י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
"אנחנו חיל הפרשים"

עליית מחירי הדלק> יו"ר האיגוד מאיים: "נוביל מרד צרכני"

על רקע עליית מחירי הדלק יצא יו"ר איגוד נהגי המוניות הארצי בדרישה להעלות את תעריפי המונה. "נוביל מרד צרכני לגבי הסולר והדלקים אם יהיה צורך"

עליית מחירי הדלק> יו"ר האיגוד מאיים: "נוביל מרד צרכני"
קובי גדעון, פלאש 90

העלאת מחירי הדלק אתמול (שני) הובילה לזעם גדול בקרב נהגי המוניות וזאת לאחר שבתקופה אחרונה חלה עליית מחירים כללית בתחום הרכב בהעלאת המס על שמני מנוע, ייקור מחיר החלפים ברכב ועוד, דבר שייקר באופן אוטו' את הטיפולים השוטפים לרכב באופן משמעותי.

נהגי המוניות לא מתכוונים לשתוק נוכח עליית המחירים ופגיעה בפרנסתם של אלפי הנהגים, ובאיגוד דורשים לעלות את תעריפי המונה.

במכתב ששלח אתמול יו"ר איגוד נהגי המוניות הארצי יהודה בר אור לגברת ברוני חירמן, מנהלת תחום כלכלת התחבורה הסביר בר-אור את דרישת נהגי המוניות לעלות את תעריפי המונה: "כידוע לך השמנים הטיפולים הצמיגים והדלקים עלו דרסטית ויעלו אף יותר ב2022", כשבסיום המכתב הבהיר שבמצב הנוכחי נהגי המוניות לא יוכלו לתת שירות.

"המצב כרגע הוא קשה מאוד", אמר בר אור, ל- ynet'. "אנחנו כנהגים צריכים כמו כל הצרכנים לשלם את כל ההוצאות, ואין לנו הכנסות. דלק הוא מרכיב מאוד חשוב, הוא 33 אחוז מההוצאה של הנהג, וברגע שמעלים לו את זה בצורה כזאת, זה גורם לו להיות בפלונטר. לא יכול להיות שהממשלה רוצה שלא נעלה את המחירים. במקום זה שתוריד ב-20 אחוזים את המיסים שלה על הדלקים".

עוד טען בר אור כי "המדינה צריכה להחזיר חזרה את מה שהיה לנו המון שנים - החזר בלו על הסולר ועל הדלק. בכלל, צריך שהממשלה תוריד את זה לכל הצרכנים. אחוז המיסים שהיא לוקחת - 70 אחוז, הוא בלתי נתפס. לקחת לרכב ציבורי 70 אחוז מכל ליטר וליטר זה כבר דבר שאנחנו לא יכולים לספוג. נהגי מוניות נמצאים גם ככה בהכנסה נמוכה מאוד בגלל המצב, וכולנו מרגישים שכל העול הזה נופל עלינו ואנחנו נצטרך להפיל את העול על הנוסעים. יהיה להם קשה לנסוע. אם לא תהיה ברירה נעמוד על כך שהמחירים יעלו". 

לסיום הבהיר בר אור את הצעדים בהם ינקטו במידה והממשלה תדחה את דרישותיהם: אני נמצא מחר בכנסת בישיבה מיוחדת בוועדת הכספים. הממשלה רוצה שנצא ונעשה מהומות בכבישים בכל הארץ? אנחנו חיל הפרשים והמונית היא הפרנסה שלנו. נוביל מרד צרכני לגבי הסולר והדלקים אם יהיה צורך, אבל אנחנו מאוד רוצים לדבר בהיגיון. כתבנו מכתבים גם לראש הממשלה, גם לשר החוץ וגם לשר האוצר, וביקשנו מהם להבין שנהגי המוניות כרגע נמצאים במצוקה. ירדו לנו הנסיעות ב-40 אחוזים, לא העלנו מחירים במשך שנה שלמה ועכשיו ייקרו לנו את הדלק. אנחנו לא יכולים להמתין יותר."

העלאת מחירים יוקר המחיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד