כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"לאפשר בחירה ולייצר תחרות"

שר התקשורת מציג: רפורמה בניידים הכשרים שתבטל את הקומה הכשרה

אחרי חודשים בהם מתרברב השר יועז הנדל על כוונתו לבצע רפורמה ב'קומה הכשרה' המפוקחת על ידי ועדת הרבנים לענייני תקשורת, הבוקר מציג השר רפורמה שתיכנס לתוקף כבר בתקופה הקרובה | מנכ"לית משרדו תוקפת את הוועדה: "גוף מונופוליסטי שקובע לחצי מיליון צרכנים"

שר התקשורת מציג: רפורמה בניידים הכשרים שתבטל את הקומה הכשרה
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר התקשורת, יועז הנדל מודיע היום (רביעי) על רפורמה בניידים הכשרים, מה שיביא למעשה לביטול הקומה הכשרה של הניידים הכשרים על ידי ביטול המספרים הכשרים המוכרים עד כה ויאפשר ניוד בקלות מנייד כשר לנייד פרוץ.

השר יועז הנדל הודיע היום על הרפורמה שתצא לדרך כבר בחודשים הקרובים, תחילה בהליך שימוע שיסתיים בשבועות הקרובים ואז הודעה על יישום הרפורמה בפועל, במקביל להליך הגשת התנגדויות שיסתיים בעוד חודש מהיום.

בהודעה מסר השר הנדל: "אנחנו רוצים לאפשר לציבור החרדי להגן על עצמו מתכנים לא רצויים ואין לנו שום כוונה להתערב בסינון התכנים שהציבור מעוניין בו, אבל נוצר מצב בעייתי שהם כבולים לגוף אחד ויחיד שקובע מחירים ופוגע בזכויות של הצרכנים. אנחנו יוצאים היום להליך שימוע שמטרתו להסדיר את שירות הקו הכשר עבור הציבור החרדי, לאפשר לו חופש בחירה ולייצר תחרות".

"אמנם" הוסיף הנדל, "כל אדם שיחפוץ בכך יוכל לשמור על 'טלפון כשר' לו ולילדיו ללא נגישות לאינטרנט. הרפורמה תעניק כוח לצרכן, שיוכל לרכוש מכשיר סלולרי בהתאם להשקפת עולמו, ותוזיל את המחירים". אך מה שישתנה בשטח היא האפשרות לניוד בקלות מנייד כשר ללא כשר, ואי שליטה על התוכן על ידי ועדה מפקחת מה שימסמס את המטרה של הניידים הכשרים.
 
בהודעה ששיגרו ממשרד התקשורת תקפה מנכ"לית המשרד, לירן אבישר בן-חורין את וועדת הרבנים , לדבריה, "הוועדה היא גוף מונופוליסטי שקובע לחצי מיליון צרכנים את היבואנים, המכשירים, סוגי החסימות ועוד. כל אלו משפיעים רבות על איכות השירותים והמחירים שמשלם הציבור החרדי על שירותי התקשורת שהוא צורך. מנוי קו כשר לא יכול לבחור אם הוא מעוניין בשירותים אחרים כמו מסרונים, והוא לא יכול להתנייד עם המספר שלו לתכניות אחרות. יש כאן פגיעה צרכנית שאנחנו בוחנים איך לתקנה."

רפורמה יועז הנדל הקומה הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד