כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בצה"ל מתכננים: החרדים שייגויסו ידמו 'אויב' באימונים

עוד בתכניות: סיירת חרדית בחטיבת שריון • אבישי בן חיים: "צריך להבהיר לאלוף: אין לך חרדים שימלאו כזאת יחידה. גם לא חוליה. את הנחל החרדי לא מצליחים למלא בחרדים"

צילום אילוסטרציה: דו"צ
צילום אילוסטרציה: דו"צ



בעוד שבמערכת הפוליטית מתנהל המו"מ על סוגיית השוויון בנטל, בצה"ל ממשיכים בתוכניות לשילוב הציבור החרדי.

מפקד זרוע היבשה היוצא ואלוף פיקוד הדרום הבא, אלוף סמי תורג'מן, חשף בראיון מיוחד ל'וואלה חדשות', כי בצה"ל מתכננים להקים פלוגת סיור בחטיבת השריון הסדירה 188, על בסיס חיילים חרדים, וכן כוח נוסף המבוסס על חיילים חרדים - שידמה 'אויב' במרכז לאימוני יבשה.

"אני חושב שצריכים לעשות כל מאמץ לשמר את הרעיון הבסיסי של הצבא שהוא צבא העם וכמה שפחות יחידות מגדריות וסגורות. כמה שיותר שילוב ובכל התחומים: לחימה, מפקדות, תומכי לחימה, מקצועיות תקשוב וכל השאר. כמה שיותר", אמר אלוף תורג'מן בהתייחסו לשילוב חרדים בצה"ל. "כשתתקבל החלטה מול דרג מדיני, אנחנו נצטרך לממש אותה על ידי זה שנבחן מה הצרכים המבצעיים שלנו ונקים יחידות בהתאם לצורך.

"אנחנו לא צריכים להמציא עכשיו משהו חדש", הזכיר האלוף בראיון לוואלה חדשות, ואמר כי לצה"ל יש ניסיון עם גדוד הנח"ל החרדי. "בחודשים הקרובים נקים כוח שהוא יהיה אחד ממרכיבי השיפור הכי משמעותיים ביבשה. כוח שידמה אויב 'אדום' במרכז לאימוני יבשה והוא יאתגר את כל הגדודים והחטיבות שמגיעות להתאמן בצאלים. אנחנו חושבים לבנות אותו על כוח אדם חרדי כיחידה סגורה.

"אנחנו חושבים לבנות סיירת לחטיבה 188 כולל גדודי רקטות לרמת אוגדה. בתוך מרחב אוגדתי וחטיבתי הם יוכלו לקיים צרכים דתיים. אנחנו נדע להציג צרכים מבצעיים כדי לממש את החזון. לא נכון להקים חטיבת חי"ר חרדית לא לצבא ולא לחרדים".

מנתוני אגף כח אדם שהוצגו בחודש שעבר עלה, כי צפוי שבשנת 2013 תירשם עלייה במספר המצהירים על 'תורתו אמונתו' מ-13.8% בשנת 2012 ל-14.4%.

אבישי בן חיים: נמשך מסע ההונאה כאילו החרדים מתגייסים

עיתונאי ערוץ 10, אבישי בן חיים, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו על הראיון: "סיירת חרדית בשיריון - נמשך מסע ההונאה כאילו החרדים מתגייסים".

וכך כתב:

"כמה רשלני המודיעין של מפקד זרוע היבשה שמצהיר על הקמת סיירת חרדית בחטיבת השריון. מי לא סיפר לו שאין סיכוי שחרדים יתגייסו לסיירת, או בכלל לצבא. אמר לא מזמן הפרשן הצבאי החרדי הבכיר ישראל קצובר ברדיו קול חי, שהוא לא מבין איך המודיעין המעולה של צה"ל לא עלה על זה שכמעט ואין חרדים בנחל החרדי.

היום בוואלה חושף מפקד זרוע היבשה היוצא ואלוף פיקוד הדרום הבא, אלוף סמי תורג'מן, כי בצה"ל מתכננים להקים, על בסיס חיילים חרדים, פלוגת סיור בחטיבת השריון הסדירה 188, וכן כוח נוסף המבוסס על חיילים חרדים, שידמה אויב במרכז לאימוני יבשה.

אז צריך להבהיר לאלוף: אין לך חיילים חרדים שימלאו כזאת יחידה. גם לא מחלקה, גם לא חולייה. שים לב, המתווים לגיוס עליהם מדובר היום מכוונים לגיוס חרדים מבוגרים, שזה אומר שהם יגיעו נשואים עם ילדים, יעלו הרבה כסף, וישרתו שירות מגוחך (כמו פרוייקט שחר במסגרתו מובטח להם שירות עם לימודים על חשבון הצבא, בלי לילות, בלי שבתות, ומשכורת עתק ביחס לחיילים).

שום סיירת. מאיפה יבואו חיילים חרדים לסיירת אם את הנחל החרדי לא מצליחים למלא בחרדים? וזה למרות שבנחל החרדי מוענקים תנאים בלתי אפשריים ונוחים במיוחד. ההבטחה היא לשירות של שנתיים בלבד ושנה שלישית צ'ופר שנת לימודים חינם במעמד של חיילים (במקרים רבים חיילים בודדים) עם כל הזכויות הנלוות. עם צ'ופרים מהעמותה האידיאליסטית של הנחל החרדי כמו 5000 דולר מתנת חתונה לכל בוגר הנחל החרדי שמתחתן.

ואחרי כל זה הם לא מצליחים למלא אפילו את הגדוד הקיים בחרדים, ואפילו לא בכאלה שפעם היו חרדים. אז למה סתם לפזר הבטחות לא רציניות ולהטעות את הציבור, במקום להודות ביושר: אין שום מתווה שמדבר באמת על גיוס חרדים.

הדרך היחידה להמעטת אי השוויון בנטל היא מהפכה בתגמול חיילי צה"ל.
צה''ל סיירת אבישי בן חיים חרדים הנחל החרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד