י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כשהרצל פוגש טוסט חלבי 'איטלקי' • ביקור באלפרדו

הרצל התרצה לחרוג ממנהגו ולדגום מסעדה חלבית - 'אלפרדו' ברעננה • את הערב הוא סיים עם מספר תובנות • ומה עלה בגורלם של מטבל הזיתים וטוסט 'אלה רומנה'?

כשהרצל פוגש טוסט חלבי 'איטלקי' • ביקור באלפרדו



היה זה ערב קריר ומשמים, כשלחלל האוויר נזרקה ההצעה-לסור למסעדת 'אלפרדו' ברעננה, המתהדרת בהכשר 'חוג חתם סופר פ"ת'. האמת שרציתי לוותר על התענוג. סוף כל סוף מדובר במסעדה חלבית, ואני כידוע נמשך יותר לבהמות עצמן מאשר לתוצרתן. מה גם שהשעה לא היתה מוקדמת ביותר, מה שאמר שהגבינה תרקד לי בחיך במהלך הלילה, והיא עשויה לעשות בי שמות וצרבות.

בסופו של דבר נכנעתי להצעה ולמציעה, ויצאנו למסעדה בעזרת תוכנת הניווט. שכן, מה לי ולעיר הבורגנית הזאת, שרוב תושביה מייצגים את השפיות האנגלו-סקסית המעושה בעיניי?

להפתעתי, חרף הקור העז ששרר בחוץ, בפנים החום והשמחה עלו על גדותיהם. קשה היה להבחין במבט ראשון בשולחן פנוי במסעדה שהחלל שלה הזכיר לי מסעדה חלבית מניו יורק - שאני נוהג לפקוד כשאני מגיע לתפוח הגדול.

לאחר המתנה של מספר שניות בצד, הובילה אותנו המארחת אחר כבוד לפינה שקטה כפי שביקשנו. כמתבקש, הטלפון שלי הועבר מיידית למצב דממה, שכן באותו ערב רעמו הכותרות על הזדנבותה של לבני לקואליציה המתמהמהת של נתניהו ואפליקציית ה-whatsapp שלי רטטה ללא הרף מממי"ם בעניין המשמים הזה.

גם מבלי שנידרש לסוגיית שמותיהם של המנות במסעדות חלביות, תודו שזה גרוטסקי להחריד - הסיומות האיטלקיות המוענקות למנות בנאליות וסתמיות, כמו טוסט גדוש בגבינה בלוגרית המכונה בתפריטים הפומפוזיים בשם המופרך - 'טוסטינו לה ביאנה'. בכל מקרה, נקודת החובה על שטרם ביקרתי באיטליה נזקפת לרעתי, וזה אכן מתוכנן. שכן, קשה לי לדווח לכם שהפיצה במסעדה היתה יותר טובה מהמקור ברומא... אבל גם לכך עוד חזון למועד, ואני אנסה בכל כוחי לחלץ כמה תובנות.

הראשונה שבהן: שווה להיכנע אחת לכמה חודשים לביקור במסעדה חלבית, בשביל לחלץ התחייבות על חמש מסעדות בשריות ברצף מכאן ולהבא...

התובנה השנייה: יש מצב שמלצר מתלמד בתקופת ההרצה, חיוני יותר ממלצר וותיק. שכן, חובת ההוכחה המוטלת על כתפיו הצרות, מביאה אותו לאתגר את מלאכת השירות ולהביא אותה לדרגת אומנות. למרבה הבושה אפילו לא שאלתי אותו לשמו, והוא באמת היה פרודוקטיבי, יעיל, קשוב וזריז להפליא. מה שכן, ראוי לציין שהתלווה אליו מלצר וותיק שתמך בו יפה.

התובנה השלישית עימה יצאתי מהמסעדה היא, שככלות האוכל והקלישאות - 'אלפרדו' הפתיעה אותי באותו ערב. זאת לאחר שקלול מהיר של הנסיבות וההפתעות הכרוכות בהרפתקה הקולינארית הזאת. רצוני לומר - באתי למקום נטול ציפיות לחלוטין. יש שיקראו לזה חלמאות, אחרים יקראו לזה טוב לב, אני קורא לזה פרגמטיזם.



סיפורה של 'אלה רומנה' ומטבל הזיתים

על מה ולמה? ובכן, אין לי מה להכביר במילים, אלא לתאר לכם את המנות שדגמתי שם: התחלתי במטבלים שהתגלו כמצוינים, לצד כיכר לחם מחיטה מלאה לאשליית הבריאות. אם אני זוכר טוב, היו שם שלושה מטבלים. חמאת שום שמיר, עגבניות מיובשות במרירות וחמיצות נפלאה, וממרח זיתים ופסטו שחוסל בשתי מנות הפתיחה על ידי.

הטוסט שהזמנתי נקרא 'אלה רומנה' וכאמור, אל תשאלו על מה ולמה. הטוסט כלל ג'בטה פעורה וחצויה לשניים, רוטב פסטו מרוח על הדפנות, פרוסות חציל ועגבניה, גבינה בלוגרית ומוצרלה, שהוקרמו לטענתם בתנור לבנים.

אשתי נעתרה לבקשתי ונטלה אף היא ידיים בעוון כיכר לחם והמטבלים דלעיל, מינוס מטבל הזיתים שחיסלתי כאמור. משם היא המשיכה עם ניוקי ברוטב שמנת ופסטו. 'גנבתי' כמה טעימות ומילוי הגבינה היה נדיב, הטעם של הפסטו לא השתלט על חמיצות הגבינה. אם כי ללא ספק, למנה היה צבע ירוק זרחני שהזכיר לי חייזרים. אך היא הייתה גדולה ונדיבה.

למעשה, ההפתעה האמיתית חיכתה לי בסוף הארוחה, כשהבנתי מהמלצר החרוץ והחדש (זוכרים?) שיש מנת קינוח ללא סוכר. עוגת גבינה על בסיס פירורים, לבנה וצחורה, בדיוק כמו שאני אוהב. כוסית אספרסו ושוט סודה חובה כמובן. והנה גם אני יצאתי שבע קיבה ורצון מהאתגר החלבי הזה. אך שלא תטעו, דעתי לא השתנתה - אני עדיין מעדיף מסעדות בשריות על פני בתי קפה וקומבינציות חלביות.



כתובת וכל השאר...

אלפרדו-מסעדה איטלקית חלבית
כשר למהדרין בהשגחת חוג חתם סופר פ"ת

רחוב הנשר 1, רעננה
טל': 09-8853508

שעות פעילות:
א'-ה': 9:00-אחרון הסועדים
ו': 9:00-14:00
מוצ"ש: שעה לאחר צאת השבת עד אחרון הסועדים

אפשרות לאירועים במקום.
אלפרדו הרצל מסעדות חלבי פטוצ'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד