י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

להפוך את הבית למרחב הטיפולי החדש

טיפול אשפוז בבית דורש משאבים, ציוד, סיוע של צוות רפואי ועוד. מדינת ישראל מסבסדת חלק מהתהליך ומעל הכל, כדי ליצור שיתוף פעולה, יש לקבל אישור ממשרד הבריאות לכך. את התהליך ניתן לבצע דרך קופת החולים של המטופל. מדובר בבירוקרטיה אבל כזו שאם היא נעשית בצורה מסודרת יכולה להתנהל באופן קצר יחסית ומסודר. שימו לב כמובן לאותיות הקטנות ולזה שלא שכחתם שום דבר

להפוך את הבית למרחב הטיפולי החדש
מרחב טיפולי בבית צילום: FREEPIK

בעבר הנוהג היה לאפשר טיפול פוליאטיבי רק עבור חולי סרטן בסוף ימיהם. היום, אנחנו חיים בעידן בו הטכנולוגיה מאפשרת טיפול מסור בבית המטופל, זאת בשילוב צוותי רפואה מוכשרים לתפקיד שמכירים את הנושא לעומק, ניתן לאפשר לשורה ארוכה של חולים במחלות כרוניות קשות לבלות את הימים הקשים בחיק משפחתם בבית המוכר והאוהב. להפוך את הבית למרחב טיפולי זו מצד אחד ברכה גדולה והזדמנות לאפשר למטופל להישאר בביתו לאורך המחלה, שהיא כמובן לא פעם פוגעת לא רק פיזית אלא גם מנטלית וריגשית. אבל, מטבע הדברים, מדובר על אתגר לא פשוט עבור שורת המטפלים והמלווים של אותו מטופל. לכן חשוב כל כך לקבל הדרכה נכונה וליווי שכולל בין היתר ליווי ריגשי. זאת כדי להצליח למלא את התפקיד בצורה טובה ומועילה.

אם אתם צריכים לקבל מידע על טיפול פוליאטיבי בבית ואתם לא יודעים למי לפנות כדי לקבל את המידע, אנחנו ריכזנו עבורכם את כל המידע הראשוני בנושא שיעזור לכם להשליט קצת סדר בנאמר.

קודם כל צריך לקבל אישור

טיפול אשפוז בבית דורש משאבים, ציוד, סיוע של צוות רפואי ועוד. מדינת ישראל מסבסדת חלק מהתהליך ומעל הכל, כדי ליצור שיתוף פעולה, יש לקבל אישור ממשרד הבריאות לכך. את התהליך ניתן לבצע דרך קופת החולים של המטופל. מדובר בבירוקרטיה אבל כזו שאם היא נעשית בצורה מסודרת יכולה להתנהל באופן קצר יחסית ומסודר. שימו לב כמובן לאותיות הקטנות ולזה שלא שכחתם שום דבר.

רופא אחראי ואחות מבקרת

לאחר שתקבלו את כל האישורים, למטופל יהיה רופא או רופאה אחראים עליו ואחות או אח שיגיעו לבקר אחת לכמה זמן כדי לקחת מדדים וכדי לבצע פרוצדורות רפואיות אותן יכול לעשות רק איש צוות רפואה. חשוב לדעת שיש פער בין מטופל למטופל, כל מקרה דורש מענה אחר. ישנם מטופלים שיכולים להישאר לבד כמה שעות ויש כאלו שפשוט אסור להשאיר אותם לבד. אתם, בכל מקרה, תקבלו הנחיות מפורטות כך שאתם לא צריכים להרגיש לרגע לבד. לא רק זה אלא שתזכו בליווי של העובדת הסוציאלית שתעזור לכם ותלווה אתכם לאורך מה שהוא גם תהליך ממש לא פשוט מבחינה ריגשית. אתם תקבלו את המענה המלא וליווי שיהיה לצידכם עשרים וארבע שעות ביממה. זכרו כי אתם לא לבד, יש לכם למי לפנות ויש מי שיסייע לכם.

תקבלו את כל הציוד הנדרש

אתם כמובן לא צריכים להבין במיכשור רפואי מתקדם. תוכלו לקבל את כל המכשירים הרלוונטיים עבור הטיפול ביקירכם שנמצא בסכנה. תקבלו הדרכה מלאה לפעולות אותן אתם יכולים לעשות בעצמכם ותקבלו את כל המידע על הפעולות שנתונות לעובדי צוות רפואה.

המטרה היא לדאוג לכם ולמטופל מכל הבחינות

מחלה כרונית היא משהו שמעורר הרבה מאוד פחדים, הרבה מאוד קשיים וכאלו שהם ממש לא רק במישור הבריאותי, פיזי גרידא. לכן חשוב מאוד שתמצאו את עצמכם עטופים באנשי מקצוע מהמעלה הראשונה ובמי שיכולים לעזור לכם לעבור את התהליך הזה באופן הכי טוב שאפשר.

ללוות מטופל סיעודי בבית זו חוויה מאוד לא פשוטה ואתם יכולים לעמוד בה. כל מה שאתם צריכים הוא קצת עזרה וסיוע של מי שנמצאים כאן פשוט כדי לעזור לכם. לכן אסור לכם להסס ועליכם לבקש עזרה. שימו לב שאתם לא מוותרים עד שתבינו כל דבר ועד שתהיו בטוחים מה המשמעות של כל פעולה אותה תבצעו. מודעות וידע הם הכלים שיעזרו לכם לעבור הכל בשלום.

אשפוז אשפוז סיעודי טיפול פרטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד