י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ליברמן מנכס את ההצלחה לעצמו

החרם עבד: הצרכנים קיפלו את חברת 'אסם'

לאחר שאסם הודיעה כי תדחה את התייקרות מוצריה בשלושה חודשים, אך החרם הצרכני נמשך והיא ספגה הפסדים משמעותיים, הערב הודיעה החברה כי חזרה בה מכוונתה להעלות את מחירי המוצרים שלה והסבירה מדוע | ליברמן מנכס את ההצלחה לעצמו

החרם עבד: הצרכנים קיפלו את חברת 'אסם'
סופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצרכנים ניצחו. החרם הצרכני הנרחב כנגד חברת 'אסם' הסתיים היום (חמישי) בהצלחה, כשהערב הודיעה החברה על ביטול עליית המחירים בישראל, אחרי שבימים האחרונים הודיעה כי תדחה את העלאות המחירים עד חג הפסח ולא סיפקה את הצרכנים שהמשיכו במחאה והשאירו את מוצרי אסם על המדפים.

לאחר הדיווח היום של חלק מרשתות השיווק כי חלה ירידה של 50% בקניית מוצרי הפסטה של 'אסם', כשבמקביל חברות הפסטה הזולות חוות צמיחה של 50%, הרימה כעת החברה דגל לבן, ונכנעה הפעם באופן סופי לצרכן הישראלי כשהיא מכריזה: "החלטנו לספוג את ההתייקרויות".

בהודעת החברה נכתב: "אנו מבינים כי על מנת להתמודד עם יוקר המחייה, צריך לחבור יחד בכדי לחפש דרך משותפת הבנויה על תרומה הדדית של כל הגורמים שיכולים לסייע בכך ואנו מוכנים להיות בין אלו שיובילו תהליך זה".

בחברה הבהירו כי ההחלטה התקבלה למרות העובדה ש"בשנה האחרונה החברה חוותה התייקרות מצטברת בהיקף חסר תקדים בתשומות הייצור ועלויות ההפעלה". עוד מסרה כי "החברה קיבלה היום את ההחלטה לספוג את מלוא ההתייקרויות הללו, על מנת לסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה בישראל".

שר האוצר אביגדור ליברמן, ניכס הערב את ההתקפלות לעצמו ואמר: "השבוע בלמנו את ההתייקרויות במזון, במוצרי הצריכה ובתחבורה הציבורית, אבל זה לא נגמר. בנוסף לרפורמה ביבוא, הרפורמה בחקלאות ומהלכים נוספים עליהם כבר הודענו, בימים הקרובים נסיים לגבש צעדים נוספים להוזלת המחייה בישראל!". כך ליברמן בחשבון הטוויטר שלו.

כזכור, בעקבות הלחץ הציבורי הכבד נגד ההתייקרות הדרמטית, מאבק שבא לידי ביטוי בחרם צרכני שתפס תאוצה ברשתות החברתיות נגד מוצרי החברה, הודיעה אתמול (רביעי) חברת אסם בפגישה שערכה בכירי החברה עם שר האוצר אביגדור ליברמן כי תקפיא את עליית המחירים לשלושה חודשים הקרובים, ובמהלכה תתקיים בחינה מעמיקה של דרכים שונות למיתון ההתייקרויות של מוצרי החברה. כשהמשמעות היא שהתייקרות מוצרי החברה נדחתה עד אחרי פסח, אלא שכעת הודיעה החברה כי תבטל את עליית המחירים לצרכן באופן סופי.

 

 

 

אסם יוקר המחיה מחאה פסטה חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד