י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת הולילנד: עד המדינה ש' ד' נפטר בבית-חולים

רעידת אדמה בפרשת הולילנד: אמש לאחר מסירת עדות נגד אהוד אולמרט הובהל עד המדינה ש' ד' לבית-חולים - שם נפטר בגיל 76 • מדובר במכה קשה לפרקליטות המדינה

אולמרט עם עד המדינה. צילום: פלאש90
אולמרט עם עד המדינה. צילום: פלאש90

רעידת אדמה בפרשת הולילנד: ש' ד', עד המדינה במשפט, הלך היום (ו) לעולמו, בגיל 76.

לאורך החודשים האחרונים היה ידוע כי מצבו הבריאותי של העד אינו טוב. אמש לאחר מסירת עדות נגד אולמרט הוא הובהל לבית-חולים ושם נפטר.

ש' ד' נפטר בשיאו של המשפט המתנהל נגד ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ונגד מחליפו אורי לופליאננסקי, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

מדובר במהלומה של ממש לתיק נגד אולמרט, המואשם קיבל שוחד בעת כיהן כראש עיריית ירושלים, נגד ראש לשכתו שולה זקן, ונגד מחליפו של אולמרט בתפקיד ראש העיר - אורי לופוליאנסקי.

אתמול עוד העיד ש' ד' בפעם האחרונה במשפט, שנמצא כעת בשלב החקירה הנגדית. היה זה לאחר שלושה ימי חקירה רצופים על-ידי כמה מעורכי דינם של הנאשמים, ובראשם עורך הדין רועי בלכר.

ש' ד' כבר העיד ונחקר בחקירה נגדית על-ידי פרקליטיהם של רבים מהנאשמים‬. ‫עדותו מופיעה בפרוטוקול בית המשפט ולכן ניתן יהיה להשתמש בה למרות שנפטר. עם זאת, משקל עדותו לגבי נאשמים שפרקליטיהם טרם הספיקו לערוך לו חקירה נגדית כנראה יהיה קטן

ש' ד', יליד רומניה וניצול שואה, שימש בתפקידים בכירים במספר חברות במשק. בהמשך ניסה את מזלו בתחום הנדל"ן, אך לא זכה להצלחה ועזב את ישראל. כשחזר לארץ בסוף שנות ה-80, שימש יזם ויועץ בתחום הנדל"ן ובמשך שנים הועסק כיועץ עסקי בפרויקט הולילנד היוקרתי שנבנה בירושלים.

בשנת 2010 הגיע ש' ד' למשטרה, חתם על הסכם של עד מדינה, וגולל סיפור על מיליוני שקלים שעברו דרכו כשוחד לאהוד אולמרט ולבכירים בעיריית ירושלים ובמינהל מקרקעי ישראל, על מנת לקבל זכויות בניה חריגות בפרויקט.

הוא גיבה את עדותו במאות מסמכים שהקפיד לשמור, שכללו תצלומי המחאות והקלטות של שיחות עם המעורבים בפרשה. אלה תיעדו את מנגנון השוחד לפקידי עירייה בכירים, נבחרי ציבור וגורמים במינהל מקרקעי ישראל, תמורת הטבות והקלות ליזמי נדל"ן בהולילנד ובפרויקטים נוספים.

האישומים בפרשה הוגשו בתחילת השנה שעברה. אולמרט הואשם בפרשה בגין קבלת שוחד, בעת ששימש כראש עיריית ירושלים, ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, הואשמה בגין קבלת שוחד והלבנת הון, וראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי הואשם בגין קבלת שוחד.
הולילנד אהוד אולמרט אורלי לופוליאנסקי שולה זקן פרקליטות המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד