י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האם תתחולל רעידת אדמה בשוק הנדל"ן?

צר לי לאכזב את הרוכשים ובמקביל לשמח את המוכרים, אני לא רואה בעתיד הקרוב את המחט שתפוצץ את בועת מחירי הנדל"ן. לא תהיה "התרסקות" בשנים הקרובות, כי פשוט אין עילה שתהיה 

האם תתחולל רעידת אדמה בשוק הנדל"ן?
נחמן אקרמן צילום: יחצ

השבוע פורסם כי שנת 2021 הייתה אחת מהשנים הגבוהות במספר רכישות דירות, וכן הוכרזה כשנת שיא בנטילת משכנתאות.

רוני מזרחי, נשיא לשכת הקבלנים הגיב לנתון הזה ואמר כי "זה לא יכול להמשיך. אנחנו מגרדים את תקרת הזכוכית, עם ישראל מגרד את המקסימום במשכנתאות. אנשים לא יוכלו לעמוד בזה. תהיה התרסקות, המחירים עברו כל גבול". קביעה זו נידונה והובאה במספר פורומים ודיונים בענייני נדל"ן בשבועות האחרונים

איש הנדל"ן נחמן אקרמן אומר שזאת משאלת לב טובה, אבל תוהה על בסיס מה מתבססת הקביעה שבקרוב תהיה התרסקות וירידה במחירי דירות, כשרואים את מצב הנדל"ן בארץ, מבינים, שאין סיבה כרגע שהמחירים ירדו, צר לי לאכזב את הרוכשים ובמקביל לשמח את המוכרים, אני לא רואה בעתיד הקרוב את המחט שתפוצץ את בועת מחירי הנדל"ן. לא תהיה "התרסקות" בשנים הקרובות, כי פשוט אין עילה שתהיה, מה שכן יכולה להיות, התמתנות בעליית המחירים והאטה במספר העסקאות, הנתון כרגע בצפת, כמו בכל רחבי הארץ, הוא שיש ביקוש גבוה לקניית דירות וקיים מחסור אמיתי בהיצע של דירות למכירה, וזה גם נמדד במחסור בדירות להשכרה מכיון שיש ביקוש ואין היצע מספק, ולא נראה לעין פתרון באופק. 

ומוסיף, אין לממשלה רצון להוריד את המחירים מכיון שזה יכול לסכן את הכלכלה, וגם אם הממשלה תכריז על ידי 'רשות מקרקעי ישראל' להציף את השוק במכרזים לעשרות אלפי יח"ד, וכך לגרום להיצע לעלות על הביקוש, ומטבע הדברים להורדת המחירים, זה יקח מספר שנים, מכיון שהוצאת מכרזים והגשת היתרים וכמובן גם זמן בניית הדירות לוקחים מספר שנים, מה שלא יפתור את הבעיה, כי עד אז נתח השוק שמחפש לקנות דירות רק הולך וגדל, וע"כ אין שום סיבה שבשנים הקרובות נראה את מחירי הנדל"ן מקבלים פרופורציה. זה בדיוק מה שקורה כשיש ביקוש {קונים} אדיר, והיצע {מוכרים} דל מאוד. וכידוע זה כלל ראשון בכלכלה, כשאין היצע והביקוש גובר, המחירים עולים.

אז למי שחושב ומתלבט מתי הזמן למכור את הדירה שלו,  אז עכשיו זה הזדמנות,  כי  המחירים הגיעו לסוג של שיא, במיוחד שהממשלה מנסה לגרום להאטה בעליית המחירים על ידי העלאת מס רכישה ובתוכניות שונות,  וכרגע זה הזמן למכור.

הכותב הנו בעלים של ''אקרמן נדל"ן'.
רעידת אדמה נדל"ן אקרמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד