י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערה בארה"ב

רשת טלוויזיה השעתה מנחה פופולרית בעקבות הערה על השואה

מנחת טלווזיה אמריקאי פופולרית הושעתה מהגשת התוכנית לאחר שבמהלך תוכנית טענה כי רצח היהודים בשואה לא היה פשע על רקע גזע. למרות שהעירו לה על דבריה היא התעקשה "גם היהודים וגם הנאצים היו לבנים". בהמשך התנצלה והושעתה למרות זאת

רשת טלוויזיה השעתה מנחה פופולרית בעקבות הערה על השואה
דגל נאצי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מנחת טלוויזיה, וופי גולדברג הושעתה מהגשת תוכניתה "באופן מיידי" בגלל שאמרה שהשואה "לא קשורה לגזע, אלא לשנאה", כך הודיע ​​נשיא רשת ABC News קים גודווין ביום שלישי בלילה.

"בעוד וופי התנצלה, ביקשתי ממנה להקדיש זמן כדי להרהר וללמוד על ההשפעה של הערותיה", אמר גודווין בהצהרה. גולדברג אמרה את דבריה בתוכנית "הנוף" של ABC ביום שני בבוקר, ועוררה תגובות נגד. ההתנצלות שלה הגיעה בציוץ שעות לאחר מכן.

"בתוכנית של היום, אמרתי שהשואה 'זה לא על גזע, אלא על חוסר אנושיות של אדם לאדם'. הייתי צריכה להגיד שזה על שניהם. כפי ששיתף ג'ונתן גרינבלט מהליגה נגד השמצה, 'השואה הייתה על ההשמדה השיטתית של הנאצים של העם היהודי - שלדעתם הוא גזע נחות'. אני מתקנת את דברי", אמרה גולדברג. "העם היהודי ברחבי העולם תמיד קיבל את תמיכתי וזה לעולם יישאר ככה. אני מצטערת על הדברים שגרמו לפגיעה, קבלו את התנצלותי הכנה", אמרה גולדברג.

דבריה של וופי עוררו סערה לאחר שבדיון התעקשה כי "אלו שתי קבוצות של אנשים לבנים", (יהודים ונאצים). חברי הפאנל הסבירו לה שיהודים לא נחשבו "לבנים" על ידי הנאצים אלא נחשבו גזע נחות, אך היא לא ויתרה.

"אתם מחמיצים את הנקודה, ברגע שאתם מקשרים את העניין לגזע, זה הולך לכיוון הזה. בואו נדבר על מה זה כן. על איך אנשים מתנהגים אחד אל השני, זה לא משנה אם אתה שחור, או לבן, כי שחורים, לבנים, יהודים, איטלקים, כולם אוכלים אחד את השני". כאמור לאחר שדבריה עוררו זעם, היא התנצלה אך הושעתה לשבועיים.

יו"ר יד ושם הזמין את וופי גולדברג לבקר במוזיאון בירושלים כדי ללמוד עוד על הסיבות לשואה. יו"ר יד ושם דני דיין בירך על ההתנצלות של גולדברג, אך אמר כי האמירה הראשונית של גולדברג מעידה על בעיה רחבה יותר.

"אסור לנו לקצץ במילים, אנשים צריכים לדעת מה הוביל לשואה, הדחף הרצחני חסר התקדים להשמדת העם היהודי כולו את דתו, תרבותו וערכיו על ידי הנאצים ומשתפי הפעולה שלהם, בעיקר בגלל האמונה המופרכת שיהודים הם האויב הגזעי המרכזי והמסוכן ביותר שלהם" הוא אמר.

"בעוד שההתנצלות וההבהרה של גולדברג היו חשובות, אני שולח לה הזמנה אישית ללמוד עוד על הסיבות, האירועים והשלכותיה של השואה כאן ביד ושם, המרכז העולמי להנצחת השואה בירושלים".

שואה גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד