י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לא כדאי לכם"

צפו: אבוטבול הביך את הממשלה עם שטר של 200 ש"ח

הערב, ברקע העברתו של חוק הגיוס בקריאה ראשונה, עלו חברי הכנסת לנאום | ח"כ משה אבוטבול הפתיע את המליאה כשהציג שטר 200 ש"ח והקריא את הנכתב על גביו, מדברי הנשיא זלמן שז"ר ז"ל בדבר חשיבות ויקר לימוד התורה | צפו

צפו: אבוטבול הביך את הממשלה עם שטר של 200 ש"ח
במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בדיון על חוק הגיוס חבר הכנסת משה אבוטבול הביך את הממשלה, בזמן שהקריא את דברי הנשיא זלמן שזר ז"ל המופיעים על שטר ה-200₪. דברים העוסקים בערך לימוד התורה.

חבר הכנסת אבוטבול ציטט את דבריו של הנשיא המנוח: "והלא עניין לנו עם האומה העברית, האומה שידעה את החוק של 'ושננתם לבניך' עוד מראשית עלייתה על הבמה ההיסטורית. ואומה זו הן ידעה גם בשנות האפלה שלה לשמור על נכס זה של לימוד חובה לכל ילדיה, ועוד בימי רבי שמעון בן שטח, בשעת התכנסותה מן הגולה חזרה לארץ ישראל, ידעה להושיב מלמדי תינוקות בכל עיר ובכל כפר, בכל גליל ובכל מדינה, וקבעה שכל עיר שאין בה מלמד תינוקות אין דינה כדין עיר".

הנשיא כתב עוד, "ואף בחשכת מזוריה ובכל קהילותיה, ידעה להטיל על כל קהילה להכניס לקרבה מלמדי תינוקות על חשבון כל יושביה. עשיר ורש, בין עקר ובין מרובה ילדים, רווק ולא רווק – כולם יחד צריכים לשאת בעול לימוד תורה". הוסיף וציטט חבר הכנסת את דבריו הנוקבים של הנשיא שזר ז"ל.  

ח"כ אבוטבול סיכם את נאומו: "זהו לא ציטוטים של רבנים אלא של נשיא ציוני משלכם שאומר שבלי התורה אין עתיד למדינה. חבל, היה לכם זכות להשתתף בהחזקת לומדי התורה אתם רוצים להפסיק? לא כדאי לכם להתעסק עם בני התורה".

משה אבוטבול 200 חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד