י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"זאת משוואה לא הגיונית"

בנט הכריז: המערכת החדשה שתיירט את הרקטות

ראש הממשלה בנט הכריז הערב על פיתוח ישראלי של מערכת לייזר חדשנית ליירוט רקטות שתכנס לפעולה בצה"ל בתוך כשנה | בנט: "זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטבמים ואיומים אחרים"

בנט הכריז: המערכת החדשה שתיירט את הרקטות
שיגור רקטות צילום: Atia Mohammed/Flash90

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הכריז הערב (שלישי) על מערכת חדשה שתיירט טילים באמצעות לייזר. מדובר במערכת שתיירט לפי לייזר, תחילה בפיילוט ניסיוני בדרום ובהמשך היא תפעל באופן שוטף בכל הארץ. את הדברים אמר בכנס הבינלאומי השנתי ה-15 של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב.

"יושב לו אחמד בחאן יונס, מעמיס על המשגר רקטה בייצור עצמי שעלותה כמה מאות דולרים, ומשגר אותה לעבר ישראל. המיירט של כיפת ברזל, לעומת זאת, עולה כמה עשרות אלפי דולרים", אמר ראש הממשלה בנאומו.

"זאת משוואה לא הגיונית, שמאפשרת לאחמד לשגר עוד ועוד קסאמים, ולנו להקיז מיליונים רבים על כל "מכת ברק" כזאת ומיליארדים בזמן מערכה. אנחנו החלטנו לשבור את המשוואה הזאת, והיא תשבר, תוך כמה שנים בלבד", ציין.

בדבריו הכריז ראש הממשלה כי כבר בתוך כשנה צה"ל יכניס לפעולה מערכת יירוט באמצעות לייזר, בהתחלה באופן ניסיוני ולאחר זמן באופן מבצעי. בתחילה בדרום ואז במקומות אחרים.

בנט הסביר כי "זה יאפשר לנו, בטווח הבינוני-ארוך, להקיף את ישראל בחומת לייזר שתגן עלינו מטילים, רקטות, כטבמים ואיומים אחרים ולמעשה תיקח מהאויב את הקלף החזק ביותר שיש לו נגדנו. המשוואה תתהפך - הם ישקיעו הרבה ואנחנו מעט. אם אפשר ליירט טיל או רקטה בפולס חשמל שעולה כמה דולרים, אנחנו בעצם מאיינים את טבעת האש שהקימה איראן על הגבולות שלנו".

בנט רוצה מהמצב הביטחוני, שהוא הציג כי "הרגענו לעת עתה את השטח בדרום ואנחנו פועלים לבלום הידרדרות ביהודה ושומרון. בתוך ישראל - ייצבנו את הספינה. עצרנו את המערבולת הפוליטית. הזירה הציבורית כעת עוסקת יותר באזרחים ופחות במנהיג. אפילו מהדורות החדשות התקצרו".

יירוט טילים מערכת יירוט לייזר נפתלי בנט שיגור רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד