כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגראי"ל מספר: כשה'חזון איש' הגיע לאחיינו בחלום

איזה הקשר אקטואלי מצא הגראי"ל שטיינמן בין גנב ללמדן? • באלו שתי פעמים נגלה ה'חזון איש' בחלום לאחיינו האהוב הגר"ש גריינמן, ומה ציווה עליו לעשות?

הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון: משה גולדשטיין
הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון: משה גולדשטיין

בימים האחרונים ביקר את הגראי"ל שטיינמן, הגאון רבי דוד שוסטל, מראשי ישיבת לייקווד. לפני היפרדו - מסר הגראי"ל באמצעותו פריסת שלום ל'כל תושבי לייקווד היקרים'.

במהלך הביקור, עלה נושא חובת קביעת עתים לתורה גם לאלו שעוסקים בצרכי ציבור. הגר"ד הדגיש, כי בעירו, גם העוסקים בצרכי הציבור הם תלמידי הישיבות הקדושות. בתגובה השיב הגראי"ל: "העולם נוהג לחקור, מי נקרא גנב, האם מי שיודע לגנוב, או מי שגונב בפועל? הרי בוודאי רק זה שגונב ממש. כך גם בנוגע ללמדן, מי שיודע ללמוד אינו נקרא למדן, אלא מי שלומד בפועל".

בעת אחד השיעורים בגמרא, שהתקיימו לאחרונה בבית הגראי"ל, הגיע ראש הישיבה גם לסוגיות העוסקות בחלומות ופשרן. הגראי"ל אמר למשתתפי השיעור, כי ישנם צדיקים שהגיעו בחלום לאנשים בעולם הזה לאחר פטירתם. ואף סיפר כמשל מספר אנקדוטות, אותם שמע מפי הגאון רבי שמריהו גריינמן זצ"ל, אודות דודו ה'חזון איש' זצ"ל.

הגר"ש, היה זה שההדיר וערך את ספרי ה'חזון איש'. "פעם אחת", סיפר הגראי"ל, "הגיע רבי שמרל לקטע מסויים בדברי ה'חזון איש', אותו לא ידע היכן לשבץ. הקטע התאים לכמה מקומות, וההתלבטות הייתה רבה. באותו לילה, ראה רבי שמרל את ה'חזון איש' בחלומו, והוא ציין בפניו בדיוק, היכן יש לשלב את הקטע המדובר. רבי שמרל התעורר בבוקר, רץ מיד לבדוק את הנושא, ומצא כי אכן הדברים הולמים את הסוגיה המדוברת - ויהי לפלא".

בנוסף, סיפר הגראי"ל, כי דירתו של ה'חזון איש' הייתה שייכת ליהודי עשיר, שהפקיד אותה בידיו, אך פקד בצוואתו, כי לאחר פטירתו של ה'חזון איש', תושב אליו הדירה. ואכן, מיד לאחר ההסתלקות של ה'חזון איש', החלו בני משפחתו להוציא את הציוד מהבית ורוקנו את כל התכולה לקראת מסירתו לבני משפחת העשיר. הם כבר עמדו לקראת מסירת המפתחות, אלא שבאותו לילה הגיע ה'חזון איש' בחלום לרבי שמרל ואמר לו, כי הם שכחו לפרק את הסטנדר שהיה קבוע לקיר, ועליו התפלל ה'חזון איש'.

"את הסיפורים הללו שמעתי מפי רבי שמרל בעצמו", אישש הגראי"ל את הדברים.
הגראי''ל שטיינמן רבי שמריהו גריינמן חזון איש סטנדר חלומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד