י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מגבירים את הלחץ

המאבק ביוקר המחיה עולה שלב: "לא נהסס לצאת בצעדי מחאה נרחבים"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הצטרף היום למאבק ביוקר המחיה ופנה לראש הממשלה ושר האוצר וקרא להם "לפעול נגד הניצול החזירי של אזרחי ישראל", בעקבות עליית מחירי החשמל, הדלק והמזון

המאבק ביוקר המחיה עולה שלב: "לא נהסס לצאת בצעדי מחאה נרחבים"
ארנון בר דוד צילום: דוברות משרד האוצר

המאבק ביוקר המחיה עולה שלב. לאחר שמחירי החשמל עלו והדלק התייקרו היום באחוזים ניכרים וזאת במקביל לעליית מחירי הגז, והמזון בשבועות האחרונים הצטרף היום יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד למאבק ביוקר המחיה.

במכתב ששלח יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן תקף בר - דוד בחריפות את החברות שמתדלקות את עליית המחירים במשק. בר-דוד קרא לרה"מ ולשר האוצר "לנקוט בצעדים אקטיביים נגד הניצול החזירי של אזרחי המדינה, ולפעול בצורה חסרת פשרות נגד כל גוף מסחרי שמנצל את מעמדו כדי לעשוק את הציבור. יש לכם את הכוח וגם את התמיכה הרחבה מהעם, לא רק להציב תמרורי אזהרה בפני החברות הללו אלא להטות את האמירה הנחרצת בנושא לכדי מעשים", כך כתב.

יו"ר ההסתדרות הדגיש כי: "מדובר במאבק חשוב ביותר שעלינו לנהל כעת כחברה וכמדינה, והתריע: "אפעיל את כל עוצמתה של ההסתדרות כדי לבלום את התופעה הזו ולא נהסס לצאת בצעדי מחאה נרחבים".

"אנו חייבים להזכיר לגופים שגורפים רווח גולמי של מאות מיליוני שקלים בשנה, כי יש מדינה בקצה והמחיר על ניצול האזרחים - פשוט לא ישתלם להם", כותב בר דוד במכתב החריף בו תקף את החברות שמתדלקות את עליית המחירים במשק וציין כי: "גל ההתייקרויות שחונק את אזרחי ישראל הוא לא גזרת גורל. היצרניות הגדולות רושמות אחוזי רווחיות גבוהים, והסיבה העיקרית שהן ממשיכות לעלות את המחירים נעוצה בעובדה אחת - הן פשוט יכולות".

בתוך כך פנה יו"ר ההסתדרות במכתב גם למנכ"לי החברות הגדולות במשק, כדי לבקש מהם להירתם באופן אישי לבלימת גל עליות המחירים, ולהתריע מפני ההשלכות שיהיו לכל צעד שיכביד על הצרכנים. "לא ייתכן כי בשעה שאזרחי המדינה נאנקים תחת עומס כלכלי חסר תקדים, העקרון המנחה היחיד שימשיך לעמוד לנגד עיני החברות יהיה השאת רווחים. אחרי שנתיים של משבר עמוק, יש לכם אחריות להיות שותפים של הכלכלה הישראלית, ולזכור כי המחיר שישלמו החברות שינצלו את המצב - יהיה גבוה הרבה יותר".

יוקר המחיה יושב ראש ההסתדרות מחאה העלאת מחירים ארנון בר דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד