א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ברקע הזן החדש

הד"ר: "אין היגיון להניח שהאומיקרון יהיה הווריאנט האחרון"

ד"ר נדב שורק מנהל המעבדה למחלות מתפרצות ומיקרוביולוגיה: ההתפתחות לא עוצרת ונראה עוד וריאנטים- אבל ההתקדמות המדעית של השנתיים האחרונות תוכל להחזיר מלחמה

הד"ר: "אין היגיון להניח שהאומיקרון יהיה הווריאנט האחרון"
נערים בתור לחיסון צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

על רקע כינוס קבינט הקורונה היום (שלישי) בנושא הווריאנטים, אומר מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות ד"ר נדב שורק: "אין היגיון אבולוציוני להניח או להאמין שהאומיקרון יהיה הווריאנט האחרון".

לדבריו, טבעה של מגפה לנסות ולהמציא עצמה כל פעם מחדש. "ייתרה מכך ייתכן ואף נופתע מהתפרצות של וריאנט שאיננו נמצא במעקב של משרד הבריאות", אמר הד"ר שורק.

ד"ר נדב שורק // צילום: דוברות אסותא

יחד עם זאת, לדבריו, יש סיבה להיות אופטימיים, זאת מכיוון שההתקדמות המדעית שעבר ועובר העולם בשנתיים האחרונות, בסבירות גבוהה, "יאפשרו לו בהתאמות שונות להתמודד עם כלל הווריאנטים".

כאמור, קבינט הקורונה יתכנס בעוד פחות משעה (14:00), ובו יקבלו השרים תסקיר אודות התפשטות הזן החדש - BA2 - והשפעותיו. נזכיר כי עד כה זוהו בארץ כ-350 מקרים.

בנוסף, ידונו השרים בקבינט, בעתידו של התו הירוק. לפי שעה, מסתמן כי מרבית השרים תומכים בשינוי מדיניות התו הנוכחית. חלק בביטולו המלא, וחלק בהשארתו במקומות ספציפיים בלבד, למשל בתי אבות וכן הלאה.

אומיקרון קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד