כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"מצווה להילחם ככל האפשר"

הערב: כינוס חירום לאלפי רבנים נגד הרפורמות בדת ומדינה

נושא הגיור וחיזוק מעמדה של הרבנות בישראל לאור גזירות הממשלה והרפורמות יתכנסו היום אלפי רבנים בבנייני האומה. במכתבים של גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי ונשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן נקראים הרבנים להשתתף לחזק ואף להילחם ככל האפשר

הערב: כינוס חירום לאלפי רבנים נגד הרפורמות בדת ומדינה
הרבנים הראשיים לישראל צילום: פלאש 90

הערב (שלישי) ייערך כנס חירום לחיזוק מעמד הרבנות הראשית לנוכח הרפורמות בדת ומדינה, הכינוס יתקיים היום בהשתתפות אלפי רבנים ובמעמד הרבנים הראשיים בבנייני האומה בירושלים. במהלך האירוע הרבנים הראשיים הגר"י יוסף והגר"ד לאו ישאו דברים בענייני השעה והסכנות שמביאות הרפורמות החדשות בתחום הדת והמדינה.

קודם הכינוס, שר התורה הגר"ח קנייבסקי כתב במכתב נדיר לכינוס אלפי הרבנים, במכתב מיוחד למשתתפי הכינוס כתב כי "מצווה להלחם ככל האפשר". הגר"ח כתב: "כבר מבואר בסנהדרין ז' ב' כאילו נוטע אשירה אצל המזבח ועוד דברים חמורים ולכן מצוה להילחם ככל האפשר".

מכתבו של שר התורה בכתב ידו נכתב בהמשך למכתבם של גדולי ההוראה מבד"ץ בני ברק הגאון רבי יהודה סילמן, הגאון רבי שריאל רוזנברג והגאון רבי יעקב פרבשטיין. במכתבם של דייני בני ברק אל הרבנים משתתפי הכינוס הגדול, כותבים הדיינים כי הם "מצטרפים למחאה כנגד נסיון לקעקע את גדרות כרם ישראל ולפרוץ כל גדר שנשמרה עד היום". עוד כותבים הדיינים: כי "הדבר מסוכן לאחדות עם ישראל בארץ ישראל ובתפוצות הגולה, ומאחלים שיצליחו להעמיד הדת על תילה".

שר התורה הגר"ח קנייבסקי מצטרף למכתב הדיינים. צילום: באדיבות המצלם

גם מועצת חכמי התורה של ש"ס פרסמו קריאה לקראת הכינוס ההיסטורי, נשיא המועצת הגר"ש כהן שאמר: "רוצים להצר את היהדות, חובה לעמוד על המשמר".

במכתבם כותבים מועצת חכמי התורה בראשות נשיא המועצת: "אל רבני ודייני ישראל די בכל אתר ואתר ה' עליהם יחיו, שלום וישע רב. הנה בעת האחרונה רבים קמים עלינו, וחושבים מחשבות בכדי להצר את צעדי היהדות בארץ הקודש רח"ל, ופועלים כנגד כל דבר שבקדושה. ועתה הגדילו מזימתם ומבקשים לפגוע בכרם בית ישראל, ולפרוץ פרצה בשערי הכניסה לעם היהודי, ע"י שרוצים לחוקק חוק חדש לשנות את דרכי הגיור עפ"י ההלכה המסורה לנו מדור דור".

"חובה קדושה לעמוד על המשמר ללא מורא לבל יעזו לפגוע בקדוש וביקר לנו, ומה גדולה זכותם של המתכנסים לשמוע דבר ה' בכינוס של מצווה למען חיזוק בריחי היהדות, לעמוד בפרץ ולדחות כל ניסיון לשנות מדרך התורה. אני קורא בזאת לרבני ודייני ישראל בכל אתר ואתר ליטול חלק ולהשתתף בכינוס החיזוק החשוב, בראש חודש אדר א' תשפ"ב, בעיר הקודש ירושלים. ואי"ה ישמע קול זעקתנו, יפר עצתם ויבטל מזימתם".

את מכתבם מסיימים מועצת חכמי התורה בחתימת ידם של הגר"ש כהן, הגר"ש בעדני, הגר"מ מאיה, הגר"ר אלבז והגר"ד יוסף.

נשיא מועצת חכמי התורה חותם על הקריאה. צילום: באדיבות המצלם

 



כינוס רבנים הרב חיים קנייבסקי חכם שלום כהן הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד