י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מהדורת נייעס שבועית

לייבל'ה: העיתונאים שהגיעו לבית המשפט

והשבוע במדור הנייעס של המגזר: ההופעה של העיתונאים השבוע בבית משפט השלום • מדוע יתד נאמן מסלף מספרים סיפורי עובדות? • ההזמנה לשבע ברכות של מנהל המוסד בירושלים • את מי ליבל'ה ראה אצל ר' ישעיה'לה? • והיכן נפגש אראל סגל עם אברשה מש"ס? 

לייבל'ה: העיתונאים שהגיעו לבית המשפט
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

על לייבל'ה עבר שבוע עמוס במיוחד. הוא הסתובב השבוע ברחבי ירושלים שאחרי השלג וראה כי כל האמריקאים ששנתיים לא יכלו להיכנס לארץ הגיעו בהמוניהם לביקורים בישראל, לצד חגיגות בלתי נגמרות של מוסדות וארגונים שחיכו עד היום לרגע הגדול שבו השמים יפתחו באופן סופי.

בעוד האמריקאים הגיעו לארץ, לייבל'ה מרגיש בשבועות האחרונים בישראל כמו תקופת סיום הש"ס וזאת לאור כינוסי הטכנולוגיה שנערכים בכל חצרות החסידים במסגרת 'טהרנו'. לייבל'ה יודע שבחצרות החסידים טוענים כי העלות פחותה מסיום הש"ס שכן אין תזמורת וגם אין אוכל מה שמביא להוזלה משמעותית בנידון. 

בבוקר יום שני השבוע נצפו אנשי התקשורת משה ויסברג ויצחק פלדמן כשהם חומקים לתוך בית משפט השלום באם המושבות פתח תקווה. לייבל'ה הבין שיש לו סיפור רציני ביד, ומיהר לדלוק אחריהם אל תוך בית המשפט כדי להביא את הסיפור העסיסי.

בפנים נכונה לו אכזבה קלה: לא מדובר בתביעת דיבה או משהו בסגנון, אלא בסך הכול תביעת נזיקין על תאונה קלה שקרתה לפלדמן בסקודה המפורסמת שלו לפני כמה שנים טובות.

לייבל'ה שישב מחוץ לדיון שהתקיים בדלתיים סגורות עם שופט חרדי שנראה כמו אברך מכולל חזון איש, שמע את פלדמן מגולל את הסיפור על דוכן התובע, ואחר כך את ויסברג מעיד על מה שהתרחש, אך בגלל הלחץ הוא לא בדיוק זכר מה היה וכך נוצר חוסר תיאום בין העיתונאים.

עד לרגע זה לייבל'ה סקרן לדעת מה פסק השופט, והוא סמוך ובטוח שפלדמן יגולל כדרכו את הפרטים המלאים בטורו הפופולרי 'בלי פילטרים' ב'בקהילה'. אנחנו נמשיך ונעקוב.

בעוד ח"כ ליצמן חיתן השבוע את נכדו, מי שזכה לחנות בחנייה במקומו היה דוברו של ח"כ משה גפני יעקב מורגנבסר שניצל את הרגעים לחנייה נוחה.

בחתונה עצמה ראה לייבל'ה ספודיק וקנייטש, ח"כ יעקב אשר קפץ בין ההצבעות בכנסת לאולמי גוטניק לאחל מזל טוב לסבא ח"כ יעקב ליצמן לרגל נישואי נכדו בשעה טובה. 

בשיאה של מסיבת העיתונאים של יו"ר ש"ס אריה דרעי בכנסת ראה לייבל'ה את מנהל הסיעה בכנסת מנחם את יוסי שבתאי הדובר המסור של חכ"ל אריה דרעי שאולי יהפוך גם לעוזר פרלמנטרי כמו הבוס.

ואותו דרעי שחזר לארץ ממרומי מלון קמפינסקי בשווייץ שם תועד על ידי נופשים ישראלים, נפגש ברחובה של עיר עם העסקן של שווייץ שפועל רבות בפרלמנט המקומי. 

בהמשך לסרטון יוקר המחיה של ש"ס שלא תפס מי יודע מה השבוע (ויש שיאמרו אף שכשל לחלוטין בהעברת המסר), נצפו יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי יחד עם סגן ומ"מ ר"ע י-ם צביקה כהן ברשתות מזון בירושלים עם צוותי צילום. לייבל'ה ימתין לראות מה הם מבשלים לנו.

אפרופו עיריית ירושלים, אם אתה מנהל מוסד חשוב ועדין לא הוזמנת להשתתף בשמחת שבע ברכות מרכזית שתערך בשבוע הבא בבירה, תעשה חשבון נפש דחוף ותחפש את המארגנים. לייבל'ה יודע לספר כי סכום ההשתתפות נמוך ביותר.

לייבל'ה כידוע מבקר עיתונים ידוע, השבוע בעת שעלעל בבוקר ביתד נאמן ראה סיפור שמצוטט בשם הרב רפאל וולף נאמן ביתו של הרב שך זצ"ל מספרו 'בסערת אש', לייבל'ה שגם קרא את הספר מתחילתו ועד סופו נדהם לראות כי ישנה השמטה מכוונת מגוף הסיפור ומהתבטאות של הרב שך. 

מתברר כי הרב שך התבטא בכאב על אותם אנשי ירושלים מהעדה החרדית שלא הלכו להצביע ולכן מה שלא נוכל לעשות למען הדת בא"י הם אשמים. כותב המאמר ביתד נאמן בחר להשמיט את אלו שלא מצביעים בירושלים אנשי העדה וכתב רק בכללי. לייבל'ה תוהה מה קרה ליתד נאמן? 

הסיפור מהספר המקורי

השינוי ב'יתד נאמן'

לייבל'ה השבוע גם קפץ לביקור בזק בארצות הגולה. לייבל'ה שכבר לא היה רגיל לטיסות זה זמן רב עקב החמרת הבידוקים והשמים שנסגרו ונפתחו, קפץ לפחות מ - 24 שעות לקרעסטיר שבהונגריה לפקוד את ציון הצדיק של ר' ישעיה'לה הקדוש.

רגע לפני העלייה והתפילה בציון הקדוש, ולאחר נשנוש קצר אצל רובין ופרידלנדר, נכנס לייבל'ה לבור המים החמים בקרעסטיר שם ראה את הבור החם והרותח עם הוראות בדיוק כמה מקלחות יש בכל השפות, וכמובן בשילוט נכתב "מקווה מפוארה" (טעות במקור). 

בקרעסטיר ראה לייבל'ה את התפילות הנרגשות של ראש העיר אלעד ישראל פרוש, המכונה שיאן קברי הצדיקים במרכז השלטון המקומי. הרב פרוש לא ויתר על ערב ראש חודש וטס לפחות מ-24 שעות לשאת תפילה נרגשת. 

ראש העיר אף סגר עם לייבל'ה כי יבוא למניין בשדה התעופה, ואכן לייבל'ה הגיע וראה במקום גם חבר קבוצה נוסף העסקן ישראל אהרן בוקשפן, מסביר לאחד המתפללים איך רוכשים בקבוק מים במכונה. 

במטוס בדרך לניו יורק, לשם נסעו חסידי ויז'ניץ, ראה לייבל'ה כי הם הגיעו מצוידים עם שילוט לשים על המסך האישי. מתברר כי מאחורה ישבו חסידים אחרים שראו את הגשש החיוור להבדיל אלף אלפי הבדלות. 

בציון בפולין של רבי אלעזר מלאנצוט, ראה לייבל'ה קויטל ארוך ומבצבץ מבין ערמות הניירות בציון, קויטל שיעניין מאוד את חצרות ויז'ניץ, אחד החסידים שכתב קוויטל לכבוד האדמו"רים שמבקשים ישועות בהנהגת העדה.

  

מי שהגיעו מארה"ב לישראל היה המשב"ק המיתולוגי מויז'ניץ ר' הערשל כץ, שבדיוק שחזר ממסע גיוס כספים לקמחא דפסחא. כץ פגש ליד המסוע של המזוודות את העסקן ברוך שטיינמץ מויליאמסבורג שהגיע לארץ לביקור בזק. 

בהמשך פגש הרב כץ את העסקן מענדי צימעט מירושלים שגם חזר ממסע מפרך על ציר תל אביב ניו יורק. 

איש הפרסום הנשק החרדי מוטי לוי - שבתקופה האחרונה אף הפך ל'כוכב' ברשת הטוויטר בציוציו על עיתוני מודיעין עילית - נצפה הבוקר כשהוא יוצא מפגישה שהוגדרה כ"חשאית", באחד המתחמים באזור התעשייה הישן של בני ברק. ללייבל'ה נודע כי על הפרק הפתעה שתרעיד את עולם הנשק בישראל.

.

היועץ האסטרטגי דודי זילברשלג, איש היודאיקה והחסידות, נצפה השבוע מתברך ממורו ורבו האדמו"ר מסערט ויז'ניץ במעמד 'הם חיינו' לטובת החסידות במרכז האירועים אווניו בקרית שדה התעופה בלוד. 

נפתלי לרר פרח הצלמים החרדים החליט לקנות רכב, הבעיה היא שהוא קנה חתול בשק, רנו מתוצרת צרפתית. רק לאחר שהתחיל לנסוע גילה כי אורות נדלקים וכל הצרות הגיעו. בצר לו החליט לשדרג לגי'פ והשבוע הוא כבר כבש את הכפר הערבי ליד קרית ספר בדרך לסדר את הדברים האחרונים ברכב החדש.

החזן העולמי מוטי בויאר והזמר יענקי אויש בביצוע ייחודי לשיר 'א סעודניו' בליווי מקהלת חסידי ויז'ניץ והקלידן מוישי אוסטרליץ, בשמחת השבע ברכות לבתו של המפיק האגדי מוטי רבינוביץ 'טיפ הפקות'. ביצוע ייחודי ומרגש זה כולל שילובים ייחודיים של שירים הקשורים לכל בית ובית מהשיר. כשבסוף הפתעה, נשאלת השאלה מי יפיק את סעודת משיח???

בוועידת הגבאים שלוחי ציבור של אלעד שהתקיימה השבוע ראה לייבל'ה את הרל"ש של ראש העיר - חיים מאיר רוזנפלד, עם האסטרטג יחזקאל מילר, בהכנות אחרונות לקראת פתיחת הוועידה בה הכריז ראש העיר פרוש על שורה של מיזמים בתחומי החסד והבינוי בעיר אלעד, עיר הישיבות. 

ורגע אחרי שהשיק את תכנית 'קרן ישראל עמך' לעיר, נעמד הראיס המקומי ישראל פרוש לתמונה עם צוות הביצוע של חברת צ'רידי אשר אמורה ללוות את הקמפיינים שיערכו הקהילות בעיר לקראת פסח. 

הזמר אריק דביר נצפה השבוע מקבל תמונה גדולה. לייבל'ה מקווה שיש איפה לתלות את זה במשרד.

בארה"ב ראה לייבל'ה כיסא של מלכות ממש. כיסא מיוחד נרכש לאדמו"ר מדז'ירקא לכבוד ראש חודש אדר.

את הזמר שלומי ורצברגר ראה לייבל'ה בקודש פנימה אצל האדמו"ר מסאסוב לרגל שמחת החלאק'ה של בנו 'משה יהושע', שנקרא כזכור על שמו של ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

מפיק העל גדי ויטמן נצפה השבוע בשיחה עם ראש ישיבת חברון, הגאון רבי יוסף חברוני, בשמחת חתונה לתלמידו.

ב'מעדני השף' של פרקש תמיד לייבל'ה ימצא את הסלבים. בליל שישי האחרון ראה את אראל סגל מערוץ 14 יחד עם ש"ס האגדי אברשה אוחיון בדיון מעמיק ושווה על הימין בישראל ועל הספרדים המקופחים. 

ומי שלא נחים לרגע לאחר הפקה מוצלחת בחצר חסידות בעלזא הם המפיק לייב שצ'רנסקי יחד עם הבעל מנגן מאיר אדלר, שנצפו סועדים ובונים את ההפקה הבאה במסעדת גולדיס בירושלים. 

‏בתדריך הכנה לקראת עלייה לתעסוקה המבצעית בחטמ"ר בנימין, נראה (שני מימין) אלחנן אבישר, קצין השלישות של גדוד 941 בוגרי נצח יהודה, מעביר הוראות לאחראים על דו"ח 1. גם העיתונאי יענקי פרבר נצפה במקום כאחראי על דו"ח 1 של פלוגה א' ותוך כדי הוא מעיף כתבות בכמויות.

לייבל'ה הגיע השבוע גם לבלגיה שם השתתף בחתונת בנו של נחמן וידיסלבסקי, המנכ"ל המיתולוגי והנערץ של איחוד מוסדות גור לשעבר, שהשיא את בנו עם בתו של הנגיד מתתיהו פרנקל. הרבי מבאבוב - 45 סידר קידושין לצד אורחים רבים שבאו מהארץ. 

בשולי החתונה ראה לייבל'ה את הצלם הוותיק ביותר באנטוורפן מרדכי זאב שוומנפלד איש הארכיון הבעלזאי ולא רק, יחד עם הצלם הצעיר מבורו פארק - בני ברק אברומי ברגר שהגיע לתעד את המסע של הרבי מבאבוב - 45 במיוחד. 

גם את העסקן יואלי קלפהולץ האגדי ששומר לא לדבר בתפילה, ראה לייבל'ה בתמונה לאחר שניצח במשפט עם החבר'ה מגני גאולה. הוא ישב עם ליפא שמלצר ויחד לא הפסיקו לשיר את הלהיט של חנן בן ארי. 

בעוד השלג עטף את עיר הבירה ירושלים והקור חדר לעצמות, נערכה מסיבה חמימה ושמחה במיוחד בלב שכונת רוממה הירושלמית, שם נחנכה חנות הקונספט החדשה והייחודית 'קרומאליס' שמהווה פינת גן עדן של מתנות & שוקולד לחובבי היוקרה והמבינים באיכות ובשירות. לרגע, נדמה היה כי האירוע מתרחש בשדרה ה-13 בבורו פארק – ניו יורק, לפתיחה החגיגית הגיעו אדמו"רים רבים והמוני אורחים שגילו פיסת אמריקה בלב ליבה של ירושלים.

הרב הראשי לשעבר הרב יונה מצגר והרב המזמר דודו דרעי נצפו מתחדשים עם פראק בטרקלין ההלבשה חסידים סנטר.

ירבו שמחות בישראל: ולפינת המזל טובים השבועית. 

ברכת מזל טוב ליו"ר שלומי אמונים ח"כ מאיר פרוש, לרגל שמחת הולדת הנכדה השבוע בשעה טובה, בת לבנו שלמה פרוש מנכ"ל 'תבונה'. 

ברכת מזל טוב ליועץ האסטרטגי מנחם אייכלר לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. הברכה אחת גם לסבא הגדול ח"כ ישראל אייכלר.

ברכת מזל טוב לאהרן לוסטיג משב"ק האדמו"ר מלעלוב לרגל אירוסי בנו הבה"ח אשר ישעיה מבחירי ישיבת 'אורייתא' שעד שעה לפני האירוסין עוד השתתף במעמד הסיומים בישיבה.

ברכת מזל טוב לחיים מאיר ויזל מנכ"ל מוסדות ויז'ניץ במודיעין עילית, לרגל שמחת בר המצווה לבנו בשעה טובה. מי שהגיע להשתתף בשמחה היה הרה"צ רבי יעקב מרדכי הגר אב"ד ויז'ניץ אלעד.

ברכת מזל טוב לרפאל מנת רב קונצרן אוסם וראש המוסדות בקהילה החרדית בזכרון יעקב, לרגל אירוסי בנו אפרים מבחירי ישיבת עטרת שלמה עם הכלה אהובי קלריסטנפלד מירושלים.

ברכת מזל טוב לאייזיק ברוין מעסקני חסידות בעלזא לרגל שמחת נישואי בתו, שתיערך הערב באולמי נחלת יהודה בקרית בעלזא בירושלים.

ברכת מזל טוב לאושי שלומוביץ יו"ר הצלה לרגל שמחת נישואי בנו ביום שני הקרוב באולמי וגשל בבני ברק. 

ברכת מזל טוב לאיש המחשבים מאיר זלצר מנכ"ל חברת mayr pc מחשבים, לרגל שמחת נישואיו השבוע. נכדי מורו ורבו הרבי מדז'ירקא רקדו עם השטריימלע של פורים מבית 'מכובד'.

וכך זה נראה גם בוידאו

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד