ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הישג לאיחוד הצלה

אושר בטרומית: איחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים

למרות הניסיונות מצד ארגון מד"א לטרפד, הצעת חוק איחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים עברה במליאת הכנסת ללא מתנגדים. ביממה האחרונה ניסה מנכ"ל מד"א לשכנע חברי כנסת להתנגד להצעה

 אושר בטרומית: איחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים
ח"כ משה אבוטבול מבקר במוקד מד"א צילום: דוברות מד"א

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיחוד מוקדי החירום הרפואיים הטלפוניים, התשפ"ב-2021 של חברת הכנסת עידית סילמן וקבוצת חברי כנסת, וכן הצעה דומה של ח"כ משה גפני וקבוצת חברי כנסת. 37 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר להמשך דיון בוועדת הבריאות לקראת חקיקה סופית בקריאה שנייה ושלישית.

מוצע כי המוקדים הטלפונים של ארגוני הסיוע לטיפול רפואי מיידי, יאוחדו למוקד חירום רפואי אחד בחיוג 101, שיזניק כוננים מכל הארגונים לפי שיקולים מקצועיים. מוצע לאסדר את פעילות המוקד והקשור בפעילותו ולקבוע את השתתפות המדינה בתקצוב הפעלת המוקד, ולחייב פיקוח ובקרה של משרד הבריאות על המוקד באמצעות מינוי ממונה. מוצע לקבוע כי על הכוננים יחולו זכויות מטפל לפי חוק זכויות החולה, וחובות שמירת סודיות, וניתן יהיה לקבוע בתקנות הוראות לעניין הכיסוי הביטוחי שלהם.

בדברי ההסבר נכתב: "במדינת ישראל קיימים כיום מספר מוקדי חירום רפואיים טלפוניים נפרדים, של אגודת מגן דוד אדום ושל ארגוני מתנדבים וארגוני הצלה אחרים, כשלכל אחד מהם מספר טלפון בעל חיוג מקוצר אחר ואנשי מקצוע בתחומים הרלוונטיים מאיישים כל מוקד. הסנכרון והתיאום בין כונני הרפואה מהארגונים השונים, ובין הארגונים עצמם, לוקים בחסר ולעיתים אף אינם מתקיימים כלל, והדבר עלול לפגוע במתן מענה חירום מידי בעת אירוע בו הגעת כונני הרפואה למקום האירוע מהירה יותר מאשר הגעת צוות אמבולנס למקום".

עוד נכתב כי "איחוד מוקדי החירום הטלפונים יקל על האזרחים, שכן בעת מצוקה הם לא יצטרכו לזכור יותר ממספר טלפון אחד ויוכלו לקבל סיוע מהיר מכונני הרפואה."

ביממה האחרונה ניסו במגן דוד אדום לטרפד את הצעת החוק, מנכ"ל מד"א אלי בין, אף הגיע לכנסת כדי לשכנע חברי כנסת להתנגד לחוק, אך ללא הצלחה. בשעות הערב קיימו חברי וועדת השרים לענייני חקיקה דיון טלפוני ואישרו את הצעת החוק.

מגן דוד אדום מד"א אלי בין מוקדי חירום עידית סילמן משה גפני הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד