י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסוק התרסק בפעולה

נשיא ארה"ב: חיסלנו בסוריה את מנהיג דאעש

נשיא ארה"ב מודה כי בפעולה צבאית שביצעו חיילים אמריקאיים הלילה על אדמת סוריה, חוסל מהנהיג ארגון הטרור דאעש, עבדאללה קרדאש. מסוק אמריקאי התרסק בגלל כשל טכני במהלך הפעולה והושמד

נשיא ארה"ב: חיסלנו בסוריה את מנהיג דאעש
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן אומר היום (חמישי) כי הלילה כוחות אמריקאים חיסלו את עבדאללה קרדאש, מנהיג דאע"ש בשנים האחרונות. דווח כי במהלך הפעולה אחד המסוקים של הצבא האמריקאי התרסק בעקבות כשל טכני והושמד.

בהודעה ששיגר הנשיא ביידן נכתב: "בלילה האחרון, ובהוראתי, כוחות הצבא האמריקאיים השלימו בהצלחה מבצע לחימה בטרור. תודות לאומץ כוחותינו, הסרנו משדה הקרב את אבו איברהים אל-חשימי אל-קוראישי (עבדאללה קרדאש) מנהיג דאע"ש".

עוד דווח, כי אחד המסוקים שהשתתף בתקיפה האמריקנית בצפון סוריה התרסק בשל תקלה טכנית והושמד. לא דווח על נפגעים.

לפחות 13 אזרחים נהרגו בפשיטה צבאית של ​​ארה"ב בסוריה, שישה ילדים וארבע נשים מבין 13 בני אדם שנהרגו בזמן שכוחות המבצעים המיוחדים של ארה"ב פתחו בפשיטה במחוז אידליב בסוריה

הפשיטה הלילה כוונה לבניין ב'אטמה', עיירה מאוכלסת בצפיפות בצפון מערב סוריה ליד הגבול הטורקי, בה חיים עשרות אלפי בני אדם שנעקרו מבתיהם בעקבות המלחמה בת העשור במדינה. 

"התעוררנו ב-01:00 לקול מסוקים. ואז בסביבות השעה 03:00 שמענו מטח של תקיפות", אמר אבו פאהד אל-חומסי, סורי המתגורר במרחק של בלוק מהמטרה, לרשת אל-ג'זירה "ראינו בית שהיה ממוקד וניזוק אבל עדיין אין לנו מושג מה קורה".

תושבים אמרו שהמסוקים ריחפו מעל הבניין במשך יותר משעתיים, לפני שתקפו אותו הכוחות המיוחדים של ארצות הברית ואז ביצעו פעולת נחיתה והסתערו על הבית.

מחמוד צ'האדי, המתגורר בסמוך, אמר כי הכוחות האמריקנים כיתרו את הבניין המיועד והשתמשו ברמקולים כדי לקרוא לתושביו לעזוב את האזור.

"כשהמבצע הסתיים, הלכנו לאזור וראינו בתוך הבניין כמה גופות, כולל של ילד", אמר. 'ההגנה האזרחית הסורית', קבוצת חילוץ מתנדבים הפועלת בחלקים שבשליטת המורדים בסוריה, המכונה גם 'קסדות לבנות', מסרה בהצהרה שלפחות 13 בני אדם נהרגו, כולל ארבע נשים.

תושבים מקומיים שצוטטו על ידי סוכנויות הידיעות רויטרס, אמרו שחמושים באזור התעמתו עם כוחות ארה"ב. הפנטגון לא מסר פרטים על הפשיטה, אך בהצהרה נמסר כי "המשימה הצליחה". עוד נמסר, כי "כוחות המבצעים המיוחדים של ארה"ב בהובלת פיקוד מרכז ארה"ב, ביצעו משימת סיכול טרור בצפון מערב סוריה", כך אמר דובר הפנטגון, ג'ון קירבי.

צבא ארה"ב היה תחת אש בעקבות תקיפה באוגוסט האחרון, בה נהרגו 10 בני משפחה באפגניסטן, כולל כמה ילדים, לאחר שניסיון חיסול מחבל בכיר, לא צלח.

 

סוריה חיסול ג'ו ביידן ארה"ב דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד