ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סופית: הצעירה החרדית מאשדוד אינה אלכסנדרה ברנדט הנעדרת 19 שנה

בדיקות DNA של החרדית בת ה-29 מאשדוד ושל מי שמוכרים כהוריה, הוכיחו התאמה מלאה: הצעירה החרדית אינה הילדה אלכסנדרה ברנדט שנעלמה לפני 19 שנה • אמא של אלכסנדרה טענה: דימיון מדהים בין הנעדרת לחרדית • נסיבות העלמותה של אלכסנדרה ימשיכו להיות לוטות בערפל

לא קשורה לצעירה החרדית. הילדה אלכסנדרה שנעדרה
לא קשורה לצעירה החרדית. הילדה אלכסנדרה שנעדרה

בדיקת די.אן.איי נוספת שערכה המשטרה במהלך הלילה, ושתוצאותיה התפרסמו הבוקר (ד), במסגרתה השוו החוקרים את בדיקת הדי.אן.איי של הצעירה לדגימות של מי שמוכרים כהוריה הביולוגיים, הוכיחה סופית: הצעירה החרדית מאשדוד אינה אלכסנדרה ברנדט, הנעדרת מזה 19 שנה.

חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה מצאו התאמה מלאה בין החומר הגנטי של שני ההורים לזה של הבת החרדית. אתמול התפרסמו תוצאות בדיקת הדי.אן.איי שנערכה לצעירה החרדית מאשדוד ואשר הושוותה ללחומר הגנטי של טליה - אחותה של אלכסנדרה ברנדט - לאחר שאמה טענה כי הצעירה מאשדוד דומה דימיון מדהים לבתה הנעדרת.

פרשת העלמותה של אלכסנדרה התעוררה מחדש, לאחר ששוטר ממשטרת אשדוד הוזעק באחרונה לאירוע מצמרר: אישה דתיה טענה כי האישה החרדית שמולה היא אחותה, אלכסנדרה ברנדט, שנעלמה ב-24 בנובמבר 1994. השוטר שמע את שתי הגרסאות. מחד, את זו של האישה הטוענת כי מולה עומדת אחותה אלכסנדרה (סשה), ומצד שני את זו שטענה כי אינה סשה.

הדילמה של השוטר ארכה מספר דקות, ולאחר סדרה של התייעצויות במשטרת מרחב לכיש הוחלט לבצע בדיקת רקמות. האישה החרדית הסכימה לביצוע בדיקת DNA. הדגימה נלקחה למעבדת הזיהוי הפלילי במטה הארצי, שם ניסו החוקרים להשוות אותה לדגימה של טליה, אחותה של אלכסנדרה.

הסיפור החל כאשר אמה של אלכסנדרה, תהילה, הגיעה לפני כמה חודשים לחתונה ברמת גן, שם פגשה את האשה, שנראית - לדבריה - בדיוק כבתה הנעדרת. האם פנתה אל האשה וניסתה לשוחח עמה, אולם זו הכחישה שהיא בתה.

אמה של אלכסנדרה ברנדט, סירבה - מסיבות השמורות עימה - לתת דגימת DNA, שעשויה הייתה להקל משמעותית על החוקרים ולסייע לחקירה. לאחר שהבדיקות שנערכו מול החומר הגנטי של האחות לא הנפיקו תשובה חד-משמעית, בוצעה, כאמור, הלילה הבדיקה בה השוו החוקרים את בדיקת הדי.אן.איי של החרדית מאשדוד לדגימות של מי שמוכרים כהוריה הביולוגיים.

פרשת היעדרותה של הילדה אלכסנדרה ברנדט זעזעה את המדינה. ב-24 בנובמבר 1994, יצאה אלכסנדרה, שהייתה אז בת 10, מבית הספר ברמת גן עם אחותה. אלכסנדרה נראתה לאחרונה בגן ציבורי בעיר - טרם נעלמה. במהלך השנים נחקרו בני אדם רבים, כולל בני משפחתה, שעלו ארצה רק שנתיים לפני ההיעלמות המסתורית, ואף נבדק החשד כי הילדה נחטפה לחו"ל. למרות אלפי פעולות חקירה שבוצעו במהלך 19 השנים האחרונות, כולל פעולות של חוקרים פרטיים, בניסיון לאתר קצה חוט - נותר התיק כתעלומה בלתי מפוענחת.

הוריה של הילדה התגרשו מאז, האם חזרה בתשובה, התחתנה שוב וילדה ארבע בנות, כאשר החלום למצוא את הבת האבודה לא הרפה ממנה.

הבת השנייה, יוליה, שינתה את שמה ללילך טליה, והתקרבה לדת כמו אימה. גם היא, בכל השנים שחלפו מאז, לא החמיצה הזדמנות לנסות ולמצוא את אחותה שנעלמה.
ברנדט הסוף תוצאות הבדיקות צעירה חרדית נעדרת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד