י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אחד חולץ במצב אנוש

הנהג ברח והשאיר עשרות נעולים במשאית נטושה

משאית שהובילה 61 מהגרים אפגנים לתוך בולגריה אותרה נטושה, לאחר שהנהג באורח והותיר אותם למותם. שלושה מהם חוו סימני חנק ואחד נמצא במצב אנוש

הנהג ברח והשאיר עשרות נעולים במשאית נטושה
אילוסטרציה צילום: unsplash

משטרת בולגריה מצאה ביום שלישי, 61 מהגרים, שלושה מהם עם תסמיני חנק, נעולים במשאית שנכנסה לבולגריה מטורקיה וננטשה.

מקורות במשטרה מסרו לסוכנות הידיעות הספרדית EFE כי המהגרים אמרו כי הם אזרחים אפגנים והמשאית נמצאה בעיר בורגס, כ-70 קילומטרים מהגבול עם טורקיה.

ערוץ הטלוויזיה 'נובה' הבולגרי דיווח, כי אחד מגלגלי המשאית נשבר ביום שלישי האחרון, והנהג נמלט והותיר את האפגנים נעולים ברכב. כאשר שוטרים פתחו את הדלתות, הם גילו כי מצבו של אחד מהם אנוש עקב מחסור בחמצן, ונאלץ להתאשפז בבית חולים, ושניים נוספים התעלפו. לפי המשטרה, המסתננים היו כולם גברים בגילאי 20 עד 40.

על פי ההערכות, המשאית נכנסה לשטח בולגריה בסוף השבוע האחרון והיתה בדרכה לסרביה או רומניה, באופן שפועל נתיבי הברחת בני אדם למערב אירופה. מקורות במשטרה ציינו כי בין 60 ל-200 בני אדם שניסו להיכנס לבולגריה באופן בלתי חוקי מטורקיה התגלו מדי יום במשך מספר שבועות.

בולגריה הקימה גדר לאורך 235 קילומטרים בגבולה הדרומי כדי לנסות לבלום את כניסתם של מהגרים ופליטים. ממשרד הפנים עולה כי בשנת 2021 נעצרו 10,799 זרים בגין כניסה לא חוקית למדינה, פי שלושה מהשנה הקודמת. מכלל העצורים, 40% הם אפגנים, 32% סורים ו-7% עיראקים.

משאית מהגרים מוסלמים בולגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד