ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"יותר חרדים יתגייסו"

בקואליציה חוגגים את העברת חוק הגיוס

שבועיים אחרי שכשל, חוק הגיוס עבר הערב בקריאה ראשונה ומפלגות הקואליציה לא מסתירים את שביעות רצונם מהמהלך | ראשי הסיעות התייצבו לברך ושגרו הודעות שמחה  | לדברי בנט החוק יפתח את שוק התעסוקה לציבור החרדי. לפיד מצידו טוען כי עיקרון השוויון בנטל הוא המכריע המרכזי ובישראל ביתנו שמחים  לאיד

בקואליציה חוגגים את העברת חוק הגיוס
ראשי הקואליציה לאחר העברת החוק צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/ דני שם טוב

לאחר המבוכה לפני שבועיים, בקואליציה חוגגים הערב (שני) את העברת חוק הגיוס שבסך הכל עבר בקריאה ראשונה, בעוד ראש הממשלה נפתלי בנט רואה את החוק כמה שיפתח את שוק התעסוקה במגזר החרדי, יאיר לפיד רואה בחוק שוויון בנטל, ואילו בישראל ביתנו מגדירים את החוק כ"חוק גיוס בחורי ישיבות".

דקות לאחר שהחוק אושר אמנם רק בקריאה ראשונה מסר ראש הממשלה נפתלי בנט, "כניסתם של החרדים לשוק העבודה זה הרווח של כולנו. הערב העברנו בקריאה ראשונה תיקון חשוב לחוק הגיוס שמוריד את גיל הפטור, תוכנית שלמענה פעלתי במשך שנים. עד היום, צעירים חרדים, גם כאלה שנטייתם ורצונם אינם ללמוד בישיבה או שאינם מתאימים לכך, נשארים בישיבה רק מכיוון שאין להם ברירה אחרת".

‏לדברי ראש הממשלה בנט "הורדת גיל הפטור משירות צבאי לחרדים לגיל 21 תאפשר לצעירים חרדים לצאת ללמוד מקצוע בגיל הגיוני, לעבוד בעבודה איכותית לאורך חייהם ולפרנס את משפחותיהם בכבוד".

ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד חגג "הבטחנו וקיימנו: שוויון בנטל", חגג, וציין כי "חוק השוויון בנטל עבר לא מעט גלגולים, אבל העיקרון נשאר זהה: אין דבר כזה זכויות בלי חובות. לכולנו יש אחריות על גורלה של המדינה. על הבטחון הלאומי".

לדביר לפיד, אמנם "זה לא חוק מושלם, אבל הוא יוביל לזה שיותר חרדים יתגייסו, יותר חרדים ילכו לשירות לאומי, והרבה הרבה יותר חרדים ייצאו לשוק העבודה ויהיו חלק מהכלכלה הישראלית".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "העברנו כעת במליאה את חוק הגיוס בקריאה ראשונה - צעד ראשון בדרך למתווה השירות הכולל שבכוונתי לקדם, שיענה על הצרכים הביטחוניים והחברתיים של מדינת ישראל עשורים קדימה. נמשיך לפעול למען שמירה על ביטחונה של ישראל וחוסנה".

בישראל ביתנו חגגו אף הם את ההישג, השר עודד פורר מסר "יצאנו לדרך בשנת 2019, כשלא הסכמנו לכניעת נתניהו לליצמן ולדרעי שטרפדו את חוק הגיוס. השוויון בנטל הוא אבן יסוד בקיומה של חברה ישראלית מלוכדת וסולידרית. הערב עברנו עוד משוכה בדרך לחקיקת חוק הגיוס. התהליך לא פשוט והדרך ארוכה, אבל כמו שהעלינו את שכר החיילים, גם חוק הגיוס יעבור".

חוק הגיוס נפתלי בנט יאיר לפיד בני גנץ ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד