י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

מיהי התמהונית שקורעת את העירוב בבני-ברק?

אישה חילונית חותכת שוב ושוב את חוטי העירוב ברחוב ז'בוטינסקי בבני-ברק: "אני לא רוצה שהחרדים יוכלו לטלטל" • לאחר תלונות במשטרה נעצרה האשה לחקירה

מתקינים עירוב. צילום: ארכיון
מתקינים עירוב. צילום: ארכיון

ביום שלישי האחרון התקבלה במוקד 106 של עיריית בני-ברק עדות על אשה לא דתית, בשנות ה-40, החותכת חוטים של עירוב ברחוב ז'בוטינסקי. המוקד העירוני הפנה את הפונה, כמו בכל נושא העירוב - לשמואל כהנא, איש מחלקת העירוב בעיריית בני-ברק ומשגיח מטעם רב העיר, הגרמי"ל לנדא, שהגיע למקום במהירות.

קצת רקע: העירוב ברחוב ז'בוטנסקי משפיע על כל בני-ברק, שכן העיר מחולקת לשניים וקיימת מחלוקת האם רחוב ז'בוטינסקי נחשב כרשות הרבים. לפי דעת ה'חזון איש' זצ"ל, הרחוב הוא רשות הרבים ואם קרוע העירוב במקום - בבני-ברק אין עירוב.

שמואל כהנא על השתלשות העניינים: "הגעתי למקום מיידית. האשה הסבירה לי: אני לא רוצה שהחרדים יוכלו לטלטל. לפי איך שהיא קרעה את החוטים, היא ידעה בדיוק מה היא עושה. מיד פניתי למוקד העירוני, ששלחו ניידת למקום ולקחו ממנה פרטים. הם לא עצרו אותה. הדבר הגיע עד למפקד מרחב דן, אבלרט אוחיון, שהבטיח שיטפל בנושא.

"אתמול בבוקר, יום רביעי, שוב פעם הגיעה האישה לרחוב ז'בוטנסקי והחלה לחתוך חוטים. כמובן פנינו שוב למשטרה, שביקשה שתוגש תלונה. "ביחד עם סגן ראש העיר מנחם מנדל אייזנברג הגענו לתחנה, והסברנו שחוץ מהנזק הכספי שנוצר, יש כאן בעיה של אלפי אנשים, שלא יוכלו לטלטל את ילדיהם או כל דבר אחר - ונצטרך להוציא רכבים עם רמקולים כדי להודיע על כך.

"הבוקר, לאחר שדבר לא טופל עדיין, פנה הגרמי"ל לנדא בעצמו לאלברט אוחיון שהבטיח לרב שיטפל, ושוב נסענו משלחת למשטרה - לבקש שיטפלו".

בשעות הצהריים נעצרה האשה התמהונית להמשך חקירה.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.
עירוב חוטים משטרה אשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד