ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

האם קריעת העירוב בבני ברק הייתה מעשה אנטי-דתי?

היחסים המתוחים בין חרדים וחילונים יוצאים ממסדרונות הכנסת אל הרחוב: תושבים טוענים כי האשה שקרעה העירוב פעלה משנאת חרדים • המשטרה טענה שלא - ושחררה

צילום: יצחק לב ארי
צילום: יצחק לב ארי

האשה שנעצרה הבוקר בחשד לקריעת חוטי העירוב של העיר בני ברק, שוחררה לביתה באזהרה לבל תקרע שוב חוטים.

כפי שפורסם הבוקר ב'בחדרי חרדים', אשה בת 47 תושבת העיר ,נצפתה על ידי עוברים ושבים קורעת את חוטי העירוב של עיריית בני ברק לאורך רחוב ז'בוטינסקי, מרחוב בן גוריון ועד לכביש גהה - והיא עוכבה לחקירה.

מפקד מרחב דן, ניצב משנה אלברט אוחיון, אמר ל'בחדרי חרדים' כי בחקירתה אמרה החשודה כי "החוטים הפריעו להולכי הרגל ואף סיכנו אותם", ובעקבות כך גזרה אותם.

עוד בנושא:
מיהי התמהונית שקורעת את העירוב בבני-ברק?

אולם, שמואל כהנא, איש מחלקת העירוב בעיריית בני-ברק ומשגיח מטעם רב העיר, הגרמי"ל לנדא, אומר כי החוטים נמצאים בגובה של חמישה מטרים, ולא מסכנים הולכי רגל בשום מצב: "הרקע למעשה הוא אנטי דתי".

"מאז שעות הבוקר, יחד עם צוות מתוגבר אנו פועלים לתיקון כל חוטי העירוב שניזוקו", מספר שמואל. "במהלך העבודות, ניגשו אלי מספר אנשים במקומות שונים, וסיפרו לי כי ראו אשה בשנות ה-50 גוזרת את החוטים, תוך כדי שהיא מכריזה כי היא עושה זאת 'בגלל שאני שונאת חרדים'. כולם, מסרו לי את אותו תיאור של האשה, כך שאין ספק כי עשתה זאת בכוונה ולא בתמימות.

"אני עובד כחמש שנים בתחום העירוב, ולא נתקלתי אף פעם במעשה מכוון נגד העירוב, ובטח שלא השחתה לאורך רחוב שלם".

בתגובה לדברי כהנא, מפקד מרחב דן, ניצב משנה אלברט אוחיון, הסביר ל'בחדרי חרדים' כי האשה תמימה, ואם יש מי שראה אותה קורעת, ואומרת כי היא עושה זאת על רקע דתי, שיגיש תלונה במשטרה, והשוטרים יעצרו אותה מיד שוב.

מפרטים שהגיעו ל'בחדי חרדים' עולה, כי הבוקר התקבלה תלונה נוספת במשטרה, הפעם מעיריית רמת גן. על פי התלונה, העירוב ברחוב הרא"ה בעיר הושחת. לא ברור האם יש קשר בין המקרים.
עירוב אשה קריעה שנאת חרדים שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד