י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מתגוננים ומשקרים לעיני המצלמות

אנשי הכת שגורשו: "הכל שקר. זה החטא היחיד שלנו"

שעות לפני הפרסום כי השר לענייני פליטים בבוסניה הורה לגרש את אנשי 'לב טהור' מהמדינה, ניסה אחד מראשיה להתגונן מפני התנגדות התושבים להשארתם: "אנחנו בורחים מרדיפות. כאשר אנו נכנסים למדינה באופן חוקי, מתחילים סיפורי שווא והאשמות שווא. אנחנו משתדלים להיות מאוד כנים"

אנשי הכת שגורשו: "הכל שקר. זה החטא היחיד שלנו"
נשים וילדים בכת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

"החטא היחיד שלנו הוא שאנחנו שמרנים, חרדים ואנטי-ציוניים, ובגלל זה מדינת ישראל לא אוהבת אותנו". כך אמר, אוריאל גולדמן, איש 'לב טהור' לתקשורת המקומית בבוסניה, יממה לפני שהרשויות הורו לגרש אותם. ביום ראשון האחרון הוא עוד אמר כי אינו יודע מתי והאם חברי הקבוצה הזו יעזבו את העיירה הבוסנית איסטוקנו בבירה סרייבו, אך אתמול (שלישי) הרשויות הודיעו כי האחרון שבהם יגורש עד 20 בפברואר.

"אני לא יודע למה בחרנו בבוסניה והרצגובינה. אנחנו בורחים מרדיפות. כאשר אנו נכנסים למדינה באופן חוקי, מתחילים סיפורי שווא והאשמות שווא. אנחנו משתדלים להיות מאוד כנים, וקוראים לרשויות, שבודקות וקובעות שהכל תקין. אבל היום יש רשתות חברתיות, ואנשים מדברים כל הזמן, הם רעים, רעים, רעים", אמר גולדמן לתקשורת המקומית.

אוריאל גולדמן הוסיף כי "בדרך כלל אנשים מאוד אדיבים בהתחלה, אבל כשהם שומעים את האשמות אנשים נבהלים". גולדמן מכחיש את ההאשמות על חטיפת ילדים והתעללות. לדבריו, הרשויות בקנדה חוקרות את המקרה כבר 18 חודשים.

אוריאל גולדמן (מימין).

"אחרי 18 חודשים, הם לא מצאו דבר. הוכח יותר מ-100% שהכל שקר. כל הסיפורים שאתה רואה הם אותן האשמות שווא. כל הסיפורים על הילדים התבררו כלא נכונים, 18 חודשים בקנדה, ויותר מחמש שנים בגואטמלה, נסענו לגואטמלה כשהבנו שזה לא ייגמר לעולם", אמר אוריאל גולדמן, והוסיף כי "החיים בחקירות קשים מאוד. מדי יום". לדבריו, "הגיעו עובדים סוציאליים ופסיכולוגים".

התקשורת המקומית ניסתה לברר כמה זמן הם מתכננים להישאר בסרייבו, אך לא קיבלה תשובה מדויקת לשאלה. הם ניסו לברר האם הם מתכננים את הגעתם של חברים אחרים בכת, אך לא קיבלו תשובה.

התקשורת המקומית יצרה קשר עם ישראל אמיר, שנמלט מהכת וניסה בעבר למצוא את בנו בן השנתיים וחצי שעדיין חלק מהכת יחד עם אמו, אך אין לו מידע על מקום הימצאו הנוכחי. "אני לא יודע איפה הוא, אבל אני מקווה שהוא חי וקיים", אמר אמיר לתקשורת הבוסנית.

נשים בכת לב טהור בגואטמלה.

"אני לא יודע עליהם כלום. אני לא יכול ליצור איתם קשר. אני מקווה שהם בסדר ושהם ביחד. זוהי כת מסוכנת, חוטפת ילדים ועוד. חשוב שאנשים יזהרו מהכת", אמר.

התקשורת המקומית ניסתה לברר לגבי הילד, אחד מחברי הכת אמר שהוא מכיר את ישראל אמיר, אך טען שאינו יודע היכן בנו ואשתו.

עוד דווח, כי בשוק הסמוך כולם יודעים על "האורחים המסתוריים שקונים כמויות גדולות של דגנים וקטניות". התקשורת דיווחה כי אחד המוכרים בשוק אמר: "ברגע שהם הגיעו אליי, הם חיפשו חיטה", והוסיף שמאז הוא ממלא מדפים במוצר הזה באופן קבוע. אחד העובדים בשוק הוסיף כי הם קונים גם כמויות גדולות של קטניות. "אנחנו מוכרים את כל מה שיש לנו במלאי, אם אנחנו צריכים כמות גדולה יותר, אנחנו מזמינים יותר", אמר, והוסיף שהם מעולם "לא יצרו את הבעיה הקטנה ביותר". אך עכשיו המוכר יאלץ לחפש מקור הכנסה נוסף, כי הקבוצה תגורש.

ילדים לומדים בכת.

מנהיגי כת 'לב טהור' האכזריים מואשמים בעבירות קשות בקטינים

טענות אנשי הכת לא מתחברות עם כתבי אישום שהוגשו נגדם, מנהיגי כת 'לב טהור' הקיצונית, שחיה כיום מפוזרת במספר מדינות בעולם, עצורים בארה"ב וממתינים לגזר דינם, הם מואשמים על ידי משרד המשפטים האמריקאי בהשתתפות בתכנית לחטיפת ילדה בת 14 ולחתנה בכוח עם צעיר אחר אותו חטפו גם.

נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ושמואל וויינגרטן, ויואל וויינגרטן, עצורים בגין קשירת קשר לחטיפת והתעללות בילדים אותם חטפו מהוריהם. כנופיית החוטפים הסתובבה בליל שבת לפני שלוש שנים בלבוש חסידי בברוקלין, ניו יורק, בכדי לבדוק אפשרות חטיפה. הם חטפו שני ילדים, הלבישו אותם בבגדים של מקומיים (ספיידרמן וסופרמן), גם הגברים החרדים/חסידיים לכאורה, החליפו גם את מלבושיהם כגויים גמורים, ובעצם יום השבת חטפו את הילדים ועלו על טיסה למקסיקו, שם הם נתפסו על ידי ה-FBI.

חלק מהאישומים הם מכות, התעללות, הרעבה, בידוד, אלימות קשה, ה-FBI דיווח לשופטים, כי במהלך תקופה זו ביקשה הנהגת 'לב טהור' מקלט לכלל קהילת 'לב טהור' ברפובליקה האיסלאמית של איראן.

מנהיג ומייסד הכת, שלמה ארז הלברנץ.

מנדי לוי, כיום בן 18, הינו מהבודדים שהצליחו לחמוק מהכת הקיצונית 'לב טהור'. לאור חזרתה לראש הכותרות, עם הניסיונות למצוא מקלט מדיני חדש, כת 'לב טהור' נמצאת בשבועות האחרונים תחת מעקב, אנשי הכת נזרקים מכל מדינה שאליה הם מגיעים, גואטמלה, מקסיקו, כורדיסטן, טורקיה, רומניה ומולדובה.

"הם לא רוצים שאנשים יראו את העולם שבחוץ", מתאר לוי את החיים בכת, "אף אחד לא יכול ללכת לשום מקום ללא רשותו של המנהיג, כך אבא שלי מת, הוא קיבל דלקת, ואמא שלי אמרה לי ולאחיי הגדולים ללכת למנהיג ולשאול אם הוא יכול לראות רופא, הוא אישר הגעת רופא שבדק אותו ואמר שהוא חייב להתפנות לבית החולים, אבל הרב אסר".

במרכז: נחמן הלברנץ.

"אבא שלי לא אכל, הוא חלה יותר ויותר במשך שבוע וחצי, וככה זה נגמר, הוא נפטר באוקטובר 2016, אולי הם רצו להרוג אותו, אני לא יודע למה, אולי פחדו שהוא עומד לעזוב את הקהילה, כי אבא שלי כבר אמר פעם שהוא שוקל לעזוב, אולי הם רצו להראות לו שאתה לא יכול לעזוב".

בהמשך תיאר מנדי את ההנהגות הנוקשות בכת; "אתה מתעורר ב-5:30 בבוקר כל יום, דבר ראשון אתה מגיע לבית הכנסת, מבית הכנסת אחד הרבנים לוקח את כל הבחורים לנהר לטבול במים הקרים, יש גם נחשים במים, מצאנו הרבה נחשים, ברגע שכולם מסיימים לטבול, הם דואגים שכולם יחזרו לבית הכנסת".

בוסניה צו גירוש לב טהור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד