י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הליך מזוהם"

חשש: ריגול המשטרה יעכב את משפט נתניהו

אמש נחשף כי המשטרה השתמשה באמצעי ריגול והאזנה כנגד עדים בכירים במשפטו של יו"ר האופוזיציה נתניהו | בעקבות כך מתגברים הקולות לסגור את התיק בתואנה כי הוא מבוסס ונבנה על אמצעים שאינם חוקיים

חשש: ריגול המשטרה יעכב את משפט נתניהו
נתניהו בבית המשפט בדיון הקודם צילום: עמית שאבי, פלאש 90

הפרסומים אמש כי המשטרה השתמשה באופן לא חוקי בתוכנת הריגול 'פסגוס', כדי להאזין לשיחותיו של עד המדינה שלמה פילבר, מי שהיה מקורבו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, מעוררת סערה משפטית.

החשש הוא שהפרסום יביא לבדיקה יסודית בנושא, מה שיעכב משמעותית את המשך משפטו של נתניהו שמתנהל בימים האלה בבית המשפט המחוזי בירושלים, זאת בזמן שמידי יום נמשכים שלב העדויות במשפטו.

אמש קראו בליכוד לסגור את התיקים. כנגד ראש מפלגתם נתניהו ולסיים מידית את משפטו, יו"ר הסיעה יריב לוין מסר "רעידת אדמה שצריכה לזעזע כל אזרח מתרחשת לנגד עינינו", לדבריו, "הראיות בדבר שימוש בתוכנת ריגול לשם האזנה לאזרחים ובהם פקידי ממשלה בכירים, הוא פרשת ווטרגייט ענקית, כאן בישראל".

לוין האשים את המשטרה ותקף כי "רשימת האמצעים הפסולים מפחידה - האזנות בניגוד לחוק ובלי צו שופט, רמיסת פרטיות של עדים, איומים, מעשי סחיטה סדרתיים, העלמת מידע, הדלפות פליליות שיטתיות ומכוונות. אינספור עבירות פליליות חמורות. שימוש מבהיל בכוח העצום שנתון בידי ראשי מערכת אכיפת החוק כדי להחליף ראש ממשלה שנבחר על ידי הציבור".

"הגיע הזמן לומר בקול ברור", קרא לוין, "משפט נתניהו צריך להיסגר מיד. החקירה והליכי ההעמדה לדין מזוהמים עד היסוד בשרשרת של עבירות קשות. אישומים תקדימיים ומופרכים". תוך שהוא מציין כי "זה אירוע מכונן. אירוע בקנה מידה היסטורי. אירוע שיכריע את עתידה של ישראל".

ריגול משטרת ישראל משפטו של בנימין נתניהו יריב לוין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד