כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נס פורים: הגר"ח קנייבסקי יצא - ארון הספרים קרס

הגר"ח קנייבסקי סיים את סעודת פורים ויצא מהסלון • אנשים נדחקו לצאת אחריו וארון גדול עם מאות ספרים קרס • ואילו פרקי תהילים הורה לומר לביטול גזירת הגיוס?

הגר"ח קנייבסקי בקריאת מגילה. צילום: עוזי ברק
הגר"ח קנייבסקי בקריאת מגילה. צילום: עוזי ברק

נס של ממש אירע בביתו של הגר"ח קנייבסקי בליל פורים דמוקפים: הגר"ח סיים את סעודת הפורים ביום הפרזים בחברת בני המשפחה ומקורביו, ויצא מסלון הבית, בו התקיימה הסעודה, לכיוון החדר השני.

במקום נוצרה המולה רבה כתוצאה מהמון שביקש להדחק ולהיכנס לחדרו של הגר"ח, לקראת קריאת המגילה שצפויה הייתה להתקיים בעוד זמן קצר. הגר"ח נוהג, כידוע, להחמיר ולקרוא את המגילה, גם בפורים דמוקפים. בשונה מקריאת המגילה של הפרזים, שנערכת בבית המדרש 'לדרמן', הסמוך לביתו, הרי שקריאת המגילה ביום המוקפים, נערכת במעונו.

בצמוד לדלת הכניסה ניצב ארון ספרים גדול, ובו הספרים החביבים על הגר"ח, בהם הוא נוהג להגות. כתוצאה מהלחץ הגדול שהתחולל עם עזיבתו של הגר"ח את החדר, קרס הארון ומאות ספרים נפלו ארצה. "זהו נס גדול שהגר"ח לא שהה כאן באותה עת והספיק לעזוב רגע לפני הקריסה", אומרים בני הבית.

הגר"ח שלא היה מודע לסערה הזוטה שהתחוללה, ירד בינתיים לתפילת ערבית ב'לדרמן'. בני הבית מיהרו להחזיר את הספרים למקומם, תוך דקות ספורות, ומששב הגר"ח לחדר בתום התפילה, כבר הושב הסדר על כנו ולא נודע מה ארע בו לפני זמן קצר. בני הבית גם לא טרחו לעדכנו במתרחש כדי שלא לצערו.

בתוך כך, בבוקרו של יום שני, פורים דמוקפים, הורה הגר"ח קנייבסקי לומר לאחר תפילת שחרית, מספר פרקי תהילים נוכח גזירת הגיוס.

הגר"ח שעודכן במתווה השיוון בנטל שאודותיו כרתו ברית הצמד בנט-לפיד, ביקש מבעל התפילה, הרב משה בויאר, לומר מספר פרקי תהילים, בהם קפיטל 'שיר למעלות אשר עיני אל ההרים, מאין יבוא עזרי', ו'שיר המעלות ממעמקים' ועוד, כדי לבטל את הגזירה המרחפת על עולם הישיבות.
הגר''ח קנייבסקי פורים קריאת מגילה תהילים שיוויון בנטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד