ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

התחדש המשא ומתן בין הליכוד ל'יש עתיד' • ש"ס: "נשרת כאופוזיציה"

לאחר נתק של שבוע וחצי, התחדשו המגעים בין 'הליכוד ביתנו' לנציגי 'יש עתיד' • ממשיך מרתון פגישות עם 'הבית היהודי' • ליברמן: "לא ויתרנו על החרדים" • והיומונים החרדים תוקפים את בנט

יש מגעים. צילום: פלאש90
יש מגעים. צילום: פלאש90 צילום: פלאש 90



השיחות על הרכבת הממשלה בין נציגי "הליכוד ביתנו" ל"יש עתיד" יתחדשו היום (ה') לאחר נתק של שבוע וחצי.

צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות, יוועדו אחר הצהריים בכפר המכביה.

הפגישה עם 'יש עתיד באה לאחר מרתון פגישות עם 'הבית היהודי', בו גובשו הסכמות כל מיתווה הגיוס.

המתווה המתגבש כולל הסכמה על גיל 21 כעל גיל הגיוס הקובע, וכן כולל המתווה את הפסקת המימון לתלמידי הישיבות שיסרבו להתגייס לשירות הצבאי או האזרחי, למעט מי שייכללו במכסת הלומדים.

עם זאת, מס' 2 ב'ליכוד ביתנו', איווט ליברמן מבהיר שמפלגתו לא ויתרה על החרדים: בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל. אמר כי "עדיין לא ויתרנו על החרדים, יש סיכוי ממשי שהם יצטרפו, קיים סיכוי שגם מפלגת העבודה תצטרף, סיכוי קטן יותר, אבל קיים.

"אני לא זוכר מעולם ממשלה שקמה בתוך 28 ימים, אנחנו מקווים שזו תהיה ממשלה רחבה ככל הניתן, זה מה שהמדינה צריכה ולשם אנחנו שואפים.

"הציבור בישראל מתגלה כמפוקח ואחראי, לפעמים יותר מנבחריו", טען ליברמן. "רוב המצביעים של הבית היהודי ושל העבודה רוצים לראות את המפלגות שלהם בממשלה".

ש"ס: "מתעלמים מרצון הבוחר"

מול המגעים, נשמעים קולות ביקורת בש"ס. שר הפנים, אלי ישי, תקף הבוקר בדף הפייסבוק שלו את הברית בין בנט ולפיד.

"אינני יודע מה יילד יום", כתב, "הפרסומים השונים מדברים על כך שהניסיון מצד לפיד ובנט לפסול ישיבה משותפת עם ש"ס, צולח בשעה זו".

לדבריו, "מערכת הבחירות האחרונה קידמה מציאות כמעט בלתי אפשרית, למרות ניצחונו של רה"מ בנימין נתניהו, ישנם אישיים המנצלים את כללי המשחק שנוצרו ומתעלמים מרצון הבוחר ומנסים לכפות דעתם ודרכם על אחרים. פוליטיקה חדשה. שיבושם להם".

ישי אומר: "ישיבה בקואליציה והחזקת תפקידים, משרדים ומשרות אינם יעד! זהו כלי. כלי לשרת את הציבור ובמידת הצורך ישיבה באופוזיצייה איננה "מילה גסה". מי שבא לשרת את הציבור ורואה זאת בראש מעיניו, יעשה זאת מכל מקום בו יימצא.

"צר לי על הניסיונות להרים דגלים כנגד עולם התורה ומיצגיו בפוליטיקה. צר לי על חוסר הבשלות מצד פוליטיקאים כאלה או אחרים, אשר אינם מבינים כי שינויים יש לעשות תוך כיבוד, הבנה ולחיצת ידיים ולא ע"י הרחקה, הקצנה ופסילה. צר לי כי אינם מבינים שצעדיהם עלולים לקדמנו מחברה שבמחלוקת לחברה מחולקת. מוזר לי כי אלו הדורשים מהחברה החרדית ומנציגיהם בפרלמנט לקיים שינויים מרחיקי לכת- לא השכילו לדעת שיש לעשות זאת איתם ולא על גבם".

"ש"ס תפעל להיות חלק מהקואליציה הבאה, להמשיך את הצעדים שקידמה, הן בתחום הדיור, הפנים ושמירת צביונה של המדינה היהודית והחזרת המסתננים לארצם ועוד, אך לא "תמכור" ערכיה, אמונותיה ועקרונותיה למען ישיבה משותפת עם אלו שהדבר המשותף היחידי להם, הוא הרצון לפגוע בעולם התורה, שהחזיק אותנו והיווה את ליבת זהותנו כל השנים, "ש"ס עשוייה לעמוד כחלק מהממשלה הנבחרת-אך לא תהסס במידת הצורך להוות לה אלטרנטיבה ראויה ונחושה, עד תום כהונתה של הממשלה".

יהדות התורה תוקפת

יהות התורה תוקפת גם היא את הברית שבין בנט ללפיד.

בהודעה שיצאה מטעם גורמים בסיעת 'יהדות התורה' ופורסמה ביומונים החרדים נכתב: "אנו מצדנו עוד לפני הבחירות ואף לאחריה, הושטנו יד ל'בית היהודי' עם פניה לשיתוף פעולה בנושאים מוגדרים ובראשם ענין השמירה על עולם התורה, אולם לצערנו הרב לא קבלנו מענה מחייב ומשמעותי על פנייה אחראית זו לשלימותה של היהדות החרדית וקיומה.

"תחת זאת, אנו שומעים עוד ועוד על הידוק הקשר בברית המוזרה עם גורמים שונים שיסוד הקמתם היא רדיפת היהדות החרדית ועקירת הדת והשאיפה להרוס את עולם התורה מתוך קנאה וצרות עין".

"במסגרת זו", אומרת ההודעה, "מתפרסמות ידיעות על כך שמתקיימים דיונים אינטנסיביים איך לכווץ את עולם התורה, ולפגוע בערך העליון של קיום הישיבות בארה"ק, עקרון מקודש עליו ידעו לשמור נאמנה כל ראשי הממשלה עד עתה בסיוע כל המפלגות המייצגות את ערכי היהדות, אשר השכילו להבין כי כל פגיעה בעקרון זה עלול להגיע לקרע עמוק ואנרכיה שלטונית".
הליכוד בנט אלי ישי לפיד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד