י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נאום "אני מאשים"

דרעי תוקף: "אם לא היו קוראים לי מכלוף זה היה מסתיים בפקיד שומה"

לאחר שתיקה של שנים התייחס היום אריה דרעי לסאגה המשפטית שעבר בשנים האחרונות ותקף את מערכת המשפט: "אם לא היו קוראים לי מכלוף אריה דרעי, העניין היה מסתיים בפקיד שומה", טען דרעי וסיפר על עינוי הדין שעבר עליו ועל משפחתו: "לא מאחל לאף אחד לעבור"

דרעי תוקף: "אם לא היו קוראים לי מכלוף זה היה מסתיים בפקיד שומה"
דרעי בנאומו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יממה לאחר שנשיא בית המשפט השלום בירושלים קיבל את הסדר הטיעון שכולל פרישה מהכנסת, יו"ר ש"ס אריה דרעי שובר שתיקה של שבע שנים בהן לא התייחס כלל לנושא המשפטי ותוקף בנאום חריף, שמקבל את הכינוי נאום "אני מאשים", בו הוא מתייחס לראשונה למה שעבר עליו מאז פורסם דבר החשדות נגדו ועד לסיום הפרשיה.

"אני לא מאחל לאף אחד לעבור שבע שנים כפי שעברתי אני ומשפחתי", פתח דרעי, "תזכרו את הימים של התפוצצות הפרשה, יצא צא"פ על דמות בכירה עם חשדות חמורים ביותר ואחר כך על פי דרישתי הותר לפרסום שמדובר בשר אריה דרעי. האישומים היו חמורים ביותר, שוחד, מרמה, גניבה, הפרת קשר, הלבנת הון ועוד ועוד.. נגדי. וגם, הכי כואב נגד אשתי ומשפחתי. 'תפסנו את אריה דרעי שוב'".

דרעי סיפר כיצד זומן לחקירה בעודו סועד את אימו שהייתה על ערש דווי ונאלץ להתחנן שידחו את החקירה. "לצערי אמי נפטרה באותם ימים של הזימון לחקירה לאחר השבעה. למרות שהיה ברור למשטרה ולפרקליטות שאין חשד לשוחד ומדובר בנושאים חדשים, נדרשתי לעבור עם אשתי בערב חג השבועות חקירת המשטרה, שכל הזמן מלוות אותנו הדלפות על חשדות חמורים".

עוד סיפר דרעי "אני רוצה לשתף אתכם בחוויה אחת שקשה לי איתה במיוחד. אשתי הצדקת מקדישה את עצמה לטובת חינוך ומסייעת למשפחות נזקקות ועד לפני כמה שנים לא לקחה שקל. בשעת לילה מאוחרת אני חיכיתי לה שתסיים את החקירה, רואה אותה חיוורת עם דמעות בעיניים. היא גזרה על עצמה תענית ולא שתתה מים. ואומרת לי 'אריה, הטיחו בי היום בחקירה שאני יפה דרעי גנבתי כסף מעמותות שמסרתי את נפשי בשבילן'. חיזקתי אותה, גם את זה נעבור. אני שמח שאחרי שבע שנים אשתי קיבלה הודעה שהחשדות נגדה נגנזו".

דרעי לא חסך בביקורת על ההתנהלות, שלדבריו הייתה מלאה גם בהדלפות, "אם לא היו קוראים לי מכלוף אריה דרעי העניין היה מסתיים בפקיד שומה", תוך שהוא רומז על רדיפה על רקע עדתית.

הסדר טיעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד