ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

יו"ר ועד הישיבות החדש: הגרח"א קופמן

לאחר סחבת ארוכה: גדולי ישראל בראשות הגר"ש וואזנר והגר"נ קרליץ התכנסו בבית הגראי"ל שטיינמן והכריזו על מינוי הגרח"א קופמן, חתנו של הגר"א טננבוים זצ"ל, לתפקיד יו"ר ועד הישיבות

הכינוס. צילום: 24/6
הכינוס. צילום: 24/6

אחרי דחיות חוזרות ונשנות - מאז פטירתו של הגאון רבי אשר טננבוים זצ"ל - התכנס הערב הגוף שבחר את יו"ר ועד הישיבות החדש. הרבנים הגיעו אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן, לבקשת הגר"נ קרליץ, ומינו את הרב חיים אהרן קופמן, חתנו של הרב טננבוים, לתפקיד.

אל ביתו של הגראי"ל הגיעו הגר"ש ואזנר, הגר"נ קרליץ, הגרי"ג איידלשטיין, הגר"ש אלתר, הגר"ש כהן והגר"מ ארנסטר.

מלבד היותו של הרב קופמן חתנו הגדול של היו"ר הקודם, הוא זכה גם לתמיכת חמותו - רעייתו של הרב טננבוים זצ"ל, ולזכותו גם עמדה העובדה כי מילא בפועל את התפקיד עוד בחיי חמיו, כך שיש בידיו את הניסיון הדרוש.

עם זאת, ולמרות שהכינוס נערך בחזון איש 5, שבים ומדגישים בבית הגראי"ל כי אין להם שום עניין בנושא, וכי הגר"נ קרליץ והגר"ש וואזנר הם שהחליטו, כממונים בפועל על ניהול הועד.

בעבר העביר ועד הישיבות את התרומות מארצות ניכר לישיבות הקדושות, משום שהוא היה היחיד שעמד בקריטריון של סעיף 46 - המאפשר תרומות על פי חוקי ניכוי ממס הכנסה. אך כיום הסעיף המדובר מכיר בכל ישיבה ואפילו עמותה קטנה, ומאפשר לה לקבל תרומות ישירות כחוק.

מכיוון שכך, כמעט ואין לוועד משמעות כלכלית, ואפילו הדפסת גמרות או ארגון נופשים כבר אינם בתחומי עיסוקיו. גם הכסף הרב שנצבר בקופת הוועד כבר בוזבז לצרכים שונים, וכיום מדובר בגוף כמעט חסר משמעות. בפרט לאחר שנושא הפטור מהצבא - הנושא האחרון שנשלט בידי הוועד - עבר מן העולם, עם ביטולו הסופי של חוק טל.

עם זאת, מדובר בגוף בעל ערך בעיקר בשל שמו והתפקיד הייצוגי שהוא ממלא.
ועד הישיבות אסיפה הגר''נ קרליץ הגראי''ל שטיינמן הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד