י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

אוסדיטשר זועק: טיוח מעשי פשע - חוזר כבומרנג

טיוח מעשיהם הנפשעים של אנשים משולי החברה החרדית - מצייר את החרדים כולם כשותפים לפשע • אוסדיטשר מבטיח: שיתוף פעולה עם רשויות החוק, יצמצם את ההסתה

אוסדיטשר זועק: טיוח מעשי פשע - חוזר כבומרנג

מידי פעם מתגלה סיפור מזעזע בתוככי הציבור החרדי, מעשים של אלימות בילדים ואף חמורים מכך - מוסתרים מעיני רשויות החוק והאכיפה, עד שמישהו מעיז לצאת עם האירוע בפומבי, או אז מצטייר הציבור החרדי כציבור אשר תומך בעבריין ומנסה להסתיר את מעלליו מרשויות החוק, וכביכול הוא תומך בהשתקת כל אירוע בתוך הקהילה פנימה.

דבר זה הוא בעוכרינו, לאור העובדה כי פילוח של מעשי פשיעה מכל סוג ומין בין המגזרים השונים יעלה בוודאות את המסקנה שבמגזר החרדי אחוז הפשיעה הוא מהנמוכים בארץ ובעולם, אך לאור הסתרת הפשעים הללו, ברגע שמתגלה אירוע שכזה - הדבר מעצים את הגל התקשורתי והופך את כל הציבור לשותף לפשע.

המחשבה כי דברים שכאלה צריכים "להסגר בחדרי חדרים" היא טעות קשה, במידה ופשעים שכאלה היו מועברים באופן גלוי לרשויות החוק והאכיפה, והעבריינים היו באים על עונשם, ברור שאף ההתעניינות הרבתי למה שקורה בתוך המגזר תצטמצם באופן דרמטי.

או אז ידעו גם העבריינים כי אין למעשיהם כל כיסוי וטיוח, ולא יוכלו להסתתר בתוך הקהילה, ושום "ועד פעולה" או "ועדת רבנים" כזאת או אחרת תוכל להציל אותם מלעמוד לדין על מעשיהם, מה שירתיע בוודאי כל עבריין פוטנציאלי.

אף הטענה כי המדובר ב'מוסר' וכי לפי ההלכה אין להסגיר אדם לידי השלטונות, היא טענה מקוממת, משום שאותו עבריין אף הוא אינו מציית לחוקי התורה, על כן אין הוא יכול לצפות כי אותם חוקים יגנו על מעלליו.

ברור כי באירועים שכאלה אמצעי התקשורת מוסיפים נופך משלהם לאירוע, ובכל פעם שנתפס חשוד, מוזכר מיד בכותרות כי מדובר בחרדי.

לא ראיתי בתקשורת - הן זו הכתובה והן המשודרת - שבכל פעם שנתפס חילוני במעשה כזה או אחר מוזכרת בהבלטה העובדה שאינו דתי, מה שמוכיח לדעתי, כי אם מעשים כאלה לא יוסתרו, ויתבצע שיתוף פעולה שוטף של הקהילה החרדית עם רשויות החוק, אזי גם ההבלטה כי מדובר באדם חרדי כבר לא תהווה 'אייטם' תקשורתי.

עד לשינוי המיוחל, ניאלץ להמשיך ולספוג כל פעם האשמות קולקטיביות.
חרדי משטרה חוק פשעים חילוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד