י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהפכת ענק של ראש העיר משה ליאון

יותר ממאה וחמישים מיליון שקלים למקוואות בירושלים

ראש העיר משה ליאון המוביל את המהפכה בשירותי הדת בירושלים הקצה למעלה ממאה וחמישים מיליון שקלים למקוואות בלבד. עד כה נבנו ושופצו עשרות מקוואות בעיר, ובימים אלו ממש בונים ומשפצים מקוואות נוספים. בתכנית: מתיחת פנים לכל המקוואות בכל השכונות בעיר. ראש העיר ליאון: "אני מחויב בראש ובראשונה לענות על צרכי הדת של התושבים בבירת מדינת היהודים"

יותר ממאה וחמישים מיליון שקלים למקוואות בירושלים
המקווה ההולך ונבנה בגבעת שאול צילום: באדיבות המצלם

תושבי ירושלים מתבשרים בימים אלו על השלמת בנייתם ושיפוצם של עוד מקוואות רבים בשכונות שונות בעיר. במסגרת המהפכה הגדולה בשירותי הדת בבירה, מוביל ראש העיר משה ליאון שינוי עומק ייסודי בכל המקוואות בעיר. לשם כך הוקצו בשנתיים האחרונות סכומי עתק של למעלה ממאה וחמישים מיליון שקלים!

מדובר במיזם היסטורי חסר תקדים שבמסגרתו יעברו כלל המקוואות בעיר מתיחת פנים משמעותית כשחלקם נבנו או יבנו מחדש ואחרים שופצו או ישופצו מהיסוד. בין המקוואות שנבנו וכבר הושלמה בנייתם אפשר למצוא את המקווה בפסגת זאב ובחומת שמואל שעלות בנייתם הסתכמה בלמעלה מעשרים וחמישה מיליון שקלים. ברובע היהודי שבעיר העתיקה הולך ונבנה בימים אלו מקווה חדש בעלות של יותר מעשרה מיליון שקלים. כך גם ברמת שלמה, בגבעת שאול, בנוף ציון ובשכונות נוספים נבנים בימים אלו מקוואות חדישים על פי כל כללי ההלכה וההידור, בפיקוח רבני מחמיר, ובאמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר.

גם תושבי קרית יובל, פסגת זאב, קרית מנחם, רמת בית הכרם והארנונה כבר נהנים ממקוואות ששופצו על ידי העירייה בשנה האחרונה בעלויות גבוהות וחסרות תקדים. כמו כן בימים אלו ממש משפצת העירייה את המקוואות בשכונות הגבעה הצרפתית ורמות 03. על פי הדו"ח שהוגש לראש העיר, בזמן הקרוב ייחלו שיפוצים נרחבים גם במקוואות שבגילה ב' ובגוש 80.

לצד המקוואות שכבר נבנו ושופצו או שנמצאים בתהליכי בנייה ושיפוץ, הורה ראש העיר משה ליאון לראשי המנהלת למבני דת להגיש תכניות לשיפוץ עומק של מקוואות נוספים ברמות 04, רמת שלמה א', נווה יעקב מזרח, גבעת הקומונה, גילה א' וגבעת מרדכי.  כאשר התכנית היא להקיף את כל השכונות בעיר, ולגעת בצרכים הספציפיים של כל שכונה ושכונה, לרבות פילוח עומק בכל שכונה לפי רחובות ואזורים שונים אשר עשויים להיות שונים זה מזה.

ראש העיר משה ליאון אמר: "להיות ראש העיר בירושלים זה קודם כל אחריות גדולה בכל מה שקשור לצרכי הדת. אולי יש ראשי ערים במקומות אחרים שיכולים לעמוד מהצד, לעזור פה ושם, ולהגיד לתושבים ולגבאי הקהילות שהאחריות על מבני הדת היא עליהם. לא כך בירושלים. אני מחויב בראש ובראשונה לענות על צרכי הדת של התושבים בבירת מדינת היהודים, ולעשות הכול כדי לעמוד בדרישות. אני שמח שהצוות המצוין שלנו הצליח לעמוד בכל היעדים שהצבנו לו. יש לנו עוד תכניות רבות, ובעזרת השם נעמוד בכולן".

מ"מ ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה אליעזר ראוכברגר וסגן ראש העיר הרב צביקה כהן סיכמו בסיפוק תקופה משגשגת בחיזוק ובינוי מבני דת בעיר: "זכינו שירושלים עיר הקודש תחת הנהגת ראש העיר משה ליאון מתהדרת ומתנאה במקוואות המשופרים והמתקדמים ביותר. זאת לצד בנייה של בתי כנסת, ישיבות, תלמודי תורה ובתי ספר רבים. ירושלים עוברת מהפכה יהודית היסטורית".

יצחק הנאו ראש מנהלת מבני הדת הוסיף: "ראש העיר ליאון הקצה לנו תקציבי עתק שלא יכולנו לדמיין בשום מצב. מדובר ביותר ממאה וחמישים מיליון שקלים שכבר הוצאנו על בנייה ושיפוץ של המקוואות, כאשר הקפדנו לעמוד בהנחיית ראש העיר שהכל יהיה בתקנות ההלכתיות המחמירות ביותר, לצד החדשנות הטכנולוגית המתקדמת בעולם. לא תמיד זה היה קל. לפעמים היינו צריכים לשבור את הראש ולחשוב מחוץ לקופסה. אבל המאמצים השתלמו, וכבר אפשר לברך על המוגמר במקומות רבים".

 

 

 

 

ירושלים משה ליאון מקוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד