י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בוחן את תשובת ארה"ב

פוטין מאשים: המערב מתעלם מהדאגות הביטחוניות של רוסיה

פוטין אומר שהמערב מתעלם מהדאגות הביטחוניות של מוסקבה בנוגע לנאט"ו ואוקראינה | לדבריו ההתייצבות לצד אוקראינה היא רק אמצעי לכבול את רוסיה

פוטין מאשים: המערב מתעלם מהדאגות הביטחוניות של רוסיה
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

הנשיא ולדימיר פוטין נגד המערב: פוטין האשים את ארצות הברית ואת נאט"ו בשימוש באוקראינה כדי לכבול את רוסיה ו"התעלמות מהדאגות הביטחוניות של מוסקבה".

המנהיג הרוסי, שנשא דברים במוסקבה במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן שמבקר ברוסיה, אמר שהקרמלין בוחן את תשובות ארה"ב ונאט"ו להצעות האחרונות של הקרמלין המבקשות לבדוק את הפעילות הצבאית של נאט"ו באזור, מרכיב אחד בשטף של פעילות דיפלומטית במטרה למנוע פלישה רוסית מחודשת לאוקראינה.

"אבל זה כבר ברור שהתעלמו מהדאגות הבסיסיות של רוסיה", אמר פוטין. "אי אפשר לחזק את הביטחון של מישהו על חשבון אחרים".

במשך שבועות גוברת המתיחות בין המזרח למערב על רקע הצטברות של יותר מ-100,000 חיילים רוסים בגבול אוקראינה, שלדברי גורמים אמריקאים ונאט"ו עשויים להיות הכנה למתקפה רוסית כמו זו שאפשרה למוסקבה לספח את קרים ב-2014.

פוטין חזר בתוקף על דרישותיה של רוסיה מארה"ב ונאט"ו לא להרחיב את הברית הצבאית שלהן מזרחה, שעשויה לאפשר בסופו של דבר את כניסתה של אוקראינה. פוטין אמר: "אומרים לנו שלכל מדינה יש את הזכות לבחור את אמצעי הביטחון שלה. אנחנו מסכימים עם זה", אמר. "אבל נראה לי שלארצות הברית לא כל כך אכפת מהביטחון האוקראיני - אולי הם חושבים על זה איפשהו ברקע. אבל המשימה העיקרית שלהם היא להגביל את התפתחותה של רוסיה".

"בואו נדמיין שאוקראינה חברה בנאט"ו, מלאה בנשק, ומתחילה במבצע בחצי האי קרים", המשיך פוטין. "האם עלינו להילחם עם גוש נאט"ו? מישהו חשב על זה משהו? נראה שלא".

ולדימיר פוטין נשיא רוסיה נאט''ו אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד