כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גל ההתייקרויות

פרסום ראשון • היוזמה בקואליציה שתזניק את מחירי הבשר הכשר

בחסות הממשלה, בקרוב זינוק גם במחירי הבשר הכשר • יוזמה בקואליציה מבקשת להגביל את משלוחי בעלי החיים מדרום אמריקה ואירופה, מה שיביא למחסור בבשר כשר ולזינוק המחירים באופן דרמטי • מחר דיון בוועדת החינוך של הכנסת | כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון • היוזמה בקואליציה שתזניק את מחירי הבשר הכשר
אילוסטרציה צילום: דורון הורוביץ, פלאש 90

פרסום ראשון: לצד הזינוק במצרכי המזון הבסיסיים, וברקע הטלת המס על הכלים החד פעמיים והשתייה המתוקה, הצעת חוק שיוזמים בקואליציה צפויה להזניק גם את מחירי הבשר הכשר בישראל, עלייה דרסטית שצפויה להשפיע בעיקר על הצרכן החרדי שצורך יותר בשר משאר האוכלוסיה.

רוב הבשר שנמכר בישראל מגיע ממדינות אירופה או מדרום אמריקה, הבהמות מגיעות ארצה בעודן בחיים, לעיתים עוברים הליך פיטום ואז נשחטים, משלוחי החיים נועדו בעיקר למטרות כשרות, כך בשנת 2020 עמד צריכת הבשר לנפש על כ-20.5 ק"ג, כשלפי הערכות הוא זינק בשנתיים האחרונות, זאת לפי דו"ח מרכז מחקר ומידע של הכנסת משנת 2020

לפי נתונים אחרים מדינת ישראל שברה בשנת 2021 שיא חדש במספר המשלוחים החיים לשחיטה, אשר עומד על 856,630 משלוחים. מדובר בעליה חדה של 42% מהשנה הקודמת ועליה של כ-150,000 משלוחים מהשיא הקודם, בשנת 2019.

הצעת חוק שהגישה חברת הכנסת יסמין פרידמן ממפלגת 'יש עתיד', אליה הצטרפו חברי כנסת מ'תקווה חדשה', 'ישראל ביתנו', 'ימינה', 'כחול לבן', 'העבודה' ו'מרצ' אמורה לעלות בשבועות הקרובים לדיון בוועדת השרים לחקיקה, לפיה יאסרו משלוחי בעלי חיים לארץ לצורך שחיטה. מה שיביא לעלייה החדה במחירי הבשר ברשתות.

לפי הצעת חוק, תותר הבאת בשר לשחיטה רק באישור שר בממשלה (כנראה שר החקלאות, כיום עודד פורר, איש 'ישראל ביתנו') ובכפוף להסכמת ועדת החינוך שיקבעו את מכסת בעלי החיים שניתן יהיה להביא ארצה לשחיטה, לפי החוק מידי שנה תרד המכסה ב-25%, מה שלפי מציעי החוק יוריד דרסטית את משלוחי בעלי החיים הנכנסים ארצה לצורך פיטום ושחיטה.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי "מטרת הצעת החוק היא להפסיק את הסבל החמור והמיותר שנגרם למאות אלפי בעלי חיים שמיובאים לישראל במסעות קשים ואכזריים – רק על מנת להישחט בסוף הדרך".

בנוסף, כחלק מהמאבק בנושא, תתכנס מחר (רביעי) ועדת החינוך של הכנסת לבקשתה של חברת הכנסת גבי לסקי מסיעת 'מרצ' לדון בנושא, הערכה היא, כי, ועדת החינוך לא תקבע נהלים שיצמצמו את יבוא הבשר באופן מיידי ותקרא לגבש את הצעת החוק, אך הפעילות של הקואליציה בנושא, מראה כי הם נחרצים לפעול.

במקביל לחוק, ברשות התחרות עמלים יחד עם חברת הכנסת לסקי, להביא לצד הצעת החוק, שורה של שינויים שאף עלולים להוזיל את מחירי הבשר, בהם הפחתת מכס על ייבוא בשר טרי, ופעולות שיעודדו גידול בשר בישראל.

נציין כי מטרת החוק היא אכן למנוע צער בעלי חיים, דבר חשוב בעיני רבים גם בענייני ההלכה, כאשר לפי נתונים של רופאים וויטרינרים, המסע שעוברות הבהמות, פוגם באיכות הבשר ולשם כך נועד החוק, ולא מתוך כוונה לייקר את המחירים.

אנחנו ב'בחדרי חרדים' נעקוב כדי לראות האם הצעת החוק תתקדם לצד שורה נוספת של הפחתת רגולציה שאכן תפחית את המחיר, או שמא במחיר השמירה על 'צער בעלי חיים' יזנקו מחירי הבשר לאין שיעור.

התייקרות יוקר המחיה מחירי הבשר ייבוא בשר בשר מיובא בשר כשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד