כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
החוקרים הציגו תמונת מצב

מה גרם לשרים בקבינט הקורונה לקבל החלטות מקלות?

במהלך דיון הקבינט שהסתיים לפני שעה קלה, הציגו חוקרי האוניברסיטה העברית תמונת מצב אופטימית: "האטה הנצפית בקצב העלייה של תחלואה קשה ובינונית בבתי החולים", והיא לדבריהם, "תואמת לעצירה בהדבקה שהתרחשה כבר לפני מספר ימים עקב התפתחות חסינות רחבה", אמרו החוקרים לשרים 

מה גרם לשרים בקבינט הקורונה לקבל החלטות מקלות?
חובה לחבישת מסכות צילום: Nati Shohat/Flash90

לאחר שלושה שבועות, התכנס היום (שלישי) קבינט הקורונה כדי לדון בהמשך הטיפול בגל האומיקרון. בתום הדיון, קיבלו השרים מספר החלטות, בין היתר, עדכון של מתווה התו הירוק, וביטול חובת ביצוע בדיקת קורונה ליוצאים מישראל, בתנאי שהם מחוסנים ומחלימים. 

אלו ההחלטות החדשות; התו הירוק משנה פניו • הפרטים המלאים

אז מה גרם לשרים לקבל את ההחלטות המקלות? במהלך הדיון הציגו חוקרי האוניברסיטה העברית לשרים תמונת מצב אופטימית: "האטה הנצפית בקצב העליה של תחלואה קשה ובינונית בבתי החולים, תואמת לעצירה בהדבקה שהתרחשה כבר לפני מספר ימים עקב התפתחות חסינות רחבה", אמרו החוקרים לשרים.

עם זאת, למרות ההערכה לגבי ירידה נמשכת בהדבקה וירידה צפויה בתחלואה קשה ובינונית, הדגישו החוקרים כי מספר הנדבקים הצפוי בשבועיים הקרובים נותר גבוה מאד, ויעמוד סביב 1.5- 2.5 מיליון. 

לדבריהם, נראה שלחיסון הרביעי חלק משמעותי בצמצום התחלואה הקשה, וניתן לראות מועילות גבוהה של החיסון בצמצום תחלואה קשה של מחוסני 4 מנות ביחס למחוסני 3 מנות בקרב בני 60+. "להערכתנו נחסך כשליש ממספר החולים קשה באשפוז כתוצאה מהחיסון הרביעי", אמרו החוקרים. 

לסיום הם הגישו לשרים, מספר המלצות להמשך הטיפול בקורונה. לדבריהם, יש לעודד מתן המנה הרביעית, "שהוכח כבעל השפעה מהותית על הפחתת תחלואה קשה בכל הוואריאנטים המוכרים. לחיסון תועלת גבוהה גם עבור נדבקים".

עוד הם אמרו לשרים, כי הדבקה מחודשת ע״י מחוסנים מעלה צורך בהתאמת תו ירוק, ובפרט אין להשתמש בחיסון קודם כהצדקה לשחרור מוקדם מבידוד או התרת התקהלות ללא בדיקה.

בנוסף הם המליצו כי יש לגבש שיטה לחידוש יכולת הבחנה במספר הנדבקים האמיתי – בעיקר לאור החשש מהזן החדש - BA2 - "מה שיאפשר", לדבריהם, "זיהוי התפרצות מחודש ומתן מענה מתאים". הם הציעו מודל אפשרי, שיהיה בהגדרת ריכוזי אוכלוסיה גוש דן, ירושלים, חיפה כאזורי מדגם.

לסיום הם המליצו, כי יש להכין את המשק, בדגש על מקומות חיוניים, להמשך הידבקות והעדרויות עובדים. "יש להדגיש - העומס הגדול על בתי החולים ועל רופאי הקהילה ובתי החולים הגריאטריים ימשך בשבועות הקרובים", אמרו החוקרים בסיום דבריהם.

קורונה אומיקרון קבינט הקורונה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד