כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הזן החדש BA2 ישנה את התמונה?

מדאיג: התגלו בישראל מחלימים מאומיקרון שנדבקו בשנית

מספר בנ"א שהחלימו מאומיקרון בגל הנוכחי, הספיקו להידבק שוב, בשנית, והפעם בזן החדש - BA2 . ממשרד הבריאות נמסר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר לעת עתה במקרים בודדים

מדאיג: התגלו בישראל מחלימים מאומיקרון שנדבקו בשנית
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

יש מה לדאוג? מספר בני אדם שהחלימו מאומיקרון בגל הנוכחי, הספיקו להידבק שוב, והפעם בזן החדש - BA2 . ממשרד הבריאות נמסר ל'בחדרי חרדים' כי מדובר לעת עתה על מקרים בודדים. 

עד כה ידוע עליו, כי הוא מכיל ריבוי של מוטציות משותפות עם האומיקרון המקורי, וגם מוטציות נוספות. "לפי דיווחים ראשוניים מהעולם", נכתב היום במצגת שהוצגה בדיון בוועדת החוקה, "הוא פחות חמקני מההגנה החיסונית ביחס לאומיקרון המקורי", נכתב. 

נזכיר, אתמול (שני) קיים פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, תדרוך עיתונאים, אותו פתח בהתייחסות לווריאנט החדש: "אפשר לומר שכמעט ולא נותרה תחלואה בווריאנט הדלתא. עיקר התחלואה כעת היא של זן האומיקרון, ויחד איתו הזן BA.2, שכיום ידועים בארץ 350 מקרים כאלה", אמר.

זרקא גילה פסימיות בכל הנוגע לזן החדש שמתפשט ואמר: "לצערי לפי הנתונים באירופה, יש לווריאנט הזה פוטנציאל להדבקה יותר מהאומיקרון. ראינו שהזן החדש האט את היציאה מגל האומיקרון בחלקים ממדינות אירופה, ובחלק נוסף של מדינות הוא ייצר גל נוסף". 

מוקדם יותר היום, אמר מנהל המעבדה למיקרוביולוגיה ומחלות מתפרצות, ד"ר נדב שורק: "אין היגיון אבולוציוני להניח או להאמין שהאומיקרון יהיה הווריאנט האחרון". לדבריו, טבעה של מגפה לנסות ולהמציא עצמה כל פעם מחדש. "ייתרה מכך ייתכן ואף נופתע מהתפרצות של וריאנט שאיננו נמצא במעקב של משרד הבריאות", אמר הד"ר שורק.

יחד עם זאת, לדבריו, יש סיבה להיות אופטימיים, זאת מכיוון שההתקדמות המדעית שעבר ועובר העולם בשנתיים האחרונות, בסבירות גבוהה, "יאפשרו לו בהתאמות שונות להתמודד עם כלל הווריאנטים".

קורונה אומיקרון זן חדש משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד