י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

'הארץ' מתחיל לגבות כסף על השימוש באתר האינטרנט

מנוי לגישה לכל תכני האתר יעמוד על 39.90 שקל בחודש או 399 שקל בשנה • מו"ל העיתון עמוס שוקן על המהלך: "שינוי מערכת היחסים בין הארץ לבין קוראי המהדורות הדיגיטליות"

  • ט"ז אדר התשע"ג
הארץ. צילום ארכיון
הארץ. צילום ארכיון

אתר עיתון 'הארץ' יהפוך לאתר האינטרנט הישראלי הראשון שיבקש מנוי על תכניו. מנוי לגישה לכל תכני האתר יעמוד על 39.90 שקל בחודש או 399 שקל בשנה. גולשים שיירשמו לאתר (ללא תשלום) יהיו זכאים לקרוא עשר כתבות או מאמרים בחינם בכל חודש. מי שיבקש לקרוא יותר, יצטרך לעשות מנוי בתשלום.

מנויי העיתון המודפס יהיו זכאים לגישה חופשית לכל תכני האתר, ומנויי המהדורה המודפסת של יום ששי בלבד יהיו זכאים למנוי דיגיטלי ב-50% הנחה.

במכתב שכתב לקוראי עיתון 'הארץ', כינה מו"ל העיתון עמוס שוקן את המהלך, "שינוי מערכת היחסים בין הארץ לבין קוראי המהדורות הדיגיטליות". לדבריו, "ישראלים שמשלמים בעבור תוכן דיגיטלי עד כה, עושים זאת בעיקר באתרים בינלאומיים גדולים, בעבור מוסיקה, סדרות טלוויזיה ועל אפליקציות בסמרטפונים. הארץ הוא העיתון הישראלי הראשון שמצטרף למגמה העולמית של גביית תשלום בעבור גישה מלאה לתוכן בפלטפורמות הדיגיטליות".

על פי שוקן, "העסקה של רכישת מנוי אינה רק התקשרות מסחרית. זו גם השקעה חשובה בעתידה של עיתונות איכותית בישראל. עיתונות עצמאית שרואה לנגד עיניה אך ורק את האינטרס הציבורי כפי שהיא מבינה אותו בתום לב, ובמקרה של הארץ, גם עיתונות שמקדמת בישראל ערכים חברתיים, תרבותיים, דמוקרטיים וליברליים ומגינה עליהם ככל יכולתה".

לדבריו, "הפקה של תוכן איכותי עולה לא מעט, והיא יכולה להיעשות לאורך זמן רק אם יש לה תמורה כלכלית. הארץ מעסיק מאות עיתונאים ועורכים והם אלה שיוצרים את התוכן האיכותי שלנו שזוכה למוניטין בישראל ובעולם. מנויי העיתון המודפס משלמים דמי מנוי, שהם מקור חיוני לכיסוי עלויות העבודה העיתונאית והעיתון. אבל הרגלי הקריאה משתנים והצמיחה בקרב הקוראים מתחוללת בעיקר בזירות הדיגיטליות. מכאן עולה הצורך לשתף גם את הקורא הדיגיטלי בכיסוי העלויות".
הארץ אתר עמוס שוקן תוכן תשלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד