י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בניגוד לסיכום עם נשיא המדינה

שוב עימות ברחבת הכותל; ספר תורה הוברח בעגלת תינוק

הפרובוקציה החודשית: גם הבוקר הגיעו קבוצות נשים רפורמיות לרחבת הכותל המערבי ועוררו מהומה במקום | בניגוד להסכמים המפורשים עם נשיא המדינה, הבוקר נכחו במקום גם חברי הכנסת הרפורמים | ספר תורה הוברח בביזיון בתוך עגלת תינוק

שוב עימות ברחבת הכותל; ספר תורה הוברח בעגלת תינוק
חרדים מול נשות הכותל צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שלושה חודשים של שקט יחסי בתפילות ראש חודש ברחבת הכותל הסתיימו היום, עם הגעתם של חברי הכנסת הרפורמים גלעד קריב ואלון טל לרחבת הכותל, הופעה שהציתה מהר מאוד מהומות בין קבוצת הנשים למתפללות. זאת כאשר ארגוני הרפורמים אף הכניסו שוב ספר תורה בניגוד לתקנות המפורשות האוסרות זאת.

בקרן למורשת הכותל מסרו כי "קבוצה זו פרצה באלימות קשה את המתחם שיועד להן ובכך הפרה שוב את כלל הסיכומים שנעשו עימם על ידי נשיא המדינה ומשרד המשפטים", לדבריהם, "קבוצה זו פעלה באלימות נגד מתפללות אורתודוכסיות ודחפה אותן ביציאתן מהמתחם כשהן ביקשו להגיע לאבני הכותל".

"לצערנו", תקפו בקרן למורשת הכותל, "ח"כ גלעד קריב בחר להגיע לאירוע זה למרות פניית נשיא המדינה מר יצחק הרצוג אליו כי נוכחותו מלהיטה את הרוחות והופכת את רחבת הכותל המערבי לשדה קרב".

כאמור, נשות הרפורמים הצליחו להבריח לרחבת הכותל ספר תורה, תוך ביזיון מחפיר. הנשים הכניסו את ספר תורה שהוחבא בעגלת תינוק, ואז קראו בו, בניגוד לנהלים ובניגוד לסיכומים שריכז נשיא המדינה יצחק הרצוג כדי להרגיע את הרחובות במאבק על קדושת הכותל.

בהודעה ששיגר ח"כ קריב בתום התפילה הוא פנה לראש הממשלה נפתלי בנט "איננו מתכוונים לוותר על הזכות של כל יהודי ויהודייה להתפלל כמנהגם בכותל. אני מצפה מראש הממשלה, שהקים את רחבת התפילה הזמנית בהיותו שר התפוצות, לממש במהירות את פתרון הפשרה בו תומכים רוב ברור של אזרחי ישראל ויהודי העולם".

אורן הניג מנכ"ל ליב"ה, אמר בתגובה כי "קריב הרפורמי לא בוחל בשום דרך כדי לבזות בפומבי את קדושת הכותל המערבי, ובניגוד להבטחותיו לנשיא המדינה - הוא השתמש הבוקר בחסינותו לקיים פרובוקציה הזויה, יחד עם נשות הפרובוקציה האלימות, בעיצומה של תפילת ראש חודש, והכל בחסות ממשלת בנט - כהנא שהכריזה חורבן על המסורת והצביון היהודי".

נשות הכותל גלעד קריב ראש חודש יצחק בוז'י הרצוג אלון טל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד