י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדיון בוועדה

צפו: חיים מזרחי פרץ בבכי "מפחד לצאת לבד מהבית"

הבוקר התכנסה הוועדה לביטחון פנים לדון בתקיפתו של הצעיר החרדי חיים מזרחי על ידי בלשי משטרה ברחובה של עיר לפני כחודש | במהלך הדיון פרץ מזרחי בבכי והצליח לרגש את הנוכחים ואת יו"ר הוועדה מירב בן ארי, בדבריו הנוקבים היוצאים מן הלב | צפו

צפו: חיים מזרחי פרץ בבכי "מפחד לצאת לבד מהבית"
מזרחי בוועדה צילום: צילום מסך

הוועדה לביטחון פנים קיימה היום דיון מיוחד בעניין תקיפתו של חיים מזרחי, שהותקף על ידי בלשי משטרת ירושלים, ולפי הטענות הוכה באלימות ונעצר  ללא כל סיבה הנראית לעין.

מזרחי הגיע לדיון ואף שיחזר את מה שעבר עליו ברגעי המעצר, במהלך דבריו התפרץ בבכי והצליח לרגש את שאר חברי הוועדה, "אני לא יכול להסתכל לכם בעיניים", אמר מזרחי לנציגי משטרת ישראל שהשתתפו בדיון, "אתם רעים. אף אחד לא מרגיש מה שאני חווה, רק אמא שלי והרב שמדבר איתי ב-4 בבוקר. אני לא יכול לצאת לשיעור תורה, או לשיעור פסיכולוגיה. אני מפסיד שיעורים".

עוד אמר מזרחי בבכי, "זה לא מגיע לי. השוטרים שהרביצו לי צריכים לשים את המפתחות אצל מפכ"ל המשטרה גם לא ביקשו סליחה. אני לא נרדם בלילה, אני לא צריך לפחד, אני בנאדם שעוזר, לא עשיתי להם כלום".

במהלך הדיון נחשף כי שניים מהשוטרים שתקפו את חיים מזרחי חזרו לתפקידם במשטרה, בעוד המפקד הועבר לתפקיד ללא מגע קהל. נציג מח"ש הודיע בדיון כי ההחלטה בעניין השוטרים תתקבל בימים הקרובים.

ח"כ אורי מקלב אמר בוועדה: "אני מכיר את חיים מזרחי באופן אישי, הוא בחור עדין שעוזר לאחרים, הוא לא מפגין הוא הסמל למה שאנחנו אומרים פה, אם לאמא בישראל אין בטחון לשלוח את הילד שלה בגלל המשטרה אנחנו במצב בעייתי".

ח"כ איתמר בן גביר אמר בדיון: "אני מכיר את הדין המשמעתי. יש מקרים שאתם פועלים, אבל בדרך כלל בכפפות של משי. אני עד היום מחכה, עצרו אותי ל-4 ימי מעצר שווא, המשטרה פיצתה אותי ב-60,000 ₪ פיצויים, ומה קרה לשוטרים? מה המסר שיוצא?".

ח"כ משה ארבל מיוזמי הדיון אמר: "אפשר לתת אגרופים לאזרח שהעיר לשוטרים. השוטרת שריסקה אותו באגרופים, מה איתה?".

תוך כדי הדיון ביקש חיים מזרחי "שיטפלו בהם. אני מפחד מהם. זה לא בסדר שאני עכשיו פוחד לצאת לבד. זה לא בסדר שלא מטפלים בהם, שאף אחד לא יקרה לו דבר כזה, לא למישהו יהודי ולא לערבי, לא לחילוני ולא למוסלמי, מרביצים על כלום. האישה שדיברה פה, יש לה ילד בבית, שתחשוב אם היה לה כאב כזה שלא עובר. נראה אתכם, מישהו אחד שייקח את הכאב שלי".

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי סיכמה את הדיון כשהיא לא מצליחה להסתיר את דמעותיה: "חיים, ריגשת אותי. יש לך אחריות כי ראו אותך והבינו שכך אי אפשר להמשיך. אתה דמות למופת ואנשים מכל הציבור מזדהים עם הכאב שלך ועם העוול שעשו לך. כל אירוע אלימות משטרתית יידון פה בוועדה, שתדרוש תשובות והסברים. אני רוצה לתת למשטרה כוח, שתטפל בהפרות סדר, ואחרי שאמרתי את זה, בכל פגיעה באזרחים אני אביא אתכם לכאן. לא יקרה מצב כזה שוב".

מירב הוסיפה, "אני מצפה לתוצאות חקירת מח"ש תוך ימים ספורים. אני מביעה מורת רוח ששני השוטרים המעורבים שוב נמצאים בשטח. זו החלטה גרועה מאד".

כזכור, במהלך הפגנה שנערכה בחודש שעבר בשעות הצהריים בשכונת גאולה, נעצר מזרחי בטענה כי תקף שוטרים. מזרחי נעצר ע"י מספר בלשים, שתועדו מכים אותו באלימות. אלא, שתיעוד ממצלמות האבטחה הפרוסות באזור, הציג את התמונה האמיתית: הצעיר, שחלף במקום מבלי שהיה מעורב בהפגנה, העיר לבלשים כי רכבם פגע ברכבים אחרים במהלך הנסיעה. בתגובה, זינקו עליו הבשלים ועצרו אותו תוך שימוש באלימות קשה.

בריאיון ל'כאן 11', שחזר מזרחי את אשר התרחש: "יצאתי להפסקה וראיתי רכב ששורט רכב אחר. רצתי לנהג ואמרתי לו את זה. עליתי על המדרכה ופתאום קופצים עליי, מביאים לי אגרופים, מכות רצח, שמים לי אזיקים ומכניסים אותי לניידת. בתוך הניידת מפוצצים אותי מכות - עד עכשיו יש לי כאבים בראש. פשוט עברתי התעללות".

מזרחי המשיך ותיאר את שהתרחש בניידת, תוך שהוא ממרר בבכי: "השוטר לחץ חזק על האזיקים ונתן לי אגרופים בראש. אמרתי 'אני לא נושם, אני לא נושם' - והוא ענה 'אתה נושם, אתה נושם. אל תדאג' והכניס לי עוד מכות ואגרופים".

לדברי מזרחי, משם הוא הובא לתחנת המשטרה במגרש הרוסים. "שמו לי אזיקים בידיים וברגליים. הכניסו אותי לתא, ביקשתי כמה פעמים לצאת לשירותים, התחננתי לשוטרים שיוציאו אותי", סיפר. בחקירה אמרו לי 'הרבצת, אתה קשור להפגנה' ולא נתנו לי לדבר עם עורך דין. הם אמרו לי 'אתה לא הולך להשתחרר מפה כל כך מהר, עשית את הטעות של החיים שלך'". 

ממשטרת ישראל נמסר: אנו מצרים על תחושותיו הקשות של חיים בעקבות המקרה. נסיבות מעצרו ע"י כוח הבילוש שהוזעק לטיפול בהפרות הסדר נבדקות בימים אלו ע"י מח"ש. ככל שימצא כי מי מהבלשים שהיו במקום פעל שלא כדין - הרי שהנושא יטופל בהתאם.

חיים מזרחי המשרד לביטחון פנים מירב בן ארי אורי מקלב משה ארבל משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד