י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"רעידת אדמה"

בעקבות החשיפה: קריאה לסגור את תיקי נתניהו

הפרסום על כך שהמשטרה השתמשה בתוכנת ריגול על מכשיר הטלפון של העד במשפט נתניהו מעורר סערה פוליטית וקריאות לסגור את תיקי נתניהו. סמוטריץ': "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו" | נתניהו: "המשטרה, בליווי הפרקליטות השתמשו באמצעים לא חוקיים כדי להפיל ראש ממשלה חזק מהימין"

בעקבות החשיפה: קריאה לסגור את תיקי נתניהו
בנימין נתניהו צילום: Marc Israel Sellem/POOL

קריאה לסגור את תיקי החקירה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בעקבות החשיפה הערב (רביעי) כי חוקרי המשטרה השתמשו באופן לא חוקי בתוכנת "פגסוס" של חברת NSO הישראלית, כדי לעקוב אחרי העד במשפט נתניהו ומקרובו לשעבר שלמה פילבר.

מסביבתו של ראש האופוזיציה נתניהו התייחסו לפרסום ואמרו כי מדובר ב"רעידת אדמה". לדברי מקורביו, "הערב נחשף שהמשטרה, בליווי הפרקליטות השתמשו באמצעים לא חוקיים כדי להפיל ראש ממשלה חזק מהימין".

יריב לוין, יו"ר סיעת 'הליכוד' הגיב ואמר: "רעידת אדמה שצריכה לזעזע כל אזרח מתרחשת לנגד עינינו. הראיות בדבר שימוש בתוכנת ריגול לשם האזנה לאזרחים ובהם פקידי ממשלה בכירים, הוא פרשת ווטרגייט ענקית, כאן בישראל".

לדבריו: "רשימת האמצעים הפסולים מפחידה - האזנות בניגוד לחוק ובלי צו שופט, רמיסת פרטיות של עדים, איומים, מעשי סחיטה סדרתיים, העלמת מידע, הדלפות פליליות שיטתיות ומכוונות. אינספור עבירות פליליות חמורות. שימוש מבהיל בכח העצום שנתון בידי ראשי מערכת אכיפת החוק כדי להחליף ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור".

ח"כ לוין הוסיף ואמר: "הגיע הזמן לומר בקול ברור: משפט נתניהו צריך להיסגר מייד. החקירה והליכי ההעמדה לדין מזוהמים עד היסוד בשרשרת של עבירות קשות. האישומים תקדימיים ומופרכים. במקום לעסוק בסיגרים ובכתבות באתר אינטרנט, צריך לחקור ולהעמיד לדין את מי שבאמת ביצע עבירות חמורות כדי להדיח ראש ממשלה מכהן. לחקור ולהעמיד לדין את מי שאמור היה לאכוף את החוק, אבל ניצל את כחו לרעה ומעל באמון שנתנה בו החברה הישראלית כולה".

"זה אמנם חשוב לנתניהו, אבל זה הרבה הרבה יותר חשוב לכל אחת ואחד מאתנו, הן מימין והן משמאל. זה לא עניין פוליטי. זה נוגע לחירויות האישיות הבסיסיות ביותר, לכל מה שמבדיל בין דמוקרטיה לדיקטטורה חשוכה. זה אירוע מכונן. אירוע בקנה מידה היסטורי. אירוע שיכריע את עתידה של ישראל".

חברו לסיעה, ח"כ אמיר אוחנה מ'הליכוד', לשעבר השר לביטחון פנים, הגיב לדיוחים בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "רוני אלשיך אמר בעודו מפכ"ל: "יאח"ה מפילה ממשלות ומקימה ממשלות". הפרסומים לפיהם תחת פיקודו, מ"י ביצעה לכאורה את ההפרות הבלתי נתפסות של החוק, הדין והמוסר - דבר שהביא להפיכה שלטונית בישראל, חייבים להביא לכל הפחות למחיקה מיידית של כתב האישום. בכל תוצאה פחותה, אנו חיים במדינת משטרה".

יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב בחריפות ואמר כי "הפרקליטות צריכה לקבל כבר הערב החלטה על סגירת תיקי נתניהו. הגיע הזמן לחשבון נפש של מערכת המשפט וניקוי אורוות במשטרת ישראל".

חבר הכנסת שלמה קרעי מ'הליכוד' הגיב ואמר: "‏כמו שאמרתי פעמים רבות, לצערי הרב, ישראל כבר לא ממש דמוקרטיה. בוצעה כאן הפיכה משפטית, תוך שימוש בכח ובמשאבים בלתי מוגבלים, כספית וחוקית, אחרי מנהיג הימין. מנדלבליט, ניצן, אלשיך ושות', חטפו את המדינה, הרסו אותה והלכו לביתם. זה לא יעבור להם בשתיקה. יום הדין יגיע בקרוב. נטפל בעז"ה".

יו"ר 'עוצמה יהודית', ח"כ איתמר בן גביר הגיב לדיווח לפיו המשטרה השתמשה בתוכנות ריגול לא חוקיות בתיקי נתניהו: "אין מנוס מלפתוח בחקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך שהפר אמון, פעל במרמה וניסה לעשות הפיכה נגד רה"מ מכהן". ח"כ בן גביר הוסיף: "אפנה עוד היום לפרקליט המדינה ואדרוש חקירה פלילית נגד המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך".

ח"כ שמחה רוטמן, ששימש קודם לכן כעורך דין, הגיב לחשיפה ותקף: "פריצה למכשירים סלולריים של יועצים של אישיות פוליטית, ללא צו, ללא אישור ובניגוד לחוק היא עבירה שמבצעיה צריכים לשבת בכלא שנים רבות. כאשר האישיות הפוליטית היא ראש ממשלה, מדובר גם בפגיעה בסדרי השלטון והדמוקרטיה. מדובר בעבירות ביטחון שהשב"כ היה אמור לסכל, ולמבצעים יש להתייחס כקושרים להפלת שלטון נבחר בישראל".

לדבריו: "מסכת השקרים וההסתרה מצד בכירי המשטרה, השר לביטחון פנים ובכירי הפרקליטות, בכל הנוגע לחשיפת הפרשה מעידה כאלף עדים על ריקבון עמוק הנובע מהיעדר ביקורת אפקטיבית, רציפה ויעילה. רק וועדת חקירה פרלמנטרית, עם סמכויות נרחבות, ובראשות משותפת של קואליציה ואופוזיציה, תוכל להתחיל הליך שיקום. אנו מתקרבים בצעדי ענק למציאות בה לא יהיה טעם בניהול הליכים פליליים במדינת ישראל, שכן המאשימה, מדינת ישראל, עוברת על החוק לא פחות מהנאשמים, ולא מחזיקה בסמכות המוסרית להאשים איש".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לפרסום: "בהתאם לפרסום החלטת היועמ"ש בדבר מינוי צוות הבדיקה והממצאים שעולים, משטרת ישראל תשתף פעולה באופן מלא ובשקיפות לכל בדיקה שתידרש ע"י הצוות שמונה, מטבע הדברים לא נפרט מעבר לכך".

 

 

משטרת ישראל פגסוס שלמה פילבר משפטו של בנימין נתניהו NSO

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד