כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מתפקיד קשוח בשב"ס לאימון אישי

האיש שעזב את אחד התפקידים הכי קשוחים בשב"ס מאמן היום אנשים להגיע עד למקום המאושר שלהם: "בכלא למדתי - אם יש משהו שאי אפשר לקחת ממך, זה את התקווה ואת תחושת החירות, גם בתור אסיר"

מתפקיד קשוח בשב"ס לאימון אישי
יואל קפלן צילום: מולי נעים

יואל קפלן  שירת בשרות בתי הסוהר במשך 25 שנה, עם כל סוגי האסירים בכלא ובבתי המעצר. עצורים, אסירים ביטחוניים, פליליים ומכל סוגי הפושעים – כולם פגשו אותו בדרך אל הסורגים. יואל הוא עובד סוציאלי בהכשרתו ולקראת סוף השירות שלו בבית מעצר קישון, הוא הבין שיש בו צדדים חזקים מאוד, כאלו שיכולים להוביל אדם לטוב, לחיים שונים לגמרי, דווקא מהמקום הכי נמוך שיש.

לילה במעצר זה אפילו יותר קשוח ממה שהוא נשמע - אנשים נעצרים ותוך כמה שעות מגיעים לתחתית של החיים שלהם. בלי אוכל נורמלי, בלי שעון או קשר לעולם, בתאים שתנאי האחזקה שלהם לא משאירים הרבה מילים. יואל קורא להם "כלובים", ואי אפשר להתרגל לזה.

סוהרי שב״ס הם הכוח של המקומות האלה וכמה קל ליהנות מכוח גדול, אבל יואל זיהה שם משהו נוסף בעצמו: "שם המקום שלי היה להסתכל עליהם בגובה העיניים, שהם ידעו שלמרות שהם נמצאים בתחתית, יש מישהו שחושב עליהם. ושם הייתי הכי אנושי בעולם, אני לא יודע אם הם אשמים או לא, אבל כשאתה מגיע לשם... זה אחד המתקנים הכי נוראיים שיש במדינה".

יואל מתארח בתוכנית השיווק והאסטרטגיה של ישראל, לסלול את הדרך ללקוח הבא, צילום: ליאור עקירב 

מה גורם לבן אדם לפרוש מעבודה מסודרת של שנים, עם שכר טוב ותנאים טובים?

משהו בער בו. הוא ידע שיש לו איך לעזור לאנשים האלה בחוץ – הרבה יותר מאשר לפגוש אותם רק  בליל המעצר. הוא ידע שהוא יכול להוביל אותם לחיים מאושרים יותר, רגועים יותר, חופשיים יותר.
הוא עזר להם לראות שיש משהו מאחוריי החומות, ואז גם עזר להם לצאת מהן מנטלית ופיזית. מי שהיה שם, יודע שהעבודה המנטלית היא הכי קשה – אתה רוצה משהו אבל הראש שלך נגדך.

איך מניעים שינוי לפי השיטה של יואל?

"אחד- זו ההחלטה שאני רוצה לצאת מהמצב. שתיים- זה להאמין שאתה יכול. שלוש- זה לאתר את הדברים שאתה טוב בהם. ארבע- זה לתכנן, וחמש- זה להודות שלכולנו יש נקודות חולשה. לא לברוח מהן, לא לנסות לעקוף אותן, ללמוד לחיות איתן, כי הן יחזרו אליך. הן לא ייעלמו".

יואל  פרש לפני 15 שנה משירות בתי הסוהר, מאז הוא מוביל אנשים לשינויים שהם תמיד ביקשו לעצמם. הוא מוביל אותם למקום המאושר שלהם, והוא עשה את זה עם אלו שהכי קשה להם. 
אם שואלים אותו "מה אתה עושה?" הוא עונה בפשטות: אני עובד עם אנשים שהרבה פעמים נמצאים באיזשהי תחתית בחיים שלהם - תחושה שהם בשחיקה מהעבודה, מהחיים, מהלימודים, מהזוגיות, או מהמשפחה. מה שאני עושה איתם, זה שאנחנו מוצאים איזושהי דרך. לפעמים הם קצת הסתבכו והמטרה  היא בעצם לעצור וללמד אותם - בוא נעצור ובוא תראה איך אתה מנהל את החיים שלך מחדש. זה משהו שגם אני עושה עם עצמי."

יואל קפלן הוא מאמן וסופרוויזן, מלווה אנשים לחיים מאושרים ומחזיר לעובדים בארגונים ולארגונים עצמם את תחושת האושר והסיפוק. הוא עובד סוציאלי, מנחה קבוצות וחבר ועד בלשכת המאמנים. מעבר לזה יואל הוא אישיות כובשת, מלא באהבת אדם ואכפתיות.
לתיאום שיחת התאמה לתהליך אימוני לעובדים בארגון שלכם לפי שיטת מקור הכוח איתה יואל עובד >>

בקרו באתר http://www.yoelkaplan.com או חייגו לנייד 0505775677

שב"ס אימון אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד