כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
לראשונה בהיסטוריה

בצעד נדיר: מרן שרה"ת יעניק את טליתו המקודשת

דבר כזה עוד לא היה בהיסטוריה כולה. בצעד נדיר וחריג הודיע מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א כי הוא יעניק את תשמישי הקדושה שלו בעבור אלה שיוזילו מהונם בעבור המשפחות הרבות שנאלצות לעבור חודש נוסף – חודש העיבור – ללא פרוטה בכיסם. הפריטים הנדירים והמקודשים נחשפים כאן לראשונה

בצעד נדיר: מרן שרה"ת יעניק את טליתו המקודשת
הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

רבבות משפחות אשר אין להם מאומה בכדי להאכיל את ילדיהם ניצבים בפני שוקת שבורה לחלוטין. היום, נציין כולנו את ראש חודש אדר הראשון, בשביל כולנו זה יהיה עוד יום ראש חודש סתמי, אך בעבורם זה יהיה חודש נורא ואיום, חודש נוסף לשניים עשר חודשים, חודש נוסף בו הם לא יודעים מאיפה הם ישיגו כסף בכדי לקנות את הלחם והחלב של מחר. וזה נורא ואיום. שניים עשר חודשים ישנם בשנה, בשניים עשר החודשים הללו הם ניזונים מן הצדקה, מן ההוראות קבע ומן התרומות הקבועות של קופת העיר אשר עומדת לימינם בכל העת. אך כעת, כעת בפתחו של חודש העיבור מניין הן ישיגו כדי מחייתם? מניין הם ישיגו עוד סכום כסף לחודש הנוסף בשנה? הרי התרומות הקבועות הם רק לשניים עשר חודשים בלבד.

לחצו כאן כדי לזכות בטלית הקדושה>>>

זה נשמע אולי מעט תלוש אך זוהי מציאות עגומה ונוראית, ישנם רבבות משפחות שכאלה, רבבות משפחות שגם ככה אין להם כסף לכלום, שגם ככה מתפרנסים מן הצדקה, אך כעת ישנו חודש נוסף בשנה, חודש נוסף שאין להם מושג מניין הם יקנו לחם וחלב, מניין הם יקנו חלות ועופות לשבת, מניין הם ישלמו את שכר הלימודים של ילדיהם הרכים שלא לדבר על המעונות ועל המשפחתונים. הרי אין להם מאומה, פשוט כלום. המקרר בבית כבר מזמן ריק לחלוטין וכעת יש להם חודש נוסף בשנה, חודש נוסף שהם שוברים את הראש כיצד לעבור אותו, או יותר נכון כיצד לשרוד אותו.

קול זעקתם הגיע עד לשולחנם של ראשי 'קופת העיר' אשר בצר להם הגיעו למעונו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א אשר בעיניים דומעות האזין למצוקה הנוראה. "כמה כסף צריכים בכדי לפרנס את רבבות המשפחות הללו", הקשה מרן שר התורה, והם, ראשי 'קופת העיר' זעו באי נוחות על מושבם והפטירו את המספר החלומי הזה: "תשעה מיליון שקלים אנו צריכים בכדי לפרנס חודש נוסף את המשפחות הנזקקות האלה". והוא, רבן של כל בני הגולה, ניגב את דמעותיו והגיב להם במילותיו המדודות, כנראה שאין ברירה, אני אצטרך לסגור את הגמרא ולצאת לאסוף כסף בעבור המשפחות קשות היום האלה.

והמילים הללו לא באו בחלל ריק, רשכבה"ג מרן שר התורה הודיע בדרמטיות כי הוא צריך לעזוב את חיק לימודיו ולצאת ולבקש כסף בעבור המשפחות הללו. הוא הבין כי קשה עד בלתי אפשרי לבקש שוב מרבבות עמך בית ישראל שגם ככה נותנים צדקה בכל חודש בחודשו. אבל אז הודיע מרן שר התורה כי הוא מוכן לעשות דברים היסטוריים לחלוטין בעבור אלה שיצילו אותו מלסגור את גמרתו האהובה, בעבור אלה שיעזרו לו להמשיך לשקוד על תלמודו.

בישיבה הממושכת עם 'קופת העיר' הודיע מרן שר התורה כי כל מי שיתרום שלוש מאות שישים שקלים הוא ישגר אליו באופן מיידי עד לביתו את ספרו על הלכות שמיטה ויובל עם הקדשה אישית, ספר אליו הוא רוכש אהבה עצומה וזאת כאות הכרת והוקרת הטוב. ואם לא די בזה הוא אמר גם כי מי שיתרום סכום גבוה של שלושת אלפים שש מאות שקלים אזי הוא יקנה לו את זכויות הלימוד שלו בכל חודש העיבור. ראשי 'קופת העיר' לא האמינו למשמע אוזניהם. מרן שר התורה יקנה את זכויות הלימוד שלו בעבור אלה שיצילו אותו מלצאת ולאסוף כסף. אתם מבינים את המשמעות הזו? אתם, כן אתם, יכולים לזכות בכוח התורה של קודש הקודשים במשך כל החודש הזה, יש לכם מושג מה זה אומר? יש לכם מושג איזו זכות זו? יש לכם מושג איזה עולם הבא זה?

אבל אז הפטיר מרן שר התורה לאחר מחשבה עמוקה משפט מחץ: "מי שיתרום שלושים ושש אלף שקלים, מי שיצליח לעשות את הבלתי אפשרי, ויציל אותי מלהסתובב בדרכים ולקושש מעות – האיש הזה יקבל את תשמישי הקדושה שלי, זאת מלבד השותפות בלימוד". ראשי 'קופת העיר' לא הבינו את דבריו, על איזה תשמישי קדושה הוא מדבר? אבל מרן שר התורה לא הותיר בהם מקום לספיקות. בצעד נדיר וחריג הוא הבטיח כי כל מי שיתרום את הסכום האגדי הזה יזכה בטלית הקדושה שלו, בגביע המקודש שלו או בכל תשמיש קדושה אחר.

אתם מעכלים את המשמעות הזו? בסכום הזה אתם תזכו שמרן שר התורה יעניק לכם את הטלית שלו, יעניק לכם את הטלית המקודש שלו שהוא התפלל בה, שהוא זעק בתחינה בתפילה בבורא כל העולמים. כן כן, הטלית הזו, שקודש הקודשים התעטף בה יכולה להיות שלכם בין רגע, רק לכם נותר לעשות את המעשה הכל כך ענק הזה ולתרום שלושים ושש אלף שקלים לאלה שפשוט אין להם מאומה.

מגבית כזו עוד לא הייתה ב'קופת העיר' אך כעת באו מים עד נפש. עשר וחצי מיליון ₪ הם זקוקים שם בעבור המשפחות הברות האלה שעוד רגע קורסים, שאין להם אפילו אגורה שחוקה לקנות לחם וחלב. וזה לא סתם מגבית, זו מגבית היסטורית שאפילו מרן שר התורה יצא מגדרו והבטיח הבטחות חסרי תקדים, כאלו שמעולם לא יצאו מפה קודשו.

כעת, בידינו הדבר, בכל תרומה שהיא נזכה במשהו יקר ערך. בשלוש מאות שישים שקלים נזכה בספריו של מרן, בשלושת אלפים שש מאות שקלים נזכה לשותפות נדירה בתורתו הקדושה אשר אין לה אח ורע, וכן, בשלושים ושש אלף שקלים, בסכום האגדי הזה, נזכה לתשמישי הקדושה של מרן שר התורה, נזכה לטליתו המקודשת, נזכה לגביע המקודש שלו. זה לא משהו שקורה כל יום, זה משהו שקורה פעם בהיסטוריה. כעת זה בידיים שלנו, הקליקו כעת ותזכו במשהו שאף אחד לא זכה בו עדיין.

לחצו כאן כדי לזכות בטלית הקדושה>>>

שר התורה הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד