י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
קולות אחרים

עיתון כוויתי קורא לנורמליזציה עם ישראל: "תנו לפלסטינים להסתדר בעצמם"

ברקע הידוק היחסים בין השלטון בישראל - לאמירויות, נראה כי בכווית, שהבטיחה כי תהיה האחרונה לכונן שלום, מתגלים ניצנים ראשונים בעד נרמול היחסים | בעיתון כוויתי נפוץ, פורסם מאמר מערכת המגנה בחריפות את התנהלות הפלסטינים וקורא לשלום עם המדינה המתקדמת באזור 

עיתון כוויתי קורא לנורמליזציה עם ישראל: "תנו לפלסטינים להסתדר בעצמם"
הפרלמנט הכוויתי צילום: באדיבות המצלם

במקביל לביקורו של הנשיא הרצוג באיחוד האמירויות, הביקור הראשון של נשיא ישראלי באזור מאז חתימת הסכמי השלום ב-2020, קורא עיתון בולט בכווית לנרמל את היחסים עם ישראל, כווית היא מדינה שלא מאשרת לישראלים לטוס בטיסות מעבר דרכה ואחת הקיצוניות נגד ישראל.

במאמר מערכת שפורסם בסוף השבוע ביומון הכוויתי Arab Times, קרא העיתון למדינות המפרץ לנרמל את היחסים עם ישראל תוך שהוא מתאר את הפלסטינים כ"עלובים" ש"מקללים את מנהיגי המפרץ והעם, ומשתמשים בכל ההשמצות והמילים הפוגעניות במילון שלהם נגדנו".

במאמר המערכת, פרי עטו של העורך הראשי של "ערב טיימס", אחמד אל-ג'ראללה, הוא מצר על כך שלמרות היותם יעדים של עלבונות וקללות מצד הפלסטינים, מדינות המפרץ מתעלמות מכל זה על ידי שליחת סיוע לפלסטינים.

אל-ג'ראללה הטיח גם מילים קשות נגד ההנהגה הפלסטינית על תמיכה במנהיגים אוטוריטריים כמו סדאם חוסיין, גמאל עבד אל נאצר ומועמר קדאפי, כמו גם מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, והוסיף כי זה הוא "רק קצה הקרחון".

אל-ג'ראללה תהה כיצד מדינות המפרץ הרוויחו מהתמיכה בפלסטינים. "האם פלסטין היא עדיין המטרה שלנו שבגינה אנחנו נושאים בכל הנזק הזה שנגרם על ידי הפלסטינים?" הוא שאל את הקוראים. במקום לתווך בין ירושלים לעיר עזה כאשר חמאס משגר רקטות לישראל, ולאחר מכן לסייע בשיקום מה שנהרס בהתקפות נגד ישראליות, "תנו לפלסטינים לבנות מחדש את מה שהם הורסים במעשיהם שלהם", כתב העורך הכוויתי.

"כל מדינות המפרץ צריכות לנרמל את היחסים עם ישראל בשל העובדה ששלום עם המדינה הכי מתקדמת זו הוא הדבר הנכון לעשות. תנו לטיפשים להסתדר בעצמם", סיכם. מאמר המערכת אינו חסר תקדים לחלוטין: אל-ג'ראללה התבטא בעבר בעד נורמליזציה. נותר לראות אם תגובה רשמית כלשהי תגיע משושלת משפחת אל סבאח שמנהלת את כווית שנים רבות ומתנגדת לכל איזכור של "היישות הציונית".

דעותיו של העיתונאי אינן משקפות את השקפת הפרלמנט הכוויתי, שלאחר צוק איתן העביר הצעת חוק המטילה עונשים כבדים על כל מי שמנרמל את היחסים עם ישראל. בעבר המדינה, שבה יש 450,000 פלסטינים בין 4 מיליון אזרחיה, אמרה שהיא תהיה האחרונה לנרמל את היחסים עם ישראל. למרות זאת, במהלך כהונתו של הנשיא טראמפ היו שמועות על הסכם שלום אפשרי בין שתי המדינות.

נורמליזציה כווית הפלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד