הנפוצים ביותר.

כמו כן, כמחצית מהמשפחות מורכבות מזוג הורים ולפחות ילד אחד עד גיל 17. אחוז הזוגות ללא ילדים במשפחות היהודיות (כ-29%) גבוה מהאחוז במשפחות הערביות (כ-10%). כ-2.87 מיליון ילדים עד גיל 17 התגוררו במשפחות. מרביתם התגוררו עם שני ההורים (כ-91%), והיתר התגוררו עם הורה אחד בלבד.

עוד עולה מהנתונים כי בערים הגדולות, המונות 100 אלף תושבים ויותר, האחוז הגבוה ביותר של משפחות שכוללות זוגות עם ילדים עד גיל 17 היה בבית שמש – כ-68%, לעומת כ-48% בממוצע הארצי. האחוז הגבוה ביותר של משפחות חד-הוריות עם ילדים עד גיל 17 היה בבאר שבע – 9%, לעומת כ-6% בממוצע ארצי, והאחוז הגבוה ביותר של משפחות שכוללות זוגות ללא ילדים היה בתל אביב-יפו – כ-41% לעומת 25% בממוצע ארצי.

בדו"ח צוין גם כי מספר הנפשות הממוצע למשפחה עולה ככל שרמת הדתיות גבוהה יותר, אך הפער בין דתיים לחילונים בקרב המשפחות היהודיות גבוה יותר מהפער בקרב המשפחות הערביות.

נתון נוסף מצביע על כך כי בקרב הזוגות הנשואים שעובדים, חלק גדול מעבודות הבית, כגון כביסה ובישול נעשות על ידי הנשים (67%) בנוסף להשתתפותן בפרנסת המשפחה. רוב הגברים אחראים בלעדית על התיקונים בבית (80%).

גם "שלום בית" נידון בדו"ח, כאשר שני שלישים ויותר סבורים שהערכה, כבוד ונאמנות הם הסוד להצלחה של קשר זוגי. גברים ונשים בשיעורים דומים.

צוין גם כי 28.8% מהסטודנטים (גברים ונשים) שלמדו במוסדות להשכלה גבוהה בתשפ"א (2020/21) היו נשואים. אחוז הנשואות בקרב הנשים היה גבוה מאחוז הנשואים בקרב הגברים (30.1% ו-26.9%, בהתאמה). 27.5% מהסטודנטיות היו אימהות (בתואר ראשון 14.2%).

לסיום צוין כי בקרב המבוגרים תושבי ישראל העומדים לדין, 46.9% היו רווקים, 36.3% היו נשואים, 16.0% היו גרושים ו-0.8% - אלמנים.

הלמ"ס שלום בית יום המשפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד