י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פומפאו הציל את המצב

פקיד ממשלה בכיר לדיוויד פרידמן: "אל תהיה כל כך יהודי"

חילופי דברים מזעזעים נחשפו בארה"ב, במסגרתם אמר איש צוות בכיר במחלקת המדינה לשגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן ב-2017, "אל תהיה כל כך יהודי"

פקיד ממשלה בכיר לדיוויד פרידמן: "אל תהיה כל כך יהודי"
פרידמן צילום: משה גולדשטיין

פקיד ממשלה בכיר בהתבטאות אנטישמית חמורה לדיוויד פרידמן, לשעבר שגריר ארה"ב בישראל.

פרידמן כתב על התקרית האנטישמית בספר הזיכרונות החדש שלו, שאמור לצאת לאור בשבוע הבא. האירוע התרחש כאשר פרידמן היה עסוק בהכנות לביקורו הראשון של הנשיא טראמפ בישראל במאי 2017. גורמים רבים במחלקת המדינה התנגדו מאוד להתחייבותו של טראמפ להעביר את שגרירות ישראל. פרידמן ניסה לשכנע אותם לקבל את ההכרה בירושלים כבירת ישראל כצעד ראשון, אך קיבל התרסה כה חזקה, עד ששר החוץ רקס טילרסון סירב אפילו להיענות לשיחותיו.

כפי שצוטט ב-Breitbart News, ספרו של מר פרידמן מתאר את מאמציו לתמוך בישראל, ואת התגובה המרושעת שקיבל. "השמועה על ההתעקשות שלי לעמוד לצד בעלת בריתנו ישראל הופצה כעת בהרחבה במחלקת המדינה. איש צוות בכיר אחר החליט להתקשר אלי ולהציע את העצה הבאה" הוא אמר לפרידמן "אדוני השגריר, אל תהיה כל כך יהודי".

פרידמן: "מה?"

"אל תהיה כל כך יהודי. אתה מייצג את ארצות הברית של אמריקה. הורד מינון של היהדות בעבודתך. אל תהיה כל כך יהודי" ענה לו האיש.

בסופו של דבר, למרות ההתנגדות והדיבור האינסופי, מהלך העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, היה מוצלח ביותר, שהגיעה לשיאה בהסכמי אברהם.

פרידמן ציין שהמאבקים שלו עם מחלקת המדינה הסתיימו כשמייק פומפאו הפך למזכיר המדינה ב-2018, פומפאו הפך לאחד התומכים הגדולים של מדינת ישראל.

דיוויד פרידמן שגרירות ארה''ב בישראל מחלקת המדינה האמריקנית ספר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד