י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ומבינים כיצד עובד בית דין"

בכנס הדיינים: התלמידים ערכו משפט מבויים

תלמידים צעירים באחת הישיבות של הציונות הדתית קיימו משפט מבויים בנושא "הבחירות במשפט התורה", בכנס הדיינים העולמי שמארגן הרב רצון ערוסי. מנהל החטיבה של התלמידים: "הם חשים שזכו לחוויה מיוחדת ומתמלאים סיפוק"

בכנס הדיינים: התלמידים ערכו משפט מבויים
התלמידים במשפט המבויים צילום: דוברות מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

תלמידים צעירים ערכו הבוקר (חמישי) משפט מבויים על פי כללי ההלכה בכנס הדיינים העולמי, והתנסו בדיון המורכב שנערך במסגרת תוכניתם שנועדה להכשיר דור דיינים מהציונות הדתית.

התלמידים, נציגי מגמת הדיינים הצעירים של ישיבת בני עקיבא חץ נווה הרצוג בניר גלים, ערכו משפט מבויים בנושא "בחירות דרך הגרלה", ועסקו במקרה בו נפל פגם בהגרלה הראשונה וידונו מה היחס בין ההגרלה השנייה לראשונה וכן האם ישנם הבדלים בין פגמים שונים.

המשפט המבויים נערך במסגרת הכנס השנתי העולמי ה-31 לדיני ממונות ומשפט עברי בנושא "הבחירות במשפט התורה", שאותו שמארגן רבה של קריית אונו הרב ד"ר רצון ערוסי.

הרב עותניאל מנצור, מנהל חטיבת הביניים בישיבה של התלמידים, סיפרה על הלימוד שלהם על הדיינות: "התלמידים זוכים להבין כיצד נפסקת ההלכה, הם נכנסים יום-יום לראש של דיינים ומבינים כיצד עובד בית דין ואת התהליך המורכב של פסיקת הלכה. זה מחבר אותם לתורה בצורה ייחודית".

"תלמידים צעירים אוהבים לשמוע שיש הגרלה עם פרסים, אז חשבנו לחבר את זה גם לנושא הכנס", מסביר הרב מנצור את בחירת נושא הדיון, שבמעמדו זכו התלמידים לברכה מפי נשיא הכנס ורבה של קריית אונו הרב רצון ערוסי, כמו כן את המעמד כיבד ראש ישיבת בני עקיבא חץ נווה הרצוג הרב מאיר אדרי.

"אין ספק שתלמידים שרואים תלמיד חכם כמו הרב ערוסי מגיע לשמוע אותם וכן את ראש הישיבה הם חשים שזכו לחוויה מיוחדת ומתמלאים סיפוק" מסכם הרב מנצור.

בני עקיבא דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד