א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
להקשות על שינויים

הוועדה אישרה: חוק הגיוס בשליטת 'יש עתיד'

ביש עתיד ביצעו מהלך והעבירו את הצעת חוק הגיוס לידי ועדת חוץ וביטחון שבראשה עומד ח"כ מטעמם וזאת במטרה למנוע שינויים בהצעת החוק לפני העברתה לקריאה שנייה ושלישית. עד עתה, הייתה מוקמת ועדה מיוחדת שהייתה ממונה על חוק הגיוס

הוועדה אישרה: חוק הגיוס בשליטת 'יש עתיד'
רם בן ברק בוועדת החוץ וביטחון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הכנסת אישרה היום (שני) את מסלול אישור חוק הגיוס כך שיעבור דרך ועדת חוץ וביטחון בראשות חבר סיעת 'יש עתיד', חבר הכנסת רם בן ברק, דבר שיקשה על שינויים בנוסח החוק.

המהלך בניגוד לפעמים קודמות בהן הוקמה ועדה מיוחדת לגיבוש הצעת החוק: בממשלת 2013 הייתה זו איילת שקד שעמדה בראשה; וב-2018 עמד בראש הוועדה חבר הכנסת דודי אמסלם, כעת, באישור ועדת הכנסת, הצעת החוק תעבור לוועדת החוץ והביטחון שממונה על נושא צבא וביטחון, והיא זאת שתגבש את החוק בהכנה לקריאה שנייה ושלישית.

בשבועות האחרונים קיימו גורמים רבים מהסיעות החרדיות עם שר הביטחון בני גנץ בתקווה להכניס שינויים שירככו את החוק קודם הצבעה הסופית, אלא שעכשיו כאמור היא תהיה בידי נציג יש עתיד, מה שיקשה על החרדים להכניס בו שינויים.

משמעות נוספת היא שנכון לעכשיו הנציג החרדי בוועדת החוץ וביטחון הוא חבר הכנסת מאיר פרוש, שמוכר כבעל דעות קיצוניות בנושא גיוס בני הישיבות, בניגוד לחבריו ביהדות התורה, דבר שגם ישפיע על הליך החקיקה.

בש"ס נכון לשעה זו טרם איישו נציג בוועדת חוץ וביטחון, זאת במסגרת החרם על ועדות הכנסת, אך כנראה בשל חשיבות החוק בסיעה ימהרו למנות נציג מטעמם שייקח חלק בדיוני הוועדה שאחראית על חוק הגיוס.

חוק הגיוס רם בן ברק יש עתיד ועדת חוץ וביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד